افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 10 October , 2024
0

شب خاطره با غذاهای محلی/ سرآشپزهای ملی به دعوت شاهرودی ها – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 392258
شب خاطره با غذاهای محلی/ سرآشپزهای ملی به دعوت شاهرودی ها – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرنگار مهر ، پنجشنبه شب پارک آبشار شاهرود میزبان جشن باشکوه غذاهای محلی با حضور سامان گلریز کارشناس آشپزی و چهره تلویزیونی بود. این مراسم در مجموعه شاهوار جنب باغ ایرانی شهرداری شاهرود با حضور خانوادگی مردم شاهرود و همچنین ارائه غذاهای بومی و محلی این شهر به همراه تقدیم گردشگر برگزار شد. […]

به گزارش خبرنگار مهر ، پنجشنبه شب پارک آبشار شاهرود میزبان جشن باشکوه غذاهای محلی با حضور سامان گلریز کارشناس آشپزی و چهره تلویزیونی بود.

این مراسم در مجموعه شاهوار جنب باغ ایرانی شهرداری شاهرود با حضور خانوادگی مردم شاهرود و همچنین ارائه غذاهای بومی و محلی این شهر به همراه تقدیم گردشگر برگزار شد. زیرساخت های منطقه یکی از بخش های مهم آن بود.

شاهرود و پتانسیل بالای گردشگری

سامان گلریز کارشناس آشپزی و از همین برنامه به قول خودش هنگام تشکر از مهمانان نواز شاهرود گفت: شاهرود یکی از بهترین مناطق و مراکز گردشگری از نظر طبیعت و آب و هوا به ویژه در فصول بهار تا پاییز است و غذاهای محلی این منطقه می تواند در توسعه گردشگری بسیار موثر باشد.

گلریز با بیان اینکه املاک شاهرود این شهر را به یک مقصد گردشگری خوب در ذهن مردم تبدیل کرده است، گفت: جنگل ابر و مجموعه بسطام در شهرستان شاهرود به حق یکی از مکان های گردشگری کشورمان به شمار می رود.

وی بیان کرد: برگزاری چنین جشنواره هایی در کنار مقوله گردشگری می تواند به فرهنگ غذایی بومی توجه شود. مهمانی غذاوی افزود: حمایت مسئولان از این نوع برنامه ها می تواند در تکرار آن موثر باشد.

قابلیت های شاهرود

سامان گلریز از مردم شاهرود خواست تا به فرزندان خود غذاهای بومی و محلی این شهر را آموزش دهند و گفت: غذاها بخشی از فرهنگ بومی و محلی هر منطقه است و نگهداری از آنها در واقع تلاشی برای حفظ فرهنگ یک منطقه است. منطقه

این سرآشپز و چهره تلویزیونی از سرمایه گذاران برای شرکت در جشنواره جشن گردشگری دعوت کرد و گفت: شاهرود به دلیل آب و هوا، مردم و طبیعتی که دارد می تواند هر ساله میزبانی کند. خیل بسیاری از گردشگران.

شهرداری دست به کار شد

محسن احمدی شهردار شاهرود در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار مهر، برگزاری این جشنواره را در راستای نشاط اجتماعی از برنامه های شهرداری شاهرود عنوان کرد و گفت: در حاشیه این مراسم غرفه های غذای بومی و محلی شاهرود برگزار می شود. راه اندازی شدند.

احمدی با بیان اینکه مجموعه شاهوار چند روزی است که با همت شهرداری شاهرود آماده سازی شده است، گفت: خوشبختانه استقبال مردم از این برنامه بسیار خوب بود.

وی با بیان اینکه تداوم این گونه برنامه ها در راستای معرفی توانمندی های شاهرود در برنامه کاری شهرداری است، افزود: استقبال مردم از این گونه رویدادها دلگرم کننده است.

نمایش غذاهای محلی

موسیقی و طنز، رادیو شاهرود با هدف معرفی جاذبه های گردشگری شاهرود با اجرای مجری سرشناس شاهرودی عاطفه عبدالحیان و همچنین مسابقه غذاهای محلی و مناطق گردشگری شاهرود بخشی از این مراسم بود.

تکین شاهرودی، قالیف شال و دگیانواع نان و شیرینی و شیرمال، آش چاکله و انواع آش من می بینم و سوپ، رنگ و hsu و انواع دسر و … از جمله غذاهای به نمایش درآمده در این مراسم بود که برای اولین بار در شاهرود برگزار می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=392258

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.