افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 12 October , 2024
0

آیا ایران برای حزب الله لبنان پیجر خریده است؟

  • کد خبر : 394133
آیا ایران برای حزب الله لبنان پیجر خریده است؟

به گزارش جهان مانا، شب گذشته مسعود اسداللهی کارشناس مسائل غرب آسیا با حضور در برنامه «و اینک مقاومت» شبکه خبر برای اولین بار تحلیلی از وضعیت مقاومت و رژیم صهیونیستی در نبرد ارائه کرد. در پی وقوع سیل الاقصی و به دنبال آن اخبار و اطلاعات مربوط به سال گذشته و به ویژه ناظر […]

به گزارش جهان مانا، شب گذشته مسعود اسداللهی کارشناس مسائل غرب آسیا با حضور در برنامه «و اینک مقاومت» شبکه خبر برای اولین بار تحلیلی از وضعیت مقاومت و رژیم صهیونیستی در نبرد ارائه کرد. در پی وقوع سیل الاقصی و به دنبال آن اخبار و اطلاعات مربوط به سال گذشته و به ویژه ناظر مسائل مربوط به حزب الله لبنان را مطرح کرد.

علیرغم قسمت تحلیلی خوب این گفتگو که به صورت علمی و با بیان و ارائه بسیار خوب توسط آقای اسداللهی ارائه شد، اما زمانی که ایشان وارد روایت برخی تحولات جدید شدند، از ظاهر کار نیز مشخص بود. . که برخی از آنها – و البته نه همه – براساس اخباری بوده است که طی یکی دو ماه اخیر در رسانه های منطقه ای و برون منطقه ای منتشر شده است و بدیهی است که بخشی از این اخبار مبتنی بر انتشار آنلاین با عملیات روانی برای تکمیل جنگ، به جای داشتن رابطه کامل با واقعیت.

یکی از این قسمت ها، اطلاعاتی بود که اسداللهی، تحلیلگر محترم، درباره تاریخچه پیجرهای حزب الله منفجر شد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که این اطلاعات بر اساس مطالبی است که برخی رسانه‌های اسرائیلی منتشر کرده‌اند و آقای اسداللهی بر این خبر تکیه کرده است.

اما بررسی خبرنگاران تسنیم حاکی از آن است که ماجرای پیجر با آنچه آقای اسداللهی از این رسانه ها به دست آورده، کاملا متفاوت است. اطلاعات به دست آمده حاکی از آن است که کمیته فنی حزب الله لبنان بلافاصله پس از انفجار پیجرهایی که طی یکی دو سال اخیر سفارش و دریافت کرده بود وارد عمل شد و چند روز بعد گزارش جامعی در این زمینه ارائه کرد که نشان می دهد واسطه خرید این پیجرها که نه ایرانی بودند و نه توسط یک شرکت ایرانی اداره می شد، سهل انگاری کرد و به همین دلیل، سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در این ماجرا دخالت داشت.

بر این اساس سرویس اطلاعاتی اسرائیل با ایجاد یک شرکت جعلی به سرپرستی یک شرکت تایوانی تامین کننده پیجر، این تجهیزات را با مواد منفجره مخصوص آلوده کرده و در چرخه تحویل به حزب الله لبنان قرار می دهد.

در تحقیقات حزب الله لبنان هیچ نشانه ای مبنی بر دست داشتن شخص یا شرکت ایرانی در این روند دیده نمی شود و در گزارش کمیته فنی حزب نیز هیچ نشانه ای از چنین دخالتی دیده نمی شود.

با این حال، سرنخ های خاصی در مورد منشاء پیام منحصر به فرد ارسال شده به پیجرها وجود دارد که حزب الله لبنان در حال بررسی آن است.



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=394133

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.