افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 10 October , 2024
0

حمله به بیمارستان صحرایی ایران در سوریه نقض آشکار حقوق بشر است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 392271
حمله به بیمارستان صحرایی ایران در سوریه نقض آشکار حقوق بشر است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس هلال احمر کشورمان در نامه ای خطاب به روسای فدراسیون جهانی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر و کمیته بین المللی صلیب سرخ خواستار محکومیت این حمله شد. توسط رژیم صهیونیستی در بیمارستان 56 تختخوابی هلال احمر ایران در مرز سوریه و لبنان و شکایت از این رژیم اشغالگر. متن […]

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس هلال احمر کشورمان در نامه ای خطاب به روسای فدراسیون جهانی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر و کمیته بین المللی صلیب سرخ خواستار محکومیت این حمله شد. توسط رژیم صهیونیستی در بیمارستان 56 تختخوابی هلال احمر ایران در مرز سوریه و لبنان و شکایت از این رژیم اشغالگر.

متن نامه ارسالی دکتر پیرحسین کولیوند، رئیس هلال احمر، به کیت فوربس، رئیس فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر و میرجانا اسپولیاریچ ایگر، مدیر کمیته صلیب سرخ بین المللی است. زیر

«دفتر رئیس جمهور؛

اینجانب از طرف جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به مسئولین ارشد و کلیه کارکنان دفتر فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر درود می فرستم.

همانطور که گفته شد، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اعضای فعال و برجسته نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر و در راستای اهداف بشردوستانه خود برای کاهش آلام انسانی پناهندگان و غیرنظامیان آسیب دیده حملات کور و وحشیانه رژیم صهیونیستی به کشور لبنان یک بیمارستان صحرایی 56 تختخوابی در سوریه متأسفانه مطلع شدیم که این بیمارستان به همراه انبار دارو شب گذشته 9 اکتبر 2024 (18 مهر 1403) به دلیل در حمله رژیم اشغالگر، قدس به طور کامل در آتش سوخت و ارائه خدمات بشردوستانه ما غیرممکن است.

بدیهی است با توجه به اصول و هنجارهای حقوق بشردوستانه بین المللی مندرج در کنوانسیون های چهارگانه ژنو. ۱۹۴۹ و بر اساس موازین مرسوم بشردوستانه بین المللی، هرگونه حمله و تعرض به اماکن و مراکز غیرنظامی به ویژه مراکز درمانی و بیمارستانی مطلقاً ممنوع است.

از این رو جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران حمله به بیمارستان صحرایی و انبار دارو واقع در منطقه مرزی سوریه و لبنان را به شدت محکوم کرده و از فدراسیون جهانی صلیب هلال احمر می‌خواهد ضمن محکوم کردن این فجایع جنایتکارانه. حمله رژیم صهیونیستی، واکنش نشان داده و اقدامات فوری و ضروری از جمله محکوم کردن آن به سازمان ملل را انجام دهند.

تصاویر این حمله جنایتکارانه جهت تماس و صدور دستور مستندسازی و اقدام فوری ضمیمه شده است.

منتظر پاسخ مقام معظم رهبری در این مورد هستیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=392271

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.