افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 11 October , 2024
1

ما با کیفیت ترین آب سنگین در جهان تولید می کنیم.

  • کد خبر : 392226
ما با کیفیت ترین آب سنگین در جهان تولید می کنیم.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوزدر پانزدهمین همایش سالانه مدیران استانی خبرگزاری فارس، جمعی از مدیران خبرگزاری به همراه مدیران استانی فارس از سازمان انرژی اتمی ایران بازدید کردند و در جریان پیشرفت ها، دستاوردها و تولیدات دانش بنیان این سازمان قرار گرفتند. . بیشتر بخوانید: بعید است رژیم صهیونیستی به تاسیسات هسته ای ایران حمله […]

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوزدر پانزدهمین همایش سالانه مدیران استانی خبرگزاری فارس، جمعی از مدیران خبرگزاری به همراه مدیران استانی فارس از سازمان انرژی اتمی ایران بازدید کردند و در جریان پیشرفت ها، دستاوردها و تولیدات دانش بنیان این سازمان قرار گرفتند. .

بیشتر بخوانید:

بعید است رژیم صهیونیستی به تاسیسات هسته ای ایران حمله کند.

پس از این بازدید، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و بهروز کمالوندی در نشستی دوستانه به سوالات پاسخ دادند.

در این نشست محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به افشای جبهه خیر و شر در شرایط کنونی منطقه و جهان گفت: با توجه به جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت ها استکبار جهانی، جبهه خیر و شر در جهان و

منطقه به وضوح مشخص است و با توجه به این وضعیت و جنایات مکرر این رژیم منحوس، مردم جهان به راحتی می توانند تشخیص دهند که در کدام جبهه قرار دارند.

دشمن همیشه از ایران می خواهد که به فناوری هسته ای جدید دست پیدا نکند.

وی با اشاره به اینکه رژیم نامشروع صهیونیستی سال هاست با ایجاد رعب و وحشت سعی در اشغال و توسعه توسعه طلبی خود دارد، گفت: آشکار شدن جبهه خیر و شر باعث درخشان شدن این دوره تاریخی شده است زیرا انسانیت و حقیقت ظهور کرده است. و در این شرایط و موقعیت، اصحاب رسانه باید صدای مظلومان را روشن کنند و به گوش مردم جهان برسانند.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به وقایع ارزشمند انقلاب اسلامی و با بیان اینکه حتی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان حتی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مانع پیشرفت ایران بودند، افزود: دشمن سال‌هاست که همواره به دنبال این بوده که ایران به فناوری مدرن هسته‌ای دست پیدا نکند و صاحب فناوری پیشرفته نشود، اما با وجود فشارهای فراوان، مسیر توسعه و پیشرفت توسط امام راحل و مقام معظم رهبری هموار شد. انقلاب شد و به فناوری های جدید به ویژه فناوری هسته ای دست یافتیم.

اسلامی تصریح کرد: در سازمان انرژی اتمی ایران برای اولین بار سند جامع راهبردی افق 20 ساله را تصویب کردیم که توسط رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی رونمایی شد. از آن پس حرکت سازمان و صنعت هسته ای در جهت پیشرفت و صنعتی شدن به طور فزاینده ای دنبال شد.

تولید رادیوداروها در ایران حداقل 5 برابر خواهد شد

وی بیان کرد: یکی از اهداف این سند تولید انواع رادیوداروها است و امروز تعداد این نوع داروها به 68 عدد رسیده است و بر اساس برنامه ریزی ها میزان تولید رادیوداروها حداقل 5 برابر و در حداقل اکثریت 7 بار و در سالهای آینده به قطب تولید رادیوداروهای جهان تبدیل خواهد شد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با بیان اینکه در زمینه تولید رادیودارو در سطح جهانی در حال پیشرفت هستیم، تصریح کرد: اکنون یک میلیون بیمار در کشور از رادیوداروها و سایر فرآورده های پزشکی هسته ای تولید شده توسط سازمان انرژی اتمی ایران بهره مند می شوند. نکته شگفت انگیز این است که قیمت این محصولات به هیچ وجه با قیمت های جهانی قابل مقایسه نیست و اگر این دستاورد را نداشتیم به برخی کشورها نیاز داشتیم.

اسلامی خاطرنشان کرد: دستیابی به انواع رادیوداروها، برق هسته‌ای، پرتو و فناوری پلاسما جز در سایه داشتن راکتور هسته‌ای، غنی‌سازی اورانیوم و تلاش دانشمندان ایرانی و بومی‌سازی فناوری هسته‌ای امکان‌پذیر نبود، زیرا اگر این فناوری را نداشتیم. سوخت لازم برای صنعت هسته ای، این اتفاقات می افتاد. کار نمی کند.

توسعه مراکز پرتو در کشور با تعداد بیش از 10 مرکز.

وی با بیان اینکه پرتودهی یکی از نیازهای کنونی است و باید از سال های اخیر این موضوع وارد زندگی مردم می شد، افزود: استفاده از فناوری پرتودهی برای محصولات کشاورزی تحول بزرگی در سلامت و معیشت مردم، اقتصاد ملی و صادرات محصولات کشاورزی ایجاد می کند. محصولات کشاورزی در این راستا هدف سازمان انرژی اتمی ایران توسعه بیش از 10 مرکز پرتو در کشور است و این طرح کل محصولات کشاورزی کشور را در برنامه ما قرار می دهد.

معاون رئیس جمهور در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: فناوری هسته ای ایران در شرایط خوبی است. در زمینه غنی سازی در چارچوب قوانین و قانون اقدام راهبردی، حرکتی ایده آل و قدرتمند داریم و اکنون وقف تولید آب سنگین و مشتقات آن با بالاترین کیفیت در دنیا هستیم. آب سنگین ایران یکی از لوکس ترین محصولات دنیا در این زمینه است و دشمنان از اینکه ما وارد تولید این محصول شده ایم و نمی توانند اقدامی انجام دهند ناراحت هستند.

نیروگاه اتمی بوشهر یکی از نیروگاه های برتر دنیاست.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی سند جامع راهبردی صنعت هسته ای در افق 20 ساله تولید 20 هزار مگاوات انرژی هسته ای تا سال 1420 و ضرورت توسعه نیروگاه های هسته ای است، گفت: بر اساس برنامه های تدوین شده ایران افزایش مشارکت انرژی هسته ای را در دستور کار سازمان انرژی اتمی قرار داده است و از این حیث در ساخت واحدهای 2 و 3 نیروگاه اتمی بوشهر در حال حاضر حدود 4000 نفر در حال کار بر روی این پروژه هستند. و برنامه ریزی های لازم برای احداث نیروگاه های هسته ای نیز در حال انجام است.

وی بیان کرد: بر اساس ارزیابی های جهانی، نیروگاه اتمی بوشهر یکی از نیروگاه های برتر دنیاست و بیشترین راندمان را در یک دهه گذشته به ثبت رسانده است. برق تولید شده در این نیروگاه باعث صرفه جویی قابل توجهی در مصرف شده است. نفت خام و میعانات گازی

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=392226

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.