افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 10 October , 2024
0

رکورد علی دایی را شکست. آزمون و طارمی در جستجوی رکورد اسطوره فوتبال ایران

  • کد خبر : 391802
رکورد علی دایی را شکست. آزمون و طارمی در جستجوی رکورد اسطوره فوتبال ایران

به گزارش مانیبان؛ در تاریخ تقابل ایران و ازبکستان به سود تیم کشورمان 18 گل به ثبت رسید که 10 بازیکن به ثمر رسید. تیم ما در 14 بازی قبلی مقابل ازبکستان 5 گل به ثمر رسانده و جالب اینکه گل اول ازبک ها به ایران نیز توسط یک ایرانی به ثمر رسیده است! ماجرای […]


به گزارش مانیبان؛ در تاریخ تقابل ایران و ازبکستان به سود تیم کشورمان 18 گل به ثبت رسید که 10 بازیکن به ثمر رسید. تیم ما در 14 بازی قبلی مقابل ازبکستان 5 گل به ثمر رسانده و جالب اینکه گل اول ازبک ها به ایران نیز توسط یک ایرانی به ثمر رسیده است!

ماجرای گلزنان ایرانی مقابل ازبکستان را باید از «رحمان رضایی» شروع کرد. پس از فروپاشی شوروی و ایجاد کشور ازبکستان، ایران در اولین بازی مرحله یک هشتم نهایی بازی‌های آسیایی 1998 بانکوک با نتیجه 4 بر صفر این حریف را شکست داد. در دومین بازی جام ملت های آسیا 2007 که امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی بود، دو کشور در بازی افتتاحیه به مصاف یکدیگر رفتند.

در آن روز رحمان رضایی که اکنون دستیار قلعه نویی روی نیمکت تیم ملی است، در دقیقه 17 به اشتباه دروازه خودی را باز کرد اما مدافع نیمه دوم، سیدجلال حسینی موفق شد او را نجات دهد و در نهایت ایران یک گل دیگر به ثمر رساند. گل پرسپولیس و «جواد کاظمیان» در آن دیدار پیروز شد.

اما به جز رحمان که روی