افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
1

در این جایگاه ها قیمت بنزین گران در نظر گرفته می شود! / مراقب جیب و باک بنزین خود باشید

  • کد خبر : 392855
در این جایگاه ها قیمت بنزین گران در نظر گرفته می شود! / مراقب جیب و باک بنزین خود باشید

به گزارش رکنا به نقل از جام جم، زمانی که مردم به پمپ بنزین مراجعه می کنند، کارمندان به آنها پیشنهاد خرید مکمل ها را می دهند. مدیران جایگاه ها از این ترفند برای فروش مکمل ها استفاده می کنند که با این افزودنی ها اکتان بنزین را افزایش می دهد و می تواند عملکرد […]

به گزارش رکنا به نقل از جام جم، زمانی که مردم به پمپ بنزین مراجعه می کنند، کارمندان به آنها پیشنهاد خرید مکمل ها را می دهند. مدیران جایگاه ها از این ترفند برای فروش مکمل ها استفاده می کنند که با این افزودنی ها اکتان بنزین را افزایش می دهد و می تواند عملکرد موتور خودرو و شتاب آن را بهبود بخشد.

این افراد برای تشویق به خرید مکمل‌ها می‌گویند بنزین تولیدی در کشور برای خودرو مناسب نیست و با استفاده از مکمل‌ها می‌توان رسوبات را از بین برد و حتی پیشنهاد می‌کنند هر دو یا سه بار از این مکمل‌ها استفاده شود. باک با بنزین پر می شود برخی می گویند که مکمل ها بسته به نوع ساختار کاربردهای متفاوتی دارند. برخی از مکمل ها باعث احتراق بهتر و برخی دیگر باعث تسهیل حرکت قطعات متحرک و کاهش اصطکاک می شوند. با این حال، استفاده از هر نوع مکملی لزوماً عملکرد موتور را بهبود نمی بخشد و هر مکمل ویژگی های خاصی دارد. برخی معتقدند مکمل های بنزین بیشتر برای خودروهایی مناسب است که کارایی و عمر مفید بالایی دارند و اگر خودرو نو است و موتور آن به طور منظم کار می کند نیازی به استفاده از مکمل های بنزین نیست. اما برخی افراد از افزودنی های سوخت برای افزایش اکتان بنزین استفاده می کنند. به همین دلیل برخی جایگاه داران نیز اقدام به عرضه مکمل ها می کردند اما بر اساس اطلاعیه شرکت ملی پخش مشتقات نفتی، فروش مکمل بنزین در جایگاه ممنوع و غیرقانونی است. شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی زمستان سال گذشته با درج اطلاعیه‌ای در جایگاه‌های سوخت، از ممنوعیت توزیع مکمل‌ها و افزودنی‌های سوخت در جایگاه‌های سراسر کشور خبر داد و تاکید کرد که به این موضوع رسیدگی می‌شود و حتی متخلفان نیز تا زمان برخورد با آنها مجازات خواهند شد. با قانونی

فروش بنزین به نام مکمل لیتری 500000 تومان

در پی اعلام ممنوعیت فروش مکمل های اکتان در پمپ بنزین ها، اخیراً برخی از پمپ بنزین ها فروش این مکمل ها را آغاز کرده اند. بررسی ها نشان می دهد که حدود 90 درصد مکمل ها تقلبی و تقلبی هستند و با بنزین و گاهی الکل پر می شوند و به عنوان مکمل فروخته می شوند. حتی برخی از پمپ بنزین ها بدون اجازه مشتری این کار را انجام می دهند و درخواست پول می کنند. برخی از کارگران پمپ بنزین وقتی مردم برای سوخت گیری مشکل دارند، می گویند باک خودرو هوا دارد، برای رفع این مشکل از مکمل استفاده کنند. کارکنان این جایگاه ها در هنگام سوخت گیری با معرفی بنزین عرضه شده فاقد اکتان کافی و آسیب رساندن به موتور خودرو، فروش اکتان بوستر را به بازار عرضه می کنند و راه حل این مشکل خرید اکتان بوستر و ریختن آن در باک خودرو است. شرکت پخش فرآورده های نفتی تاکید دارد که نیازی به مکمل بنزین معمولی نیست. تولید بنزین و گازوئیل در پالایشگاه های کشور طبق مقررات انجام می شود.

