افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 12 October , 2024
1

سند ساواک در مورد اختلاف آیت الله شریعتمداری و امام خمینی

  • کد خبر : 393395
سند ساواک در مورد اختلاف آیت الله شریعتمداری و امام خمینی

به گزارش مانیبان، یکی از اسناد مجموعه ساواک که امروز توسط مرکز مطالعات اسناد تاریخی (30 مهر 1403) منتشر شده است، گوشه ای از اختلاف نظر آیت الله شریعتمداری و امام خمینی (ره) در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی را نشان می دهد. انقلاب متن سند فوق به شرح زیر است: در پی اطلاعیه ای که […]


به گزارش مانیبان، یکی از اسناد مجموعه ساواک که امروز توسط مرکز مطالعات اسناد تاریخی (30 مهر 1403) منتشر شده است، گوشه ای از اختلاف نظر آیت الله شریعتمداری و امام خمینی (ره) در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی را نشان می دهد. انقلاب متن سند فوق به شرح زیر است:

در پی اطلاعیه ای که روح الله خمینی در روز نهم ذیحجه (57/7/20) منتشر و منتشر کرد و طی آن اعلام شد که قانون اساسی ایران و موضوع انتخابات آزاد از نظر ایشان مردود است، آیت الله شریعتمداری این جریان را اعلام کرد. وی با توجه به اینکه خواستار اجرای قانون اساسی در کشور است، تضاد بین نظرات خود و خمینی دانست و در یک مذاکره خصوصی با اشاره به این موضوع گفت: باید پیگیری های لازم در این زمینه انجام شود.

همچنین مضمون بیانیه 5 ذی قعده (16.7.57) روح الله خمینی توسط نزدیکان آیت الله سید کاظم شریعتمداری و با عنوان بخشی از محتوای بیانیه مذکور که نوشته شده است، مورد توجه قرار گرفته است. بچه‌ها «بچه‌های دبستانی هم فداکاری می‌کنند»، اظهار کرده‌اند که این امر خلاف موازین شرعی است.

در ادامه نزدیکان آیت الله شریعتمداری گفتند:

از آنجایی که روح‌الله خمینی در سال‌های 41 و 42 بیانیه‌هایی صادر کرد و طی آن‌ها خواستار اجرای قانون اساسی شد، باید برای جمع‌آوری این بیانیه‌ها و استفاده از آنها در راستای تغییر جهت‌گیری فکری خمینی و بیان نظر او برای مجازات حامیان خمینی اقدام کرد. .

ارزیابی اخبار:

این درست است

اقدامات انجام شده:

وضعیت به نخست وزیر اعلام شده است.

منبع: خبرآنلاین


لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=393395

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.