افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 12 October , 2024
1

با وجود سختی های دوران امام عسکری(ع)، آثاری که بر جای مانده قابل توجه است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 393443
با وجود سختی های دوران امام عسکری(ع)، آثاری که بر جای مانده قابل توجه است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

خبرگزاری مهر – گروه دین و اندیشه – روش زینب حسینی: امروز هشتم رب است. دوم میلاد امام حسن عسکری(ع)TO) برهمین اساس وی با حجت الاسلام امیرعلی حسنلو مدیر گروه تاریخ و تاریخ کانون برای پاسخگویی به سوالات سمینارها گفتگو کرد. برو ما پرداخت می کنیم که نتیجه آن به مخاطب ارائه می شود: *در […]

خبرگزاری مهر – گروه دین و اندیشه – روش زینب حسینی: امروز هشتم رب است. دوم میلاد امام حسن عسکری(ع)TO) برهمین اساس وی با حجت الاسلام امیرعلی حسنلو مدیر گروه تاریخ و تاریخ کانون برای پاسخگویی به سوالات سمینارها گفتگو کرد. برو ما پرداخت می کنیم که نتیجه آن به مخاطب ارائه می شود:

*در ابتدا به عنوان مقدمه، در مورد وضعیت جامعه اسلامی در دوران آغاز امامت امام حسن عسکری (علیه السلام) مطالبی را بیان فرمایید:

امام حسن عسکری (علیه السلام) از امامانی است که در سنین جوانی به شهادت رسیدند; اما پیامبر از دوران جوانی مدتی در کنار پدر بود و در 22 سالگی او را از دست داد. پیش از دیدن وفات پدر، برادر بزرگ خود را نیز در سن 20 سالگی از دست داد و نبود برادر برای حضرت سخت بود، چنان که نقل شده است که حضرت در سوگ برادر بسیار اندوهگین بود. تابی و نیز امام حسن عسکری علیه السلام در مدتی که نزد پدر بودند با آنان رفتار و رفتار می کرد. جانشین ایشان در کنار پدر بزرگوارشان نظاره گر بودند و از ظلم و ستم به اهل بیت علیهم السلام غافل نبودند و از جمله خبر تخریب قبر و مزار ایشان را ناراحت کردند. امام حسین (علیه السلام) و شجاعت طاغوتیان به آن مکان مقدس.

امام حسن عسکری علیه السلام یازدهمین امام شیعیان است عشری و سیزدهمین معصوم فرزند امام هادی (علیه السلام) و پدر بزرگوار امام مهدی صاحب. زمان نام مادرش «حدیثه» بود. در تاریخ ولادت و ولادت آن حضرت بین مورخان اختلاف وجود دارد، زیرا تاریخ ولادت آن حضرت بین سالهای 230 تا 233 ذکر شده است. هستند همچنین برخی می گویند که محل تولد او مدینه است و برخی معتقدند که او در سامرا به دنیا آمده است. بجز یک مورد، بقیه معتقدند که امام در مدینه به دنیا آمد و معلوم است که امام در ربیع متولد شده است. دوم 232 به دنیا آمدند.

دوران طفولیت و کودکی امام (علیه السلام) در خاندان آخرالزمان، مبدأ امامت، منبع هدایت و مرجعیت عمومی مسلمانان سپری شد و در چنین خانواده ای پرورش یافت و به دور از هر گونه آلودگی و پلیدی، از نعمت های خدا بود که امام حسن علیه السلام در خانه بود و منای امامت به بهترین و مناسب ترین وجه و از نخستین ساعات ولادتش تغذیه می شد. او در مسیری قرار گرفت تا رهبری آینده ملت به او سپرده شود.

حضرت در کودکی به همراه پدرش از مدینه به سامرا منتقل شد. او ظلم و خشونت طاغوتیان را شناخت و در سامرا در منطقه ای به نام (عسکر) ساکن شد و به همین دلیل آنها را (عسکری) نامیدند. و سن آن حضرت را هنگام انتقال به سامرا چهار سال و چند ماه گفت. هستند و این گفته بر این فرض است که ولادت پیامبر در مدینه واقع شده است، زیرا سید محسن امین بر آن عقیده است.

