افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 12 October , 2024
1

روبوتاکسی؛ خودروی الکتریکی جدید ایلان ماسک

  • کد خبر : 393345
روبوتاکسی؛ خودروی الکتریکی جدید ایلان ماسک

شرکت خودروسازی تسلا پنج شنبه شب محصول جدید خود با نام «Robotaxis» را معرفی کرد. با این حال، طرفداران برند تسلا و خودروهای الکتریکی آن باید حداقل تا سال 2026 منتظر بمانند تا «روباتاکسی» وارد بازار شود. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در مراسم افتتاحیه «Robotaxis» اعلام کرد که این خودروی مجهز به هوش مصنوعی فاقد […]

شرکت خودروسازی تسلا پنج شنبه شب محصول جدید خود با نام «Robotaxis» را معرفی کرد.

با این حال، طرفداران برند تسلا و خودروهای الکتریکی آن باید حداقل تا سال 2026 منتظر بمانند تا «روباتاکسی» وارد بازار شود.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در مراسم افتتاحیه «Robotaxis» اعلام کرد که این خودروی مجهز به هوش مصنوعی فاقد پدال و فرمان است. او ابراز اطمینان کرد که پیشرفت تسلا در زمینه تولید خودروهای خودران به سطحی رسیده است که سایر خودروها نیازی به دخالت انسان ندارند.

تسلا نه سال پیش فروش نرم افزار برای وسایل نقلیه خودران را آغاز کرد، اما سوالاتی در مورد قابلیت اطمینان آن وجود دارد.



ایلان ماسک گفت که محصول جدید تسلا به سطح رانندگی کاملاً خودمختار تحت نظارت به سطح رانندگی خودکار بدون نظارت رسیده است. به گفته وی، مسافران «روبوتاکسی» می توانند پس از نشستن در این خودرو به خواب رفته و با رسیدن خودرو به مقصد از خواب بیدار شوند.

ایلان ماسک اضافه کرد که تسلا انتظار دارد قیمت “Robotaxis” کمتر از 30000 دلار باشد.

مدیرعامل تسلا همچنین در مورد زمان عرضه “Robotaxis” به بازار از سال 2026 صحبت کرد، اما سپس اضافه کرد که این محصول قبل از سال 2027 وارد بازار خواهد شد.

تسلا به شرکت کنندگان در رویداد راه اندازی “Robotaxis” این فرصت را داد تا از حدود 20 خودرو از این مدل در محل استفاده کنند. با این حال، شرکت کنندگان تنها فرصت استفاده از “Robotaxis” را در استودیوی ارائه این محصول جدید داشتند و خودروهای جدید تسلا در خیابان های نزدیک محل برگزاری مراسم در لس آنجلس تردد نکردند.

 



به دنبال کاهش فروش خودروهای الکتریکی قدیمی ساخت تسلا، اکنون ایلان ماسک در تلاش است تا این شرکت را بیشتر به عنوان یک شرکت فعال در زمینه هوش مصنوعی و صنعت رباتیک معرفی کند.

ایلان ماسک به مدت پنج سال در مورد عرضه یک خودروی کاملاً خودمختار صحبت کرده است که به گفته او به صاحبان آن اجازه می دهد تا زمانی که از آن استفاده نمی کنند با استفاده از آن به عنوان تاکسی درآمد کسب کنند. با این حال، او اکنون اعتراف می کند که پیش بینی های او برای سال 2019 بسیار خوش بینانه بوده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=393345

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.