بنزین تولیدی در کشور نیازی به مکمل ندارد

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران درباره فروش مجدد برخی جایگاه های عرضه سوخت با اکتان گفت: به نظر ما نیازی به فروش سوخت مکمل اکتان در جایگاه نیست و شرکت های عرضه کننده سوخت جایگاه ها نمی توانند آن را بفروشند. . کرامت ویسکرمی با بیان اینکه در حال حاضر بنزین تولید داخل نیازی به مکمل اکتان ندارد، افزود: به پمپ بنزین ها هشدار داده ایم که این مکمل ها را نفروشند و در صورت یافتن با آن برخورد خواهند کرد.

مکمل های سوخت هیچ متولی یا استانداردی ندارند

سخنگوی اتحادیه جایگاه داران در گفتگو با خبرنگار جام جم درباره فروش مکمل های سوخت در جایگاه ها اظهار داشت: شرکت پخش فرآورده های نفتی پارسال اعلام کرد که جایگاه داران اجازه فروش مکمل های سوخت را به آنها نمی دهند. با این حال، اپراتورهای پلت فرم در پمپ بنزین‌ها ممکن است این کار را به تنهایی و بدون اطلاع مالک انجام دهند که این تخلف محسوب می‌شود.»

رضا نواز با بیان اینکه متأسفانه عده ای تقاضای خرید مکمل ها را دارند، تاکید کرد: مردم می توانند از فروش مکمل ها اطلاع رسانی کنند تا به تخلفات رسیدگی شود، البته از مردم تقاضا داریم از این مکمل ها استفاده نکنند اما زمانی که تقاضا وجود دارد، عرضه می شود. همچنین وجود خواهد داشت «این تخلف خیلی زیاد نیست و عمدتاً در استان تهران و در برخی از شهرهای بزرگ مشاهده می شود و آمار چندان بالا نیست.» وی گفت: حتی ممکن است تخلفاتی در فروش مکمل ها رخ دهد اما گیرنده باید استاندارد و قیمتی را برای مکمل های سوخت در کشور تعیین کند که این امر باعث کاهش تخلفات در این زمینه می شود. استاندارد، بنابراین می توان به دنبال سود و تقلب بود.” سخنگوی اتحادیه بازرگانان تصریح کرد: حتی در مکمل های عرضه شده در فروشگاه ها و غیره نیز می توان تقلب کرد، زیرا این موضوع در کشور متولی نیست و از سوی دیگر استانداردی برای آن وجود ندارد. همچنین نظارتی بر عرضه و فروش مکمل ها و تولید آنها وجود ندارد. نواز تصریح کرد: اگر مردم از فروش مکمل ها در غرفه ها خبر دهند قطعا رسیدگی و با تخلفات برخورد می کنیم. مشکل اینجاست که عده ای درخواست خود را مطرح می کنند و اگر تقاضا نباشد تعداد تخلفات به شدت کاهش می یابد.

مکمل های بی اثر

مکمل هایی که با نام اکتان بوستر به فروش می رسند هیچ تاثیری در افزایش کیفیت سوخت و یا سوختن ندارند و ادعای فروشندگان این مکمل ها مبنی بر افزایش اکتان و بهبود کیفیت سوخت با این مکمل ها مورد تایید ملی نفت نیست. شرکت پخش محصولات و عرضه این مکمل ها توسط این شرکت مجاز نمی باشد. این شرکت فاقد سازمان حفاظت محیط زیست یا سایر مراجع رسمی است.

عرضه و فروش هر نوع مکمل سوخت در جایگاه های عرضه سوخت کشور اکیدا ممنوع است و مردم در صورت مشاهده می توانند گزارش خود را به بازرسی منطقه و یا به شماره 09627 گزارش دهند.سوخت تولیدی در کشور دارای دارای استانداردهای ملی بوده و کیفیت مناسبی برای مصرف دارد و برای افزایش اکتان نیازی به هیچ نوع مکملی مانند مکمل ندارد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=392855

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.