البته به این نکته نیز باید توجه داشت که امام هادی (علیه السلام) شیعیان را برای غیبت استاد آماده کرد. زمان (عجل الله تعالی فرجه) و همچنین برای نجات جان امام حسن عسکری علیه السلام از حمله دشمنان، فرزندش را جز از اموال شیعه و افراد مورد اعتماد پنهان می کرد و کمتر از مقام و منزلت سخن می گفت. عظمت امام و لذا اطلاعات اندک در مورد دوران کودکی امام. حسن عسکری علیه السلام را در چشمه ها می بینیم.

در مورد ازدواج آن حضرت نیز اختلاف است. برخی می گویند او در زمان پدرش با نرجس خاتون ازدواج کرد، اما برخی می گویند این اتفاق پس از شهادت پدرش رخ داده است. به هر حال امام با خدمتکاری که مادر صاحب خانه بود ازدواج کرد. زمان (عجله قسم می خورم تعال فرجه) شد

امام هادی علیه السلام قبل از شهادت فرزندش امام حسن عسکری علیه السلام را به محضر خود و نور حکمت فراخواند. وارثان پیامبران و سلاح امامت را به او سپرد و امامت او را تأیید کرد و در حضور یاران مورد اعتمادش به او وصیت کرد. شهادتش در چهل سالگی اتفاق افتاد و در سامرا به خاک سپرده شد. امام حسن عسکری علیه السلام پس از شهادت پدر به نص صریح آن حضرت و ائمه پیشین امامت قوم شیعه. عشری رسید مدت امامتش مطابق تاریخ شهادت پدرش (254). من. q) و همچنین تاریخ شهادتش که 260 می باشد من. q گفته می شود که وی تقریباً 6 ساله بوده و سن پیامبر در هنگام شهادت نیز 28 سال بوده است.

* وجود ائمه (علیهم السلام) در میان انسان ها، فی نفسه کرامتی است، زیرا آنها معدن فضل و مغفرت هستند; به همین دلیل وجود ایشان کرامت است به این معنا که اگر امام در زمین نباشد زمین تمام نعمت های خود را پنهان می کند و بهشت ​​کرامت خود را بر انسان می بندد که این مضامین در متن زیارت شریفه جامعه کبیره آمده است. . اگر چه انسان اعتماد را به درستی نشناخته و قدردانی نکرده است. ائمه علیهم السلام علاوه بر کرامت عام، نسبت به همه موجودات، خصوصاً برای برخی از اطرافیان یا خویشاوندانشان، کرامت خاصی قائل بودند، که این کرامت شده است. یک شگفتی دنیا؛ از فضایل امام حسن عسکری(ع) با توجه به شرایط حصری که ایشان پشت سر گذاشتند، بگویید:

امام حسن عسکری (علیه السلام) در دوره ای زندگی می کردند که جدای از پیشرفت جوامع اسلامی و علوم مختلف انسانی، معیشت نسبتاً قابل قبولی بود. امام علیه السلام در شهر سامرا که محل استقرار نیروهای نظامی، اردوگاه و پادگان نظامی سلاطین عباسی بود، زندگی می کرد. و رفت و آمد همه مردم در این سرزمین آزاد بود، جهان اسلام با دنیای مسیحیت و سایر ادیان ارتباط تنگاتنگی داشت، تعامل علمی، تمدنی و سیاسی با وجود درگیری ها برقرار بود.

امام عسکری علیه السلام در محاصره و زیر نظر افسران نظامی و جاسوسان عباسی زندگی می کردند. مدت امامت حسن عسکری علیه السلام شش سال بود. پیامبر در دوران کوتاه امامت، کرامات بسیاری را نصیب همه مسلمانان و دوستان کرده است که یکی از آنها افتخار هدایت است. گران است jw.org fa یعنی زمانی که امام علیه السلام در زندان بود. پسر اوتاش که در زندان سابقه دشمنی و دشمنی با اهل بیت علیهم السلام داشته است. ممنوعیت او پیغمبر بود، به او دستور دادند که تا حد امکان بر او سخت گیری کند، اما فقط یک روز نزد امام (علیه السلام) ماند. فضیلت های زیادی در مورد پیامبر نقل شده است که بسیار است.

