افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
1

5 روز مرخصی در ماه؛ دستور العملی برای تضمین سلامت روان!

  • کد خبر : 391865
5 روز مرخصی در ماه؛ دستور العملی برای تضمین سلامت روان!

آیا هر روز و شب خیلی احساس خستگی می کنید؟ فکر می کنید آنقدر کار و مسئولیت دارید که وقت استراحت ندارید؟ آیا فکر می کنید اگر استراحت کنید، کارتان انباشته می شود یا عقب می ماند؟ شاید حق با شماست! اما از طرفی برای رفع خستگی راهی جز استراحت وجود ندارد. البته نباید غافل […]

آیا هر روز و شب خیلی احساس خستگی می کنید؟ فکر می کنید آنقدر کار و مسئولیت دارید که وقت استراحت ندارید؟ آیا فکر می کنید اگر استراحت کنید، کارتان انباشته می شود یا عقب می ماند؟ شاید حق با شماست! اما از طرفی برای رفع خستگی راهی جز استراحت وجود ندارد. البته نباید غافل شد که شکل و کیفیت این استراحت مهم است.

روانشناسان معتقدند که بهتر است 5 روز در ماه کمی بیشتر استراحت کنید. البته استراحت به معنای توقف کامل کار یا رها کردن زندگی نیست. پس چگونه می توان هر ماه 5 روز استراحت کرد؟ در این مقاله می خواهیم در مورد این موضوع با هم صحبت کنیم. نمیخوای ادامه بدی؟ تنها کاری که باید انجام دهید این است که چند دقیقه و به همان اندازه که برای خواندن این مقاله صرف می کنید با ما بمانید.

چرا اینقدر خسته می شویم؟

ایجاد تعادل بین مسئولیت هایی مانند مراقبت از کار و خانواده اغلب سلامت و رفاه شما را کنار می گذارد. در نتیجه کمتر استراحت می کنید و بیشتر خسته می شوید. ما نمی خواهیم مخالف کار باشیم و البته منظورمان این نیست که از مسئولیت های کاری یا خانوادگی خود دوری کنید. منظور ما این است که برای داشتن قدرت برای ادامه و انجام وظایف و مسئولیت های خود لازم است در مواقعی کمی استراحت کنید. در بین روزهای پرمشغله، باید مدتی برای تجدید قوا وقت بگذارید. طبیعتاً بسیاری از مردم می خواهند و نیاز دارند که گاهی خسته شوند و سپس مسیر پر پیچ و خم زندگی را ادامه دهند. در بیشتر مواقع، نگرانی اصلی مردم این است که ندانند چگونه خستگی را مفید و مؤثر کنند.

کیسی تالنت، روانشناس در مرکز کنترل خلق و خو و اضطراب می گوید: جامعه بر این واقعیت تمرکز کرده است که افراد بدون توجه به آنچه انجام می دهند باید به راه خود ادامه دهند تا بتوانند با موفقیت وظایف و مسئولیت هایی را که برای دیگران به عهده گرفته اند انجام دهند از Pathlight. با این حال، در نظر داشته باشید که افراد باید در برخی از روزها کمی بیشتر استراحت کنند تا بتوانند بیشتر به خود توجه کنند یک مکث آگاهانه انجام دهیم تا خودمان را تازه کنیم و بتوانیم بهتر از قبل به سفر خود ادامه دهیم، به خصوص اگر همیشه آنقدر احساس خستگی می کنیم که انگار از یک کوه بالا رفته ایم.

چگونه خسته شویم؟

اگر در اینترنت جستجو کرده باشید، احتمالاً لیست های زیادی را مشاهده کرده اید که پیشنهاداتی در مورد چگونگی غلبه بر خستگی در آنها وجود دارد. احتمالاً در بیشتر این لیست ها به شما توصیه شده است که به دیدن بهترین دوست خود بروید یا یک روز در جاده ها، کوه ها و طبیعت بیرون بروید. خیلی باحاله با این حال، به خاطر داشته باشید که این اقدامات در عین اینکه ضروری هستند، کافی نیستند. همچنین، بهتر است قبل از اینکه از خستگی جان خود را از دست بدهید و چاقو به استخوان های شما ضربه بزند، از چند روز قبل برای استراحت برنامه ریزی کنید. کیسی تلنت، متخصص در این نوع موضوعات، توصیه می کند 5 روز در ماه استراحت کنید تا به راحتی بر خستگی غلبه کنید و سلامت روان خود را بهبود بخشید. اما چگونه؟ 5 روز استراحت طبق توصیه کیسی تلنت به شرح زیر است:

روز اجتماعی شدن

یک روز را به معاشرت بگذرانید. اسمارتک نیوز از قبل برنامه ریزی کنید و یک روز در ماه با دوستان یا خانواده و عزیزانتان ناهار یا شام بخورید. به همین ترتیب، بیشتر با یکدیگر صحبت کنید و وضعیت خود را دریابید. مهم است که برنامه ریزی کنید که هر ماه چند ساعت در روز را با کسانی که حضورشان شما را خوشحال می کند بگذرانید. اگر گذشت زمان به هر دلیلی فرصت ملاقات حضوری با عزیزانتان را از شما سلب کرده است، ناراحت نباشید! تماس تصویری برقرار کنید یا با تلفن صحبت کنید. معاشرت با عزیزانتان یادآور این است که شما در این دنیای بزرگ تنها نیستید. نتایج تحقیقاتی که حدود 85 سال پیش توسط محققان دانشگاه هاروارد انجام شده و هنوز هم ادامه دارد، نشان می دهد که حفظ روابط مثبت و محبت آمیز باعث خوشحالی افراد می شود و در نهایت در افزایش طول عمر افراد موثر است.

