افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 11 October , 2024
1

Bitfinex تنها نهاد واجد شرایط برای جبران خسارت در هک سال 2016 است

  • کد خبر : 392212
Bitfinex تنها نهاد واجد شرایط برای جبران خسارت در هک سال 2016 است

بر اساس یک پرونده جدید دولتی در ایالات متحده، به نظر می رسد Bitfinex تنها نهاد واجد شرایط برای جبران خسارت در رابطه با هک سال 2016 است که منجر به سرقت حدود 120000 بیت کوین شد. به گفته Blockchain Homeland، این توسعه می تواند فرآیندهای قانونی مربوط به بازگرداندن دارایی های توقیف شده را […]

بر اساس یک پرونده جدید دولتی در ایالات متحده، به نظر می رسد Bitfinex تنها نهاد واجد شرایط برای جبران خسارت در رابطه با هک سال 2016 است که منجر به سرقت حدود 120000 بیت کوین شد.

به گفته Blockchain Homeland، این توسعه می تواند فرآیندهای قانونی مربوط به بازگرداندن دارایی های توقیف شده را سرعت بخشد. به این ترتیب بخشی از دارایی های بیت کوین دولت آمریکا که از مصادره به دست آمده به صرافی بیت فینکس می رود.

Bethphoenix; قربانی واقعی هک 2016

بر اساس یک پرونده جدید دولت ایالات متحده، به نظر می رسد Bitfinex تنها نهادی است که واجد شرایط دریافت غرامت در رابطه با هک سال 2016 است که به سرقت حدودا منجر شد. 120000 بیت کوین تبدیل شد. پس از انتشار این اسناد، قیمت توکن لئو (LEO) بیت فینکس به مبلغ ۱۴٪ افزایش یافته و به 6.85 دلار رسید؛ با این حال، این توکن اکنون دستخوش تغییراتی شده است.

در این سند آمده است:

دولت افراد دیگری را که واجد شرایط دریافت غرامت تحت قانون حقوق قربانیان جنایت (CVRA) یا قابل جبران بر اساس قانون اجباری جبران خسارت قربانیان (MVRA) باشند، شناسایی نکرده است و فقط Bitfinex، صرافی مجازی قربانی (VICTIM VCE)به عنوان گزینه ای برای دریافت غرامت در نظر گرفته می شود.

بر اساس گزارش های آزمایشی، موضوع Bitfinex را به عنوان قربانی اصلی حمله سایبری معرفی می کند. پس از این هک، Bitfinx تمام موجودی حساب های مشتری به مبلغ ۳۶٪ برای توزیع خسارات وارده کاهش می یابد. در عوض، صرافی توکن‌های BFX را برای فروش، بازخرید یا تجارت به مشتریان ارسال کرد. تا آوریل 2017، تمام توکن های BFX بازخرید شده بودند و تعدادی از مشتریان تصمیم گرفتند سهام شرکت مادر Bitfinex را خریداری کنند. آی فاینکسدریافت فایل همچنین اشاره می‌کند که Ephinx معتقد است که تنها قربانی این هک است که ضررهای مالی پایداری دارد.

تمرکز بر Bitfinex به عنوان قربانی اصلی

این توسعه نشان می‌دهد که تلاش‌های جبران خسارت احتمالاً بر Bitfinex متمرکز خواهد شد و نه حساب‌های کاربر فردی، زیرا صرافی قبلاً از طریق روش‌های جایگزین به کاربران خسارت پرداخت کرده است. بر اساس اظهارات رسمی Bitfinex، این شرکت فعالانه با سازمان های مجری قانون برای بازیابی دارایی های سرقت شده همکاری می کند. در فوریه 2022، مقامات ایالات متحده 94643 بیت کوین مربوط به این هک در آن زمان به ارزش تقریباً ثبت شد 3.6 میلیارد دلار بود این وجوه، که اکنون ممکن است پس از بسته شدن این پرونده به Bitfinex بازگردانده شوند، در حال حاضر ارزش دارند 5.8 میلیارد دلار رسیده است

در جولای 2023، Bitfinex اعلام کرد 312219.71 دلار پول نقد و 6.917 بیت کوین کش (BCH) دریافت شده از وزارت امنیت داخلی ایالات متحده به عنوان بخشی از تلاش های بازیابی. صرافی تعهدات قراردادی با دارندگان توکن دارد، به‌ویژه آنهایی که دارای توکن‌های حق بازگشت (RRT) هستند که پس از حادثه سال ۲۰۱۶ صادر شده‌اند. Bitfinex از وجوه بازیابی شده برای بازخرید این RRT ها استفاده خواهد کرد و پس از برآورده کردن این الزامات، تا ۸۰٪ از هر دارایی باقی مانده به دارندگان توکن UNUS SED LEO اختصاص خواهد داد

با این حال، اگر Bitfinex با موفقیت دارایی های دزدیده شده را بازیابی کند و طبق برنامه های خود از آنها استفاده کند، دارندگان توکن UNUS SED LEO بیت کوین را مستقیما دریافت نخواهند کرد، اما ممکن است به طور غیرمستقیم از طریق مکانیسم سوزاندن توکن و افزایش ارزش آن سود ببرند.

هک بیت فینکس; بزرگترین نقض امنیتی در تاریخ کریپتو

هک Bitfinex در سال 2016 یکی از بزرگ‌ترین نقض‌های امنیتی در تاریخ ارزهای دیجیتال است که تأثیر قابل‌توجهی بر بازار آن زمان داشت و نگرانی‌هایی را در مورد امنیت مبادلات دارایی‌های دیجیتال ایجاد کرد. با کاهش مشتریان در جستجوی غرامت و عدم شناسایی طرف های دیگر به عنوان قربانی، تمرکز بر خود صرافی خواهد بود، که توسعه ممکن است فرآیندهای قانونی مورد نیاز برای بازگرداندن دارایی های توقیف شده را سرعت بخشد.

CryptoSlateکوین تلگراف

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-10-10 23:00:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=392212

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.