افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 12 October , 2024
1

کفایت سرمایه بانک های آینده، سرمایه و D در حالت قرمز|کد نارنجی برای ملت ها، شهرها و ایران زمین

  • کد خبر : 393681
کفایت سرمایه بانک های آینده، سرمایه و D در حالت قرمز|کد نارنجی برای ملت ها، شهرها و ایران زمین

هادی بهرامی بازار: صنعت بانکداری نقش مهمی در گردش نقدینگی ایفا می کند و یکی از ارکان اصلی اقتصاد کشور است، بنابراین تحلیل و بررسی شاخص صنعت و اقدامات موسسات آن برای اتخاذ تصمیمات مالی صحیح حائز اهمیت است. شرایط ناپایدار اقتصادی، عدم مدیریت صحیح و عدم نظارت نهادها منجر به زیان، ورشکستگی و در […]

هادی بهرامی بازار: صنعت بانکداری نقش مهمی در گردش نقدینگی ایفا می کند و یکی از ارکان اصلی اقتصاد کشور است، بنابراین تحلیل و بررسی شاخص صنعت و اقدامات موسسات آن برای اتخاذ تصمیمات مالی صحیح حائز اهمیت است. شرایط ناپایدار اقتصادی، عدم مدیریت صحیح و عدم نظارت نهادها منجر به زیان، ورشکستگی و در نهایت انحلال بانک ها می شود که علاوه بر آسیب رساندن به صنعت، می تواند ضربه مهلکی به کل اقتصاد وارد کند. از نسبت کفایت سرمایه برای ارزیابی وضعیت مالی، نقدینگی بانک و توانایی آن در ایفای تعهدات استفاده می شود که شاخص خوبی برای احتمال ورشکستگی یک موسسه اعتباری در صورت بروز بحران است. در زیر به تحلیل و بررسی شاخص پرداخت بدهی 19 بانک فعال در بورس می پردازیم تا سرمایه گذاران با آگاهی بیشتر نسبت به سرمایه گذاری یا سپرده گذاری اقدام کنند.

نسبت کفایت سرمایه بانک آینده 360-، بانک سرمایه 328- و بانک دی 48- درصد است که نشان می دهد وضعیت نقدینگی و توانایی ایفای تعهدات مالی این موسسات بسیار نامطلوب است. در واقع اگر مؤسسه اعتباری دارای توان پرداخت منفی باشد، مشمول انحلال می شود. زیرا شروع به افزایش زیان انباشته، افزایش بدهی و ایجاد زیان برای مشتریان و سرمایه گذاران می کند. این سه بانک مجموعاً حدود 439 همات (یک میلیارد تریلیون تومان) زیان دارند که جبران آن بسیار سخت است و این زیان بدون هیچ درمانی به سرعت در حال افزایش است!

بعد از این سه بانک که بدترین بدهی و بیشترین زیان انباشته را دارند، نوبت به سه بانک ایران زمین، شهرو و ملا می رسد. نسبت کفایت سرمایه بانک ایران زمین در 1402 21-، شهر 7.6- درصد و ملت -7 درصد است که در مجموع 100.5 زیان همت انباشته و به سپرده گذاران و سهامداران ارائه شده است. مجموع بدهی یا زیان انباشته بانک های ورشکسته بالغ بر 540 میلیارد تومان است که ناشی از رانت ها و اختلاس ها، ضعف جریان نقدینگی، ضعف سیستم مدیریت دارایی و ناتوانی در افزایش درآمد است.

کفایت سرمایه بانک های آینده، سرمایه و D در حالت قرمز|کد نارنجی برای ملت ها، شهرها و ایران زمین

از سوی دیگر نسبت کفایت سرمایه بانک صادرات 9/1 درصد، گردشگری 7/2 درصد، بازرگانی 6 درصد، اقتصاد نوین 2/6 درصد، رسالت 4/6 درصد، پست بانک 8 درصد، سینا 8 درصد، کارآفرین 9 درصد، سامان 3/10 درصد است. ملت 10.8 درصد، پاسارگاد 11.4 درصد و خاورمیانه 13.7 درصد. بانک های پاسارگاد، ملت، سامان، کاربین، خاورمیانه، سینا و پست بانک بهترین نسبت کفایت سرمایه را دارند. این 12 بانک در مجموع 130 هزار و 582 هزار میلیون سود انباشته دارند و از نظر نقدینگی، دارایی – بدهی و کیفیت فعالیت قابل قبول هستند.

کفایت سرمایه بانک های آینده، سرمایه و D در حالت قرمز|کد نارنجی برای ملت ها، شهرها و ایران زمین

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=393681

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.