افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 11 October , 2024
0

نماز جمعه نصر روحیه امت مجاهد را بازگرداند

  • کد خبر : 392894
نماز جمعه نصر روحیه امت مجاهد را بازگرداند

خطیب جمعه تهران بیان کرد: اقامه نماز جمعه تهران به امامت رهبر معظم انقلاب در نصر جمعه روحیه امت مجاهد را احیا کرد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حجت الاسلام و المسلمین صدیقی در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران اظهار داشت: شما برادران و خواهران مومن، پاک دل، خداجو و معتقد به […]

خطیب جمعه تهران بیان کرد: اقامه نماز جمعه تهران به امامت رهبر معظم انقلاب در نصر جمعه روحیه امت مجاهد را احیا کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حجت الاسلام و المسلمین صدیقی در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران اظهار داشت: شما برادران و خواهران مومن، پاک دل، خداجو و معتقد به مبدأ و معاد هستید. . و به خود ضعیف خود توصیه می کنم تقوای الهی را رعایت کند. ترحم یک نقطه قوت است. ترحم یک نقطه قوت است. ترحم محافظ است. حیف افتخار است. ترحم سبک است. تقوا یک دستاورد است. تقوا زیستن با قید عقل و دین است. شرور هر کاری می خواهد می کند. هرچی میگه هر درآمدی را قبول کنید. چون به خدا توجهی ندارد.

و افزود: انسان با تقوا در هر کاری که می خواهد خدا را در نظر می گیرد. هر که برای خداست، خدا برای اوست. برای خدا باشید تا خدا برای شما باشد. خوشا به حال کسی که خود را به خدا سپرده است و خداوند او را به سفره خود هدایت می کند و به سرای خوشبختی می برد. بحث تبلیغ یا به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی جهاد یکی از مهمترین عرصه های جهاد و مبارزه است که همه انبیا از آنجا نهضت خود را آغاز کردند و سخنگوی خدا بودند و پیام خدا را به آن رساندند. جهان نوشیدنی ها

خطیب جمعه تهران گفت: خداوند متعال در قرآن کریم بر پیامبرش واجب کرده است که در زمینه تبلیغ درباره مسئله غدیر بگوید. اما خطیب چه خطیب جمعه باشد، چه معلم، چه استاد دانشگاه، چه مربی قرآن، چه تحلیلگر مسائل اجتماعی و سیاسی، همه به نوعی پیام رسان هستند. یکی از خصوصیات بزرگ مبلّغ عالم ممکنات، جواهر انبیا، حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم این بود که پیامبر (ص) هر چه به دیگران می گفت، ایمان می آورد و علاوه بر آن، وفادار بود. . . خیلی مهم است که پدر و مادر به فرزندشان بگویند دروغ نگو، اگر دروغ گفت خودشان را خراب کرده اند و بچه درست تربیت نمی شود.

و افزود: آنکه غیبت را قبیح نمی داند. اگر به دیگران بگویید تهمت نزنید، اما خودتان در جلسات پشت سر این و آن حرف بزنید، حتی اگر این شخص منع کند، تأثیر زیادی ندارد. اگر حرف از دل برآید، دل سیر نمی شود. مقام معظم رهبری در روز جمعه نصر پس از شهادت یک عالم و رحلت عالم و عزاداری ملت مجاهد و مقاوم و مصمم در برابر استکبار در مصلی حضور یافتند. با رفتن این عالم، برخی از ارواح از دست رفت و متزلزل شد.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: در جبهه مقاومت مردم غزه و لبنان قهرمانی را از دست دادند که فردی سبک و پرکار، قهرمان، بی بدیل در مدیریت، بی بدیل، دارای تجربه و انسان شریفی بود. از نظر صفات ذاتی، به گفته رهبران، گزیده فضایل لبنان و خار در چشم دشمن بود که جبهه جهاد را تشویق کرد.