* چه آثاری از حضرت باقی مانده است؟

همانطور که گفته شد، دوران امامت و امامت امام عسکری علیه السلام در سخت ترین شرایط اجتماعی و سیاسی گذشت. من زندگی می تواند این کار را به این دلیل انجام دادند که تمام عمر در زندان و زیر نظر مقامات عباسی بودند. با گذشت حکومت عباسیان و ضعیف شدن آنان از نظر قدرت و اقتدار سیاسی، فشار بر ائمه و عنایت آنان شدید شد. این دوره دقیقاً با این وضعیت سیاسی مواجه بود. امام بزرگوار در جوانی به شهادت رسیدند; دوران او پر از رنج و ترحم برای شیعیان بود. کار سختنابسامانی اجتماعی و سیاسی، نظامی گری و کشتار شیعیان و علویان همچنان که از دوره متوکل شدت یافته بود، در این دوره نیز ادامه داشت. با عنایت به این اوضاع سیاسی حاکم بر دوران حیات آن دو امام بزرگوار (هادی و عسکری)، دیدار با شیعیان و تشکیل کلاس‌ها و فعالیت‌های علمی و نقل احادیث با وجود این همه دشواری به حداقل رسیده است. قابل توجه ،

احادیث اول حدود 400 حدیث در موضوعات مختلف در مجموعه کامل سخنان امام عسکری علیه السلام است. آوردن از جمله در باب توحید، نبوت، تفسیر در ابواب فقهی از قبیل طهارت، روزه، درآمد، سرمایه، امر به معروف و در اخلاق و ادعیه، ثانیاً نامه های ارسالی به وکلاء و شرکای خود در موضوعات مختلف کلامی انجام شده است. و مسائل فقهی و… نوشته است، غزلیات سوم که سرشار از حکمت الهی است مانند «.حیا برکت بدون حسادت «علیهی» تواضع نعمتی است که هیچکس بر آن غبطه نمی خورد، تعبیر چهارم منسوب به امام حسن عسکری علیه السلام.

بر آثار امام زمان علیه السلام الشریفاز مسند که از طریق نواب اربعه در کتاب هایی مانند اکمل به آن استناد شده است، آثار زیادی وجود ندارد. الدین و کتاب غیبت مجموعه آثار شیخ طوسی به نام روزنامه المهدی که قیومی اصفهانی جمع آوردن توسط علی محمد دخیل التماس آهنربا مهدی روزنامه مهدیه که در بیروت چاپ شد. سید مرتضی مجتهد سیستانی نیز مجموعه ای است الصحیفه مبارکه مهدیه همچنین اثری به نام ابراهیم بن محسن کاشانی نوشته شده است روزنامه مهدیه و روزنامه الهدویه و شاهکار مهدیه مکتوب، گردآوری کلمات، توضیحات و ادعیه معظم له بقیه خدایا…

تجلی این همه کرامات و کرامات و علاقه و محبت مردم به امام عسکری در سامرا و در بین مردم روز به روز بیشتر می شد و این روند عمومی باعث حسادت عباسیان به آن حضرت شد. از این رو سرانجام امام عسکری (علیه السلام) در زمان معتمد عباسی پس از سالها زندگی زیر نظر نیروهای نظامی و ممنوعیت از ملاقات با شیعیان در روز اول ربیع اولین سال 260 م. اچ. بر اساس گزارشی که پسر صباغ مالکی از علمای اهل سنت بر اثر زهری که به او دادند بیمار شد و در روز هشتم همان ماه، جمعه در سن 28 سالگی درگذشت و در خانه خود در سامرا به خاک سپرده شد. رحلت امام در سنین پایین و حصر ایشان دلیل روشن و محکمی بر شهادت آن حضرت توسط عباسیان است. علمای بزرگ شیعه و برخی از اهل سنت تصریح کرده‌اند که شهادت امام در اثر سمی بوده است که به دستور معتمدش به آن حضرت وارد شده است. هستند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=393443

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.