افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 11 October , 2024
0

تشکیل گروه فرش دستباف در استان اصفهان – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 393157
تشکیل گروه فرش دستباف در استان اصفهان – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود حاجی سرشت معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان ظهر جمعه در جلسه کمیته فرش استان اظهار داشت: فرش دستباف ایران با فرهنگ ایرانیان در طول تاریخ پیوند خورده است، بنابراین حفظ و نگهداری از این میراث ماندگار انکارناپذیر است.» وی ادامه داد: فرش دستبافت در راستای اقتصاد مقاومتی قابلیت کمک […]

به گزارش خبرنگار مهر، محمود حاجی سرشت معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان ظهر جمعه در جلسه کمیته فرش استان اظهار داشت: فرش دستباف ایران با فرهنگ ایرانیان در طول تاریخ پیوند خورده است، بنابراین حفظ و نگهداری از این میراث ماندگار انکارناپذیر است.»

وی ادامه داد: فرش دستبافت در راستای اقتصاد مقاومتی قابلیت کمک به اقتصاد و اشتغال را دارد. در کشور بیایید و تحریم کنندگان را شکست دهید، بنابراین حل چالش بافندگان و فعالان این حوزه بسیار مهم است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به برگزاری دومین جشنواره ملی فرش فاخر در سال گذشته گفت: آنچه در این گونه رویدادهای ملی و بین المللی باید دنبال شود، احیای فرهنگ و تمدن کشورمان است. که در قالیچه های دستبافت نیز مشهود است.

فعالان حوزه فرش دستباف تا حدی نگران هستند که باید برای آنها راهکاری عملیاتی طراحی و اجرا شود و می‌گویند: برای رونق این صنعت مهم می‌توان هیئت‌های خارجی، سیاسی و اقتصادی را گرد هم آورد.

وی ادامه داد: تحریک تقاضا باید از جنبه های مختلف انجام شود و جشنواره ها و رویدادهای آینده با شناسایی اهداف مشخص و موثر برنامه ریزی شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: گروه فرش اصفهان با هدف توسعه و پیشرفت این صنعت است. بر اساس یک برنامه زمانی مشخص تهیه کنید.

هچ ترشت افزود: اجرای این خوشه کمک زیادی به اقتصاد ملی و دوری از رقابت منفی می کند، زیرا خوشه یک مدل کسب و کار است که اعتماد و سرمایه اجتماعی را افزایش می دهد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=393157

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.