افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 12 October , 2024
0

هریس: دیپلماسی مسیر ترجیحی من در رابطه با برنامه هسته ای ایران است

  • کد خبر : 393367
هریس: دیپلماسی مسیر ترجیحی من در رابطه با برنامه هسته ای ایران است

به گزارش ایرناهریس روز جمعه در سخنرانی خطاب به رای دهندگان یهودی آمریکایی که متن آن در سایت کاخ سفید منتشر شد، گفت که اجازه نمی دهد تهران به سلاح هسته ای دست یابد و برای رسیدن به این هدف، راه دیپلماسی را ترجیح می دهد. وی ادامه داد: حمله 7 اکتبر 2023 (15 مهر […]

به گزارش ایرناهریس روز جمعه در سخنرانی خطاب به رای دهندگان یهودی آمریکایی که متن آن در سایت کاخ سفید منتشر شد، گفت که اجازه نمی دهد تهران به سلاح هسته ای دست یابد و برای رسیدن به این هدف، راه دیپلماسی را ترجیح می دهد.

وی ادامه داد: حمله 7 اکتبر 2023 (15 مهر 1402) را هرگز فراموش نمی کنم و جهان نیز نباید آن را فراموش کند.

هریس افزود که زمانی که به قدرت برسد متعهد خواهد شد که اطمینان حاصل کند که اسرائیل آنچه را که برای دفاع از خود در برابر ایران و گروه هایی که از آن حمایت می کند، دارد.

نامزد ریاست جمهوری گفت: من همیشه از حق اسرائیل برای دفاع از خود حمایت می کنم. تعهد من به امنیت اسرائیل تزلزل ناپذیر است.

معاون رئیس جمهور آمریکا با اشاره به اینکه «ایران دو بار مستقیماً به اسرائیل حمله کرده است»، با اغراق آشکار، ایران را «نیروی بی ثبات کننده و خطرناک» دانست.

وی افزود: زمانی که ایران و گروه های همپیمانش به نیروها و پایگاه های آمریکا حمله کردند، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق این کشور کاری از پیش نبرد.

هریس مدعی شد که ترامپ بدون داشتن هیچ برنامه ای از توافق هسته ای ایران دست برداشت و باعث شد برنامه هسته ای ایران کنترل نشود.

وی با بیان اینکه «ما اولین دولتی هستیم که مستقیماً از اسرائیل دفاع می‌کنیم» و «زمانی که رئیس‌جمهور هستم، هرگز از انجام هیچ اقدامی برای دفاع از نیروها و منافع آمریکا در برابر ایران و گروه‌های حامی آن تردید نخواهم کرد».

وی افزود: هرگز اجازه نمی‌دهم ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد. دیپلماسی مسیر ترجیحی من برای رسیدن به این هدف است، اما همه گزینه ها روی میز است.

شوخی هریس در حالی مطرح می شود که رویترز روز جمعه به نقل از منابع دولتی آمریکا گزارش داد: واشنگتن همچنان معتقد است که علیرغم رویدادهای اخیر در خاورمیانه، ایران تصمیمی برای ساخت سلاح هسته ای نداشته است.

این اظهارات را یکی از مقامات ارشد دولت جو بایدن و دفتر مدیر اطلاعات ملی (ODNI) بیان کرد و چند روز پیش ویلیام برنز، رئیس سیا نیز اظهاراتی مشابه داشت.

ویلیام برنز هفته گذشته گفت که هیچ مدرکی مبنی بر اینکه ایران قصد دارد برنامه هسته ای خود را به سمت برنامه های نظامی سوق دهد وجود ندارد.

سخنگوی سازمان اطلاعات ملی آمریکا با اشاره به اظهارات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به رویترز گفت: ارزیابی ما این است که ایران هنوز تصمیمی برای ادامه برنامه هسته‌ای نظامی خود که از زمان تعلیق شده است، نداشته است. 2003.”

ارزیابی اطلاعاتی ممکن است به توضیح مخالفت آمریکا با هرگونه حمله رژیم صهیونیستی به تاسیسات هسته ای ایران در تلافی پاسخ موشکی بالستیک اخیر تهران به سرزمین های اشغالی کمک کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=393367

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.