افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
1

اسلام سبک زندگی سالم می آفریند/ زنان نسل آینده را هدایت می کنند – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 393009
اسلام سبک زندگی سالم می آفریند/ زنان نسل آینده را هدایت می کنند – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

خبرگزاری بیشتر; گروه استان ها: خانواده کوچک ترین نهاد اجتماعی با بالاترین جایگاه ممکن در جوامع اسلامی به شمار می رود. این نهاد اسلامی و اجتماعی نقش مهمی در تربیت فرزندان و بهبود جامعه دارد. نقش و اهمیت زن در خانواده بسیار تأثیرگذارتر از سایر اعضاست، عضوی اساسی و مهم که رابط بین سایر اعضا […]

خبرگزاری بیشتر; گروه استان ها: خانواده کوچک ترین نهاد اجتماعی با بالاترین جایگاه ممکن در جوامع اسلامی به شمار می رود.

این نهاد اسلامی و اجتماعی نقش مهمی در تربیت فرزندان و بهبود جامعه دارد.

نقش و اهمیت زن در خانواده بسیار تأثیرگذارتر از سایر اعضاست، عضوی اساسی و مهم که رابط بین سایر اعضا و تحکیم بخش خانه و خانواده و اساس جامعه است.

اهمیت حضور و حضور مادر در خانواده بسیار مهمتر، موثرتر و بسیار ارزشمندتر است، زنجیره فولادی که اهرم و ماشین تعیین کننده مسیر صحیح در خانواده است.

لالایی مادر پارسا همراه با مهر و محبتی که در غذا به خانه و فرزندانش می دهد، منتظر است که با آمدن شوهرش چراغ خانه را روشن کند و لحظه به لحظه حضور او، لحظه به لحظه است. مرکز شادی یک خانواده

اگر مادران ما بتوانند از زنان مسلمان الگو بگیرند و در رشد فکری، جسمی، روحی و روانی فرزندان خود کوشا باشند، قطعاً زمینه ساز تعالی جامعه خواهند شد.

البته باید در نظر گرفت که کودک بیاورید و کمک به رشد جمعیتی جوامع اسلامی از آسیب ها و مشکلات در جامعه جلوگیری می کند.

مرحله بعدی تربیت صحیح فرزندان در سطوح مختلف جامعه بسیار ارزشمند است و حضور فرزندانی موفق و فرهیخته از یک خانواده پاک و در مسیر زنان پاک، زمینه ساز سپیده دمی است که هرگز در آسمان غروب نمی کند

زن رکن اصلی و اساسی خانواده و جامعه است

مسئول امور بانوان تبلیغات اسلامی کردستان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: اگر به جامعه ای نگاه کنیم می بینیم که رکن اصلی و اساسی آن خانواده است.

الهام دهقانی گفت: خانواده رکن و کانون اصلی جامعه است و این قلب و اهرم حرکتی خانواده قطعا زن است.

وی اذعان داشت: تأثیر و هویت زنان در نقش همسری و مادری غیرقابل انکار است.

دستاورد انقلاب اسلامی میدانی برای حضور پر رنگ زنان فرهیخته در جامعه است.

رئیس امور بانوان تبلیغات اسلامی گفت: زنان و نقش آنها بچه دار شدن او مهمترین نقش را در بقای نسل و تداوم جریان زندگی در جامعه ایفا می کند و قطعا زنان با تربیت فرزندان به وظیفه خود در روند تربیت دینی اسلامی عمل کردند.
دهقانی بیان کرد: زنان با تربیت و تربیت فرزندان به وظایف مادری خود و نیز وظایف همسری خود عمل کردند و سبک زندگی اسلامی را در خانه و جامعه به عنوان سرمشق بر اساس دستورات الهی و مصادیق ذکر شده پایه گذاری کردند. در قرآن کریم

وی تصریح کرد: سعادت خانواده و جامعه بر اساس الگوی مناسب برای یک زن موفق و توسعه یافته امروز امکان پذیر است که دستاورد اسلام و انقلاب ما برای همه زنان آزاده جهان این مرحله برای حضور پر رنگ فرهنگیان است. زنان و زنان مذهبی و فاضل.

نقش حمایتی زنان تعیین کننده سلامت روان و سلامت جامعه است

استاد فقه و فعال دینی و مذهبی حوزه علمیه اهل سنت در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: زندگی اسلامی و فرزندان بیاورید با در نظر گرفتن نقش حمایتی زنان در جامعه، سلامت و سلامت روان را تعیین می کند.

