افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 10 October , 2024
0

سازمان ملل از اسرائیل می خواهد که بمباران لبنان را متوقف کند

  • کد خبر : 392310
سازمان ملل از اسرائیل می خواهد که بمباران لبنان را متوقف کند

آفتاب نیوز: روز پنجشنبه بعد از ظهر به وقت محلی، رزمایی دی کارلو، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد به شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: ما از اسرائیل می‌خواهیم که بمباران لبنان را متوقف کند و نیروهای نظامی خود را از زمین خارج کند. وی تصریح کرد: همانطور که دبیرکل سازمان ملل متحد هشدار داد […]

آفتاب نیوز:

روز پنجشنبه بعد از ظهر به وقت محلی، رزمایی دی کارلو، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد به شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: ما از اسرائیل می‌خواهیم که بمباران لبنان را متوقف کند و نیروهای نظامی خود را از زمین خارج کند.

وی تصریح کرد: همانطور که دبیرکل سازمان ملل متحد هشدار داد هنوز زمان باقی است اما به سرعت رو به اتمام است. اکنون باید به دیپلماسی فرصت داد.

دی کارلو افزود: هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در امور لبنان در حال تعامل با همه بازیگران است تا بر لزوم کاهش فوری تنش ها و راه حل دیپلماتیک تاکید کند.

معاون دبیرکل سازمان ملل متحد افزود: طرفین باید متعهد به پایان دادن به درگیری ها و اجرای کامل قطعنامه های 1559 (2004) و 1701 (2006) شورای امنیت شوند.

خانم دی کارلو با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت لبنان در نتیجه حملات اسرائیل گفت: بیش از 600 هزار نفر در لبنان آواره شده اند که اکثریت قریب به اتفاق آنها زن و کودک هستند.

وی افزود: یک چهارم خاک لبنان تحت دستور به اصطلاح تخلیه توسط نیروهای رژیم اسرائیل قرار دارد که بیش از 100 روستا و محله را تحت تاثیر قرار داده است و ارتش اسرائیل به مردم دو ساعت و اغلب در نیمه شب فرصت می دهد تا برگردند. خانه هایشان خالی شود

به گفته این مقام ارشد سازمان ملل، حدود 250 هزار نفر از جمله لبنانی ها به سوریه گریخته اند و ده ها هزار نفر از فرودگاه بیروت خارج شده اند.

دی کارلو گفت که بخش بهداشت لبنان تحت فشار شدید قرار دارد. بسیاری از بیمارستان ها و مراکز درمانی تعطیل شدند.

معاون دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد که نیروهای سازمان ملل از جمله نیروهای حافظ صلح شجاع در امتداد خط آبی و اعضای خانواده سازمان ملل که در چنین شرایط خطرناکی در سراسر لبنان کار می کنند، باید محافظت شوند.

وی تصریح کرد: اکنون باید هر کاری که ممکن است انجام دهیم تا لبنان، اسرائیل و منطقه را از ورطه خارج کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد روز سه شنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران تاکید کرد: ارتش رژیم صهیونیستی اخیرا حملاتی را در سراسر خط آبی آغاز کرده است. ما در آستانه یک جنگ همه جانبه در لبنان هستیم که هم اکنون ویرانگر است. اما هنوز زمان برای توقف این جنگ وجود دارد.

گوترش افزود: وضعیت در کرانه باختری اشغالی در حال بدتر شدن است. اکنون در لبنان، حملات، از جمله علیه غیرنظامیان، کل منطقه را تهدید می کند.

دبیرکل سازمان ملل افزود: حملات گسترده اسرائیل در عمق لبنان از جمله بیروت منجر به کشته شدن افراد بیشتری شده است. بیش از 2000 (دو هزار) نفر در سال گذشته و 1500 نفر تنها در دو هفته گذشته به قتل رسیده اند. این تلفات تاکنون بیشتر از تلفات جنگ 2006 در لبنان بوده است.

گوترش ادامه داد: در روزهای اخیر تبادل آتش بین حزب الله و سایرین در لبنان و نیروهای نظامی اسرائیل در آن سوی خط آبی تشدید شده است. این حملات با بی توجهی کامل به قطعنامه های 1701 و 1559 شورای امنیت انجام می شود.

دبیرکل سازمان ملل افزود: حملات حزب الله و سایر حملات در جنوب خط آبی دست کم 49 کشته بر جای گذاشته است. مقامات لبنانی گزارش می دهند که بیش از یک میلیون نفر در این کشور آواره شده اند. 300 هزار نفر به سوریه گریخته اند. بیش از 60000 نفر از شمال اسرائیل آواره شده اند.

پیش از این، استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد، با اعلام نگرانی عمیق حافظان صلح سازمان ملل متحد (یونیفیل) از فعالیت‌ها و تحرکات اخیر ارتش اسرائیل در مجاورت یکی از مواضع خود در لبنان، گفت: این یک رویداد بسیار خطرناک است که امنیت کشور را به خطر می‌اندازد. صلح این غیرقابل قبول است که سازمان ملل متحد برای زنان مأموریتی را که شورای امنیت به آن محول کرده است، انجام دهد.

سخنگوی سازمان ملل گفت: یونیفیل نگرانی عمیق خود را از فعالیت‌های اخیر ارتش رژیم صهیونیستی در مجاورت یکی از مواضع نیروهای حافظ صلح در جنوب شرقی مارون ار راس در بخش غربی که در داخل خاک لبنان قرار دارد، ابراز کرده است. قلمرو

دوجاریک افزود: یونیفل اعلام کرد که این یک تحول بسیار خطرناک است و ارتش اسرائیل بارها از طریق کانال های ارتباطی منظم از این وضعیت فعلی مطلع شده است. به خطر انداختن امنیت صلح‌بانان سازمان ملل در اجرای مأموریتی که شورای امنیت به آنها محول کرده است، غیرقابل قبول است و یونیفیل به همه بازیگران تعهداتشان برای حفاظت از نیروها و دارایی‌های سازمان ملل را یادآوری می‌کند.

به گزارش ایرنا، ارتش رژیم صهیونیستی از دوم مهرماه 1402 حملات گسترده ای را به مناطقی از جنوب لبنان آغاز کرد که تاکنون ادامه دارد و بر اساس گزارش وزارت بهداشت لبنان، حملات این کشور ادامه دارد. رژیم صدها شهید و هزاران مجروح را متوقف کرده است. حزب الله لبنان در برابر حملات علیه غیرنظامیان در این کشور سکوت نکرد. عملیات های زیادی علیه مواضع و شهرک های اسرائیل در شمال فلسطین اشغالی در دستور کار قرار گرفت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=392310

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.