افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 10 October , 2024
1

41 میلیارد تومان به لطف مطالبات گندم کاران زنجانی پرداخت شده است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 391882
41 میلیارد تومان به لطف مطالبات گندم کاران زنجانی پرداخت شده است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن افشارچی بعدازظهر پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان زنجان از خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان به ارزش ۸۷ میلیارد ریال خبر داد و گفت: ۴۱ میلیارد ریال مطالبات گندم کاران استان بوده است. تا کنون پرداخت شده است. و باید بدانیم که استان متولی پرداخت بهای […]

به گزارش خبرنگار مهر، محسن افشارچی بعدازظهر پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان زنجان از خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان به ارزش ۸۷ میلیارد ریال خبر داد و گفت: ۴۱ میلیارد ریال مطالبات گندم کاران استان بوده است. تا کنون پرداخت شده است. و باید بدانیم که استان متولی پرداخت بهای گندم نیست و پرداخت مطالبات گندم کاران توسط مسئولان بالادستی انجام می شود.

وی با بیان اینکه استان زنجان یکی از استان های سردسیر است و معمولا پول گندم این استان ها در آخر پرداخت می شود، اذعان داشت: دلیل این امر تاخیر در برداشت نیز است.

وی با بیان اینکه پول کشاورزان از بالا پرداخت می شود و استان اصلا متولی این کار نیست، گفت: برخی می گویند کار استان معطل است و این در حالی است که همه جلسات از صفر به یک می رسد. صد در حال جشن گرفتن است و تا آخرین لحظه که با هم هستیم قوی خواهیم بود.

وی از تغییر محوریت استان از ساختار پروژه محور به برنامه محور خبر داد و اظهار داشت: یکی از وظایف اصلی مدیریت استان طی سه سال گذشته عمل بر اساس آمار و مستند است. اطلاعات و ارزیابی عملکرد آن بر اساس شاخص های ملی دقیقی که اندازه گیری می کنیم.

افشارچی از بهبود وضعیت استان در برخی شاخص ها خبر داد و بیان کرد: در زنجان نرخ بیکاری از 7.5 درصد در سال 1401 به 6.9 درصد در فاز فعلی و در نرخ مشارکت اقتصادی از 45 درصد کاهش یافته است. در سال 1401. امسال به 50.7 افزایش یافته و زنجان در این شاخص رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

وی ارتقای تولید ناخالص داخلی استان را از دیگر اهداف مهم مدیریت استان زنجان برشمرد و افزود: تلاش ما بر این بود که با ایجاد همگرایی بین دستگاه ها، اقداماتی را برای تحقق این هدف انجام دهیم.

استاندار زنجان با اشاره به پرداخت 290 میلیارد ریال وام از سوی شبکه بانکی استان در سه سال اخیر، تصریح کرد: از این تعداد حدود هشت فقره وام فقط به حوزه املاک پرداخت شده است.

افشارچی با یادآوری اینکه زنجان در سال 1401 با نرخ تورم سالانه 45.9 یکی از استان های پر تورم بوده است، تصریح کرد: در حال حاضر بر اساس اعلام مرکز آمار نرخ تورم زنجان به 30.5 درصد کاهش یافته است.

استاندار زنجان با بیان اینکه این استان از نظر نرخ تورم پایین رتبه 30 را در بین استان ها دارد، گفت: شاهد افزایش 12 درصدی وضعیت درآمدی استان نسبت به هزینه ها و همچنین کاهش ضریب جینی هستیم. .

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=391882

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.