افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 11 October , 2024
0

بیش از ۲۳۳۶ هکتار زمین به طرح نهضت ملی مسکن اضافه شد

  • کد خبر : 392943
بیش از ۲۳۳۶ هکتار زمین به طرح نهضت ملی مسکن اضافه شد

دفتر آمار، اطلاعات و نظارت بر برنامه معاونت برنامه ریزی و مدیریت منابع در گزارشی از الحاق بیش از 2 هزار و 336 هکتار زمین طی مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری و مصوبات کمیسیون شورای عالی شهرسازی و معماری کشور خبر داد. ماده 5 اجرای طرح نهضت ملی مسکن در 6 ماهه اول سال […]

دفتر آمار، اطلاعات و نظارت بر برنامه معاونت برنامه ریزی و مدیریت منابع در گزارشی از الحاق بیش از 2 هزار و 336 هکتار زمین طی مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری و مصوبات کمیسیون شورای عالی شهرسازی و معماری کشور خبر داد. ماده 5 اجرای طرح نهضت ملی مسکن در 6 ماهه اول سال جاری.

خبرگزاری میزان- به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از وزارت راه و شهرسازی، دفتر آمار، اطلاعات و نظارت بر برنامه معاونت برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در گزارشی به تشریح عملکرد این معاونت پرداخت. شهرسازی و معماری در 6 ماهه اول سال جاری (1403). همچنین این معاونت آخرین آمار ارائه شده در اجرای طرح نهضت ملی مسکن و تکمیل واحدهای مسکن مهر باقی مانده را منتشر کرده است.

بر اساس این گزارش، در شش ماهه نخست امسال در مجموع 2336.7 هکتار زمین به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافت که از این میزان 2333 هکتار به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری و 370 هکتار آن به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری رسید. مصوب کمیسیون ماده 5 به این طرح واگذار و الحاق شده است.

بر اساس این گزارش، جزئیات الحاقات در شش ماهه نخست سال جاری با تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری ایران شامل 515 هکتار در شهرستان پیشوایی استان تهران، الحاق 12 هکتار از زمین در شهر پردیس در استان تهران، 150 هکتار زمین در شهر مسکونی آذرشهر در استان آذربایجان شرقی، 171 هکتار زمین موسوم به دافع پشه در استان کرمانشاه، 204 هکتار زمین معروف به چشمه روژان در استان کرمانشاه، 21 هکتار زمین در شهرستان. شهرستان جوانرود در استان کرمانشاه، 380 هکتار زمین در کهمراء برای احداث شهرک در استان فارس و 880 هکتار زمین. این اراضی برای احداث شهر داریان در استان فارس به محدوده شهر مذکور اضافه شد. شهرها

همچنین جزئیات مصوبات کمیسیون ماده 5 استان ها که 3.7 هکتار زمین به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص داده است، حاکی از آن است که در استان زنجان و در شهرستان دندی، تغییراتی در 1917 مربع صورت گرفته است. متر و در شهرستان رامشیر استان خوزستان 35000 متر مربع فضای سبز و حمل و نقل برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن اصلاح شده است.

جزئیات اجرای طرح نهضت ملی مسکن

همچنین بر اساس این گزارش، عملکرد طرح نهضت ملی مسکن نسبت به کل واحدهای مسکونی آغاز شده، در دست ساخت و تکمیل شده، 2 میلیون و 687 هزار و 450 واحد است.

تفکیک واحدهای در حال ساخت نهضت ملی مسکن شامل واگذاری انفرادی و گروهی زمین در قالب اجاره نامه ۹۹ ساله در شهرها به تعداد ۳۴۰ هزار و ۴۶۵ واحد، واگذاری انفرادی زمین در قالب یک. قرارداد اجاره به مدت 99 سال در روستاها به مبلغ 85 هزار واحد، واگذاری زمین در قالب طرح. جوانی جمعیت در شهرها 74658 واحد است و واحدهای حمایتی به طور موثر تعریف شده انباشت انبوه در اراضی دولتی با 99 سال است. اجاره در شهرستانها در مجموع 720338 واحد.

همچنین تامین مسکن ملی و سازمانی نیروهای مسلح به مبلغ 254 هزار و 146 واحد، نوسازی بافت فرسوده شهری به مبلغ 300 هزار واحد، پرداخت تسهیلات به بخش خصوصی با زمین (املاک) در مبلغ 206 هزار و 235 واحد پرداخت تسهیلات نوسازی و بهسازی منزل اعلام شد. تکمیل بقیه واحدهای مسکن مهر با تعداد 574 هزار و 192 واحد و تکمیل مابقی واحدهای مسکن مهر با تعداد 132 هزار و 416 واحد اعلام شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=392943

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.