افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 12 October , 2024
1

عطاءالله مهاجرانی: هلال شیعی به نماد مقاومت تبدیل شده است/ بیان «پاسخ در زمان و مکان مناسب» از سوی اسرائیل کلیشه ای معروف است; انگار همه گزینه ها روی میز است.

  • کد خبر : 394044
عطاءالله مهاجرانی: هلال شیعی به نماد مقاومت تبدیل شده است/ بیان «پاسخ در زمان و مکان مناسب» از سوی اسرائیل کلیشه ای معروف است; انگار همه گزینه ها روی میز است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید عطاءالله مهاجرانی وزیر ارشاد دولت اصلاحات در یادداشتی در روزنامه اعتماد با عنوان «بدر مقاومت واد صادق 3» نوشت: در خصوص عملیات وعد صادق 2 در روز سه شنبه 19 مهرماه به تفصیل بحث شده است. دعای روز جمعه ۲۲ مهر توسط حضرت آیت الله خامنه ای با مختصاتی که […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید عطاءالله مهاجرانی وزیر ارشاد دولت اصلاحات در یادداشتی در روزنامه اعتماد با عنوان «بدر مقاومت واد صادق 3» نوشت:

در خصوص عملیات وعد صادق 2 در روز سه شنبه 19 مهرماه به تفصیل بحث شده است. دعای روز جمعه ۲۲ مهر توسط حضرت آیت الله خامنه ای با مختصاتی که داشتید و پیدا کردید و نکاتی که مطرح کردید. بیشتر از سایر نمازهای جمعه بود. من این نماز جمعه را به عملیات وادصادق 3 تعبیر کردم. آیا در این تعبیر غلو کرده ام؟ یا به نکاتی که عرض می کنم توجه کنید:

1: پس از عملیات صادق 2، ایران سه پایگاه بزرگ هوایی اسرائیل را با موشک از جمله موشک های بالستیک مورد حمله قرار داد. بدیهی بود که دولت و ارتش اسرائیل از همان لحظه پس از دریافت حمله، در مورد پاسخ اسرائیل صحبت کردند. حتی یکی از فرماندهان به عنوان سخنگو گفت: امشب جواب می دهیم! مدتی بعد، رئیس ستاد ارتش اسرائیل گفت: در زمان و مکان مناسب پاسخ خواهیم داد. تحلیلگران عرب به این پاسخ اشاره کردند: این اولین بار است که اسرائیل از آن زبان و ادبیات استفاده می کند.

زمان و مکان مناسب! که یکی از کلیشه های معروف مثل همین کلیشه است: «همه گزینه ها روی میز است». آمریکایی ها همیشه از این کلیشه علیه ایران استفاده می کردند. آنها مدت هاست که این کلیشه را از جدول حذف کرده اند. در چنین شرایط و شرایطی پس از عملیات صادق 2، احتمال حمله اسرائیل وجود داشت. حضرت آیت الله خامنه ای از شرکت در نماز جمعه خبر دادند. این اعلامیه به این معنی بود که اسرائیل نمی تواند به نماز جمعه حمله کند. علاوه بر نحوه بیان و نکاتی که با آرامش و خونسردی در جمله مطرح شد. حضور طولانی‌تر از همیشه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و اقامه نماز ظهر و برکت امام حسین (علیه‌السلام) بعد از نماز، نشانه‌های نمادین القای قدرت و آرامش بود. بدیهی است که ایران همراه با جبهه مقاومت باید تدابیری اندیشیده باشد. اگر اسرائیل به نماز جمعه تهران حمله کند چه واکنشی نشان می دهید؟ بنابراین به نظر من نمی توان در صورت حمله احتمالی اسرائیل، نماز جمعه را بدون تمام تمهیدات نظامی و امنیتی تحلیل کرد. یعنی حضور رهبری در نماز را می توان بخشی از نهضت مقاومت تعبیر کرد.

ثانیاً: شکی نیست که کلمات قویتر از فولاد هستند. وقتی کلمه ای به عنوان پشتوانه یک وعده صادقانه استفاده می شود. 2. تفسیر روشنی از موضع جبهه مقاومت پیشنهاد می شود. درست در شرایطی که اسرائیل بعد از شهادت سید حسن نصرالله و بمباران ضاحیه با 82 بمب سنگ شکن یک تنی همراه با انفجار گازهای سمی شیمیایی، نماز می خواند. نتانیاهو درباره خاورمیانه جدید صحبت می کرد. وادصادق 2 او را از عرش بر فرش نشاند و متنی را با دستانی لرزان خواند. نماز جمعه حکایت سلطه و پیروزی ایران بود که قدرت بازدارندگی چشمگیر خود را به نمایش گذاشته است. محمد رشاد، فرمانده نظامی مصر که مسئول اتاق عملیات اطلاعات جنگ در جنگ اکتبر 1967 بود، در اظهارنظری گفت: اسرائیل وانمود کرده بود که اساساً هیچ نیروی بازدارنده ای علیه اسرائیل وجود ندارد. خطبه نماز جمعه تعبیری از حضور مؤثر چنین نیرویی بود. برخی در کامنت خود گفتند. خاورمیانه جدید با عملیات وعد صادق 2 آغاز شد.

سوم: اولین موضوعی که در خطبه اول نماز جمعه با استناد به قرآن کریم مطرح شد; «جبهه ولایت» بود. حمایت مؤمنان بر یکدیگر و همبستگی آنها. پیش از این، آمریکا و اسرائیل و اندیشکده‌های آن‌ها مانند مرکز مطالعات خاورمیانه در واشنگتن که مهم‌ترین لابی صهیونیسم در آمریکا و همچنین در جهان است، موضوع «هلال شیعی» را مطرح کردند. از هلال شیعی برای ترساندن کشورهای عربی سنی در منطقه استفاده شده است. عملیات وادصادق 2 در شرایطی انجام شد که جبهه مقاومت از ایران، عراق، سوریه، لبنان و فلسطین تا یمن امتداد داشت. دیگر خبری از هلال شیعی نیست. فلسطینی ها شیعه نیستند. آنها سنی هستند و کشورهای عربی سنی فلسطین و مسئله فلسطین را رها کرده اند. در مورد بلینکن، وزیر خارجه آمریکا که ابتدا صهیونیست و سپس وزیر خارجه آمریکاست. گفتند: فلسطین برای آنها مسئله مهمی نیست. در چنین شرایطی شاهد «شیطان مقاومت» هستیم. در واقع هلال شیعی به نماد مقاومت تبدیل شده است. یعنی اتفاق و همبستگی بین نیروهای مقاومت شکل گرفته است.

۲۹۲۱۹

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=394044

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.