افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 11 October , 2024
0

جوجه ریزی ماهانه 135 میلیون جوجه نیاز بازار را برآورده می کند

  • کد خبر : 392881
جوجه ریزی ماهانه 135 میلیون جوجه نیاز بازار را برآورده می کند

به گزارش بازار، حبیب اسداله نژاد نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان طیور با بیان اینکه کمبودی در تامین مرغ نداریم، گفت: شرایط بازار نشان می دهد که تولید و مصرف با هم هماهنگ است تا مشکلی نداشته باشیم. . با عرضه به گفته وی، در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم مرغ برای مصرف کننده 90 هزار […]

به گزارش بازار، حبیب اسداله نژاد نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان طیور با بیان اینکه کمبودی در تامین مرغ نداریم، گفت: شرایط بازار نشان می دهد که تولید و مصرف با هم هماهنگ است تا مشکلی نداشته باشیم. . با عرضه

به گفته وی، در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم مرغ برای مصرف کننده 90 هزار تومان است که به معنای گرانی نیست، بلکه قیمت واقعی مرغ است. حال اگر هر زمانی قیمت مرغ به دلیل مازاد تولید کمتر از این رقم باشد در شرایط فعلی دلیلی بر گرانی نمی شود.

اسداله نژاد ادامه داد: سیاست جوجه کشی بیش از 150 میلیون قطعه در ماه با هدف صادرات اشتباه بود زیرا به دلیل انباشت تولید و مازاد محصول زیان برای مرغداران به همراه دارد و از آنجایی که بیش از 80 درصد نهاده است. واردات، صادرات مرغ یعنی پرداخت. یارانه، یارانه ای به کشورهای همسایه است.

85 درصد نهاده های تولید مرغ وارداتی است

نایب رئیس انجمن مرغداران گشتی با اشاره به اینکه جوجه کشی ماهانه 130 تا 135 میلیون قطعه مرغ برای تامین نیاز بازار فراهم می کند، افزود: به نظر من سیاست افزایش تولید یک محصول است. مانند مرغ که 85 درصد نهاده ها با یارانه وارد می شود، سیاست اشتباهی است، بنابراین تولید باید بر اساس نیاز کشور مدیریت شود و دولت همواره از تدوین سیاست های دستوری و قیمت گذاری پرهیز کند.

وی ادامه داد: با توجه به سرانه مصرف مرغ برای هر نفر 30 تا 32 کیلو است یعنی سالانه بین 2 میلیون و 300 تا 2 میلیون و 400 هزار تن مرغ مورد نیاز است در حالی که توان تولید بیش از 3 میلیون تن است. اما به دلیل اینکه 85 درصد نهاده ها وارداتی است و بازار مصرف وجود ندارد، دولت باید تولید را بر اساس نیاز کشور برنامه ریزی کند.

برخی از استان های تهران برای حمل مرغ با محدودیت مواجه هستند

نایب رئیس اتحادیه مرغداران عرضه مرغ را کم نیست و افزود: از نظر قیمتی فشار می آورند که چه قیمتی عرضه کنند و از سوی دیگر استان های خاصی برای عرضه مرغ محدودیت دارند. که بر همه این عوامل بازار تاثیر می گذارد، در حالی که اگر برخی از استان های تهران مجوز حمل مرغ را بگیرند، قیمت ها مناسب خواهد بود.

اسداله نژاد با بیان اینکه مشکلی در تامین مرغ وجود ندارد، گفت: در حال حاضر در برخی استان ها در تهران مازاد مرغ وجود دارد و با رفع محدودیت حمل و نقل، مشکلات بازار برطرف می شود. اما با توجه به هزینه های تولید، قیمت واقعی 85 تا 90 هزار تومان است.

این کارشناس صنعت طیور گفت: سیاست افزایش تولید و جوجه ریزی در این طرح تا 45 روز آینده در بازار اثرگذار خواهد بود اما دولت برای حل مشکل از سیاست گذاری و تعیین قیمت و محدودیت های دستوری برای حمل مرغ به استان ها دست بردارد. . مشکلات بازار و اگر در میدان تهران کمبود جوجه داریم، این مربوط به محدودیت های حمل و نقل مرغ است که باید برداشته شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=392881

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.