افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 10 October , 2024
1

نحوه ارائه شکایت به دستگاه های اجرایی

  • کد خبر : 391868
نحوه ارائه شکایت به دستگاه های اجرایی

آفتاب نیوز: بعدازظهر دیروز ضمن شرکت در نهمین اجلاس سالانه اتحادیه اوراسیا آمبودزمن ها که با حضور 22 کشور از جمله کشورهای عضو این اتحادیه تازه تاسیس و برخی کشورهای ناظر به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهید در مسکو برگزار می شود. سید. حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب الله لبنان و همرزمانش که در […]

آفتاب نیوز:

بعدازظهر دیروز ضمن شرکت در نهمین اجلاس سالانه اتحادیه اوراسیا آمبودزمن ها که با حضور 22 کشور از جمله کشورهای عضو این اتحادیه تازه تاسیس و برخی کشورهای ناظر به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهید در مسکو برگزار می شود. سید. حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب الله لبنان و همرزمانش که در روزهای اخیر به دست رژیم تروریستی صهیونیستی اسرائیل به شهادت رسیدند، به موضوع فلسطین و غزه و کشتار وحشیانه زنان و کودکان مظلوم توسط صهیونیست ها اشاره کرد. رژیم تروریستی گفت: سازمان بازرسی کل کشور مسئول این اقدامات ظالمانه و غیرانسانی علیه مردم اسرائیل است. دفاع فلسطین غزه و لبنان را محکوم می کند که منجر به شهادت ده ها هزار زن و کودک فلسطینی شده است. و مردان

وی در ادامه تصریح کرد: به اشتراک گذاری تجارب بازرس از کشورهای مختلف که ساختارهای سیاسی و اجتماعی متفاوتی دارند می تواند به بهبود نحوه رسیدگی به شکایات شهروندان توسط ادارات و سازمان های دولتی و همچنین نظارت بر روند روان امور در ساختار کشورهای عضو کمک کند.

رئیس سازمان بازرسی با اشاره به استفاده از ابزارهای الکترونیکی و دیجیتالی در کشور، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در حوزه فناوری اطلاعات پیشرفت چشمگیری داشته است، میلیون‌ها نفر شغل دیجیتال دارند و دستگاه‌های اجرایی در اختیار آنها قرار می‌دهند. اکثر خدمات آنها به صورت الکترونیکی و مردم می توانند خدمات دریافت کنند. این دستگاه ها نیازی به بازدید حضوری ندارند و اخذ مجوز و رسیدگی به درخواست ها همگی الکترونیکی هستند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: فناوری های روز در قوه قضائیه به نحو مطلوب استفاده می شود. بسیاری از دادگاه ها بدون حضور فیزیکی اصحاب دعوا، رسیدگی را به صورت الکترونیکی انجام می دهند و سوابق الکترونیکی هستند. نظرات صادره در اختیار وکلا و دانشکده های حقوق است و سامانه هایی در سازمان بازرسی کل کشور طراحی و اجرا شده است که دسترسی مردم به این نهاد را تسهیل کرده است.

خدائیان با بیان اینکه سامانه 136.ir در این سازمان در دسترس مردم است، خاطرنشان کرد: هرکس از دستگاه های اجرایی شکایت داشته باشد و یا تصمیم به گزارش فساد داشته باشد می تواند بدون مراجعه به سازمان بازرسی موضوع را از طریق شماره 136 منعکس کند. ربات های ارائه شده در این سامانه، صوت را به متن تبدیل کرده و به مراجع ذیربط بازتاب و پیگیری کرده و نتیجه را گرفته و به متقاضی اطلاع می دهند. در صورتی که دستگاه های اجرایی پاسخ قانع کننده ای نداشته باشند، بنا به درخواست متقاضی، موضوع به بازرسان سازمان گزارش می شود تا متخلف را تحت تعقیب قرار دهند.

وی با بیان اینکه امروزه فضای مجازی به گونه ای گسترش یافته که در کنار فضای واقعی حرکت می کند، افزود: همانند دنیای محسوس، مجرمان نیز به نفع آن هستند و کشورها با آنها مبارزه می کنند. در فضای مجازی با وجود تمام خدمات ارائه شده خطراتی را برای مردم به همراه دارد. در گذشته، ما با جرایم سنتی اینترنتی مانند سرقت، جعل، کلاهبرداری و تخریب داده ها مواجه بودیم. اما امروزه با انواع جدیدی از جرایم سایبری مانند تروریسم سایبری مواجه هستیم، بنابراین مبارزه با این جرایم نیازمند عزم جهانی و مستلزم ایجاد مقررات و کنوانسیون های بین المللی است، زیرا کشوری که مورد حمله مجرمان سایبری قرار می گیرد، نمی تواند با مجرمان سایبری مبارزه کند. معمولاً شناخته شده نیست و در کشور مقصد اقامت ندارد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، خدائیان در پایان خاطرنشان کرد: این جرایم فراملی هستند و قوانین ملی به تنهایی برای مبارزه با آن کافی نیست. لذا پیشنهاد می شود اعضای محترم بازرسین این اتحادیه و سایر بازرسان پیشنهادات لازم را جهت مبارزه با این جرائم به متولیان امور کشور خود ارائه نمایند و سازمان بازرسی کل کشور آمادگی دارد تا پیشنهادات لازم را در این زمینه ارائه دهد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=391868

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.