افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 11 October , 2024
0

بایدن و نتانیاهو درباره پاسخ به ایران توافق کردند!

  • کد خبر : 392903
بایدن و نتانیاهو درباره پاسخ به ایران توافق کردند!

به گزارش Intiter به گزارش ایسنا، یک منبع آگاه پس از تماس تلفنی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، اعلام کرد که ایالات متحده و دولت اسرائیل به طور کلی در مورد چالش های استراتژیک منطقه غرب توافق دارند. روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» با انتشار این مطلب نوشت: این […]








به گزارش Intiter به گزارش ایسنا، یک منبع آگاه پس از تماس تلفنی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، اعلام کرد که ایالات متحده و دولت اسرائیل به طور کلی در مورد چالش های استراتژیک منطقه غرب توافق دارند.

روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» با انتشار این مطلب نوشت: این منبع آگاه گفت این تماس تلفنی برای بررسی طرح اسرائیل برای پاسخ به عملیات موشکی گسترده ایران، اوج رایزنی مقامات آمریکایی با اسرائیلی ها از زمان عملیات موشکی ایران بوده است. . علیه اسرائیل در اول اکتبر

ایران در 10 اکتبر (1 مهر) در عملیات “صادق 2” در مقابل اقدامات تجاوزکارانه و تروریستی رژیم صهیونیستی در قتل و شهادت “اسماعیل هنیه” رئیس سابق دفتر سیاسی حماس در تهران که ایران آن را نقض حاکمیت ملی و تروریسم فرامرزی ایران می دانست. در این حملات، سید حسن نصرالله، دبیرکل سابق حزب‌الله لبنان و ژنرال عباس نیل‌فروشان، مستشار ارشد نظامی ایران در لبنان را ترور و به شهادت رساند. در جنوب این کشور

مقامات ایرانی تاکید کرده اند که در صورت هرگونه اقدام تهاجمی بعدی رژیم صهیونیستی و متحدانش علیه ایران، زیرساخت های این رژیم و منافع متحدانش در منطقه هدف مشروع حملات نظامی ایران خواهد بود.

تایمز اسرائیل نوشت: این منبع گفت که این رایزنی ها در روزهای آینده ادامه خواهد داشت، یواف گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که سفرش به واشنگتن برای دیدار با لوید آستین وزیر دفاع آمریکا به تعویق افتاد، است. برنامه ریزی شده است. هفته آینده برای سفر به ایالات متحده سفر می کند.

یک مقام آمریکایی همچنین در وب سایت تحلیلی خبری Axios اعلام کرد که طرفین پس از این تماس تلفنی “در مسیر درستی حرکت می کنند”.
با این حال، یک مقام اسرائیلی به Axios گفت که ایالات متحده همچنان معتقد است که طرح های اسرائیل “بسیار تهاجمی و خصمانه” است و این برای ایالات متحده کمی نگران کننده است.

با شروع جنگ غزه، دولت بایدن به بزرگترین حامی رژیم صهیونیستی و دولت نتانیاهو تبدیل شده است. اما در پی افزایش جنایات رژیم صهیونیستی از جمله انفجار پیجر در لبنان و ترور شهید نصرالله، رسانه های غربی با انتشار گزارش هایی مدعی شدند که آمریکا به عنوان بزرگ ترین حامی رژیم صهیونیستی از این طرح ها بی اطلاع است. این رژیم و نوشت که بایدن و نتانیاهو اختلافات زیادی پیدا کرده اند.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در مقاله ای با عنوان «جنجال ها و جنجال های نتانیاهو را باور نکنید!» آمریکا تا حد زیادی با او موافق است» و افزود: تمامی اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان با تایید آمریکا انجام می شود.

به نوشته این روزنامه، «رسانه‌ها سیاست‌های دولت بایدن در خاورمیانه در سال گذشته را مبتنی بر نیت خوب، اما ناکارآمد توصیف کرده‌اند. بر اساس آنچه دستیاران رئیس‌جمهور به خبرنگاران گفته‌اند، بایدن و تیم او در تلاش برای یافتن راه‌حل هستند. برای پایان دادن به درگیری ها، و هر بار که بایدن با نتانیاهو صحبت می کند، او را هدف انتقادات گسترده قرار می دهد.

به نوشته واشنگتن پست، ممکن است این ادعا درست باشد، اما با توجه به گسترش درگیری ها در یک سال گذشته و گنجاندن کرانه باختری، ایران، لبنان، سوریه و یمن در اقدامات اسرائیل، تنها می توان نتیجه گرفت که بایدن با آن موافق است نتانیاهو و سیاست هایش سیاست های نتانیاهو سیاست های مورد تایید آمریکاست.

در این مقاله آمده است: ایالات متحده در خارج از مرزهای خود آنقدر که فکر می کند قدرتمند نیست، اما این تصور که ایالات متحده نمی تواند یکی از نزدیک ترین متحدان خود را که میلیاردها دلار تسلیحات می دهد کنترل کند، باور نکردنی است. کشورهای خارجی همیشه در برابر اراده آمریکا سر تعظیم فرود آورده اند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=392903

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.