روز خوب بخواب

آیا کار زیادی دارید و مجبورید صبح زود از خواب بیدار شوید و چاره ای جز شب ها تا دیروقت بیدار بمانید؟ ادامه این روند برای سلامتی مضر شناخته شده و باعث کمبود مداوم خواب می شود. در چنین شرایطی کاملا طبیعی است که احساس خستگی کنید و زندگی را کسل کننده کنید. به علاوه اگر بیش از حد از بی خوابی رنج می برید، اصلا بعید نیست که دچار افسردگی شوید. راه حل چیست؟ یک راه حل راحت برای مشکل بی خوابی برنامه ریزی حداقل یک روز در ماه برای داشتن یک خواب خوب شبانه است. برای اینکه یک روز خواب خوب، روال عادی کار و زندگی تان را مختل نکند و بر برنامه هایتان تأثیر منفی نگذارد، بهتر است یکی از روزهای آخر هفته را به داشتن خوابی راحت اختصاص دهید. زنگ ساعت را برای آن روز تنظیم نکنید. هر وقت خواستید صبح یا ظهر بیدار شوید و اگر در طول روز همچنان خواب آلود هستید، با آرامش بخوابید. اگر کار و زندگی شما اجازه می دهد، می توانید یک روز در هفته از خواب دلخواه خود لذت ببرید و بیش از یک بار در ماه یک خواب خوب در نظر بگیرید.

روز انحصاری خودت

آیا رفتن به سر کار هر روز یا داشتن مسئولیت های خانوادگی یا زندگی مستقل بزرگسالی باعث می شود که احساس کنید وقت شما در دستان شخص دیگری است نه شما؟ اگر بتوانید یک روز در ماه را به خود اختصاص دهید، سلامت روان شما بهبود می یابد. اگر نمی توانید یک روز در ماه کاملاً خود را از کار و زندگی خود جدا کنید، نگران نباشید! به جای چند ساعت متوالی در روز، می توانید چندین روز در ماه را به ساعات کاری اختصاص دهید. هدف این است که ساعاتی از ماه را در خلوت خود بگذرانید و خود را به هر آنچه می خواهید دعوت کنید. فرقی نمی کند لذت تماشای تئاتر به تنهایی باشد یا سرخوشی شام و شیرینی یا آرامش ناشی از تمرکز بر خود و درون نگری و مراقبت از خود.

روزی برای دوری از شبکه های اجتماعی

آیا تقریباً همیشه با تلفن و رایانه خود سر و کار دارید؟ آیا خانواده شما را به خاطر این رفتار سرزنش می کنند؟ خودتان را سرزنش نکنید و عذاب نکشید. به یاد داشته باشید که امروزه تقریباً برای همه افراد چنین است. با این حال، برای کمک به سلامت روان خود، توصیه می شود حداقل یک روز از ماه را به عنوان «روز رسانه های اجتماعی» تعیین کنید. قطع ارتباط یا، واقع بینانه تر، کاهش ارتباطات، به ویژه ارتباطاتی که در رسانه های اجتماعی دنبال می کنید، می تواند به شما زمان و فضا بدهد تا عمیق تر با خودتان ارتباط برقرار کنید.

آیا احساس می کنید که دوری 24 ساعته از شبکه های اجتماعی برایتان سخت است؟ اگر یک شبانه روز به طور کامل از گوشی خود استفاده نکنید، بخشی از کار و زندگی شما متوقف می شود؟ اگر فکر می‌کنید که نمی‌توانید تلفن خود را برای 24 ساعت مستقیم کنار بگذارید، سعی کنید این کار را چند ساعت در روز انجام دهید. علاوه بر این، بسیاری از تلفن ها به شما اجازه می دهند برای برنامه های خود محدودیت زمانی تعیین کنید. با محدود کردن تعداد ساعاتی که در برنامه‌هایی مانند اینستاگرام و TikTok می‌گذرانید، روند ترک رسانه‌های اجتماعی را شروع کنید.

روز بدون روال

تا کنون چهار رویداد جدید به تقویم ماهانه شما اضافه کرده ایم. اما روز پنجم: یک روز بدون روال یا یک روز بدون برنامه! در این روز به خود اجازه دهید آزاد باشید و به برنامه ها و برنامه های معمول خود پایبند نباشید. در هوای تازه نفس بکشید تا بتوانید در روزهای آینده سخت و سریع به کار و برنامه های خود برسید.

نمیخوای ادامه بدی؟

کاملا طبیعی است که سرعت و سبک زندگی این روزها مردم را خسته و خسته می کند. با این حال چاره ای جز حرکت رو به جلو نداریم. در این مقاله به پیشنهاد یک متخصص روانشناسی به شما توصیه می کنیم حداقل 5 روز در ماه وقت بگذارید تا کمتر به خودتان سخت بگیرید و قوای خود را تجدید کنید. چگونه و چه روزهایی؟ در تقویم هر ماه، یک روز اجتماعی، یک روز خواب خوب، یک روز اختصاصی، یک روز اجتناب از شبکه های اجتماعی و یک روز غیر معمول را در نظر بگیرید. این ترفند باعث می شود که بین شلوغی و شلوغی مداوم کار و زندگی نفس بکشید. آیا روزها و آیین های خاصی برای پناه بردن به هرج و مرج زندگی دارید؟ اگر علاقه مند هستید، آنها را با ما به اشتراک بگذارید.

هشدار! این مقاله صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن مراجعه به پزشک یا متخصص ضروری است. اطلاعات بیشتر
لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=391865

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.