در ابتدای خطبه دوم دعا فرمود: تقوا تنها ذخیره دنیا و آخرت است. انسان باتقوا در پناه خداوند متعال است و خداوند به او ضمانت داده است که در بن بست قرار نگیرد، همچنین همیشه با تقوا و بصیرت زندگی می کند. کلاه بر نمی دارد، دوست و دشمنش را می شناسد. راه درست و غلط را بشناسید. باید از خدا طلب رحمت کنیم.

خطیب جمعه تهران با گرامیداشت سالروز عملیات طوفان الاقصی گفت: عملیات طوفان الاقصی یکی از مظاهر قدرت خداوند متعال است، ما می گوییم طوفان الاقصی حمله یک نفر بود. جمعیت اندک، نه یک دولت یا یک کشور.” آمریکا و رهبرانش نشان داده بودند که رژیم صهیونیستی بسیار بزرگ است و آن را یکی از ارتش های شکست ناپذیر غصب شده عربی معرفی کرده بودند.

وی افزود: حزب الله اولین بار قهرمان شد که طعم ذلت را در برابر رژیم صهیونیستی چشید و سرزمین های غصب شده را از آن پس گرفت و با ذلت بیرون کرد و این دومین نقطه عطف طوفان الاقصی بود که لحظات خوشی را رقم زد. اثرات عملیات طوفان الاقصی نشان داد که ارتش اسرائیل قوی نیست. کسی که در قلعه ایمان بنشیند قدرتمند است. گروه قليلي حمله كردند و مردگانشان را از لانه بيرون كشيدند و اسير كردند و كشتند و بيني آنها را به خاك مي ماليدند. حیثیت، حیثیت نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی زیر سوال رفت و شکستی که در این مرحله به آن وارد شد، برای همیشه جبران نخواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در ادامه گفت: سید حسن نصرالله پرچمدار همه فضایل دینی بود. درد شهادت سید حسن نصرالله فراموش شدنی نیست. خداوند متعال ایران را مادر مجاهدان و آزادگان و روشن بینان و ستمگران و مبارزان با استکبار قرار داده است. در دوران انقلاب و دفاع مقدس، دفاع از حرم، نیروهای مسلح ما همه جا آنها را آزمایش کرده اند و شکست ناپذیر هستند. یکی از جنایات رژیم صهیونیستی شهادت هنیه و دیگری شهادت نصرالله بود.

وی افزود: نیروهای مسلح ما باید طعم تلخ رشادت های خود را به رژیم صهیونیستی نشان می دادند. یک گروه رسانه ای گفت ایران منفعل شده است و دلیلی برای مجازات ندارد. شبهاتی در این باره ایجاد کردند. وعده صادق دست قدرت خدا بود. حساب شده و عاقلانه بود. مقام معظم رهبری فرمودند ما عجولانه و تعلل نمی کنیم.

خطیب جمعه تهران، عملیات موشکی ومهم صادق دو را یک حمله علمی دانست، این عملیات با محاسبات نظامی دقیق و فناوری بالایی از آمریکا و کشورهای غربی برخوردار است و گفت: این عملیات کمر رژیم صهیونیستی را شکست و گردنش را مالید. بینی به آمریکا نکته دیگر اینکه در این عملیات اخلاق رعایت شده و هیچ آسیبی به زیرساخت ها و جان آنها وارد نشده است.

وی در پایان با گرامیداشت سالروز تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: ارتش ما هم انضباط نظامی دارد و هم انضباط اخلاقی و معنوی و دانش دینی نیروهای ارتش بالاست.

حيات الاسلام والمسلمين صديقي نيز از طرح كارآمدتر كردن دانشگاه ها و مراكز علمي قدرداني كرد و گفت: در طول سال ها شغل گرايي در كشور توسعه يافت و به زندگي زنان آسيب زد. دانش آموز وقتی فارغ التحصیل می شود باید مسئله محور باشد و بتواند نیازهای جامعه را برطرف کند و شاغل شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=392894

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.