سید روشنک جعفری گفت: نقش تاثیرگذار مادر بر اعضای خانواده از نظر جسمی، روحی و روانی می تواند فرزندانی سالم و موفق در جامعه تربیت کند.

اسلام سازنده سبک زندگی سالم است/زنان راهنمای نسل آینده هستند

وی خاطرنشان کرد: اسلام به همه ابعاد تربیت انسان توجه دارد و این روند از قبل از تولد، در دوران شیرخوارگی و تولد آغاز می شود و برای پرداختن به نقش انسان از منظر بشریت باید به همه جوانب توجه شود.

کارشناس ارشد فقه و فعال دینی و مذهبی حوزه علمیه اهل سنت تصریح کرد: مسائل جمعیتی کارکرد تأثیرگذاری بر جامعه دارد و با در نظر گرفتن نگرش زنان به جامعه می تواند نقش مهمی در مدیریت اجتماعی داشته باشد. بچه دار شدن نقش زنان مسلمان ایرانی در این امر مهم است.

جعفری یادآور شد: اگر بخواهیم سبک زندگی خود را در محور اسلامی و ایرانی قرار دهیم باید به اصول ایمان، اخلاق و عمل پایبند باشیم که انجام عبادات به این سبک و سبک قدمی که مورد تایید دین است برداریم.

وی گفت: مبانی دینی اسلام ایمان و اعتقاد به توحید و معاد است که باید آن را سرلوحه کار خود قرار دهیم و مسلمانان باید شرایط زندگی خود را به گونه ای فراهم کنند که بتوانند در فراز و نشیب های جامعه تأثیرگذار باشند. و با توجه به نیاز شما

ویژگی سبک زندگی ما مطابق با نظر اسلام و توصیه ها و دستورات دینی است.

این کارشناس برجسته این حوزه افزود: اسلام یکی از ابزارهای سازنده سبک زندگی اسلامی است و ویژگی های سبک زندگی ما با توجه به نظر اسلام و توصیه اسلام برای توجه به نیازهای فردی مبتنی بر تقوا تعیین شده است. ، ترس از قیامت و احترام به پدر و مادر.

جعفری گفت: در سوره مائده آیه 105 خداوند می فرماید کسانی که ایمان آورده اید مواظب روح خود باشید که نشان می دهد اسلام برای جسم و روح ما هم ارزش قائل است اما تمرکز اصلی روی مسائل اجتماعی است.

وی تصریح کرد: بر اساس چارچوب های دینی روابط اجتماعی، بهترین شاخه های جامعه سرآغاز اندیشه است و سبک زندگی خوب مبتنی بر صحت و صداقت جامعه و خضوع در برابر فرمان خدا و اطاعت از امور خدا که مانع از لغزش فرد می شود.

جعفری اذعان داشت: خداوند باید محور زندگی یک مسلمان مؤمن باشد تا زندگی و آینده او خوب باشد.

وی افزود: در مورد خانواده های کم جمعیت و پرجمعیت، هر جوان و مسئولیت پذیری باید برای داشتن زندگی و جامعه سالم و داشتن نسلی پویا و سالم تلاش کند. بیاورید برای حل معضل بزرگ جامعه سالم باشد.

این فعال مذهبی و مذهبی کردستان گفت: به فرموده امام، فرهنگ آینده کشور بر پایه کودکان است. بیاورید اهل بیت باید با حفظ ارزش های اسلامی و دینی سالم و سلامت باشند.

افتخار انقلاب اسلامی ما این است که زنان مسلمان یکی از ارکان فروپاشی رژیم طاغوت شدند و امروز با حضور آنان یک زن جایگاه رفیعی را به خود اختصاص داده است. وفادار انجام دهد

زن در اسلام جایگاه پست و ترفیعی ندارد، بلکه دارای جایگاه والای سازندگی و تربیتی است که الگوی رشد و ترقی به ویژه در تربیت فرزندان دارد.

افتخار انقلاب اسلامی، عزت بخشیدن به جایگاه زن در بستر خانواده و جامعه است و خانواده به عنوان کانون رشد و تربیت فرزندان نیازمند الگوی مادری قوی، سازنده، مؤمن و پاکدامن است که زنان تحت لوای انقلاب اسلامی و با ادای دین مبین اسلام در کشور ما به این جایگاه مهم دست یافتند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=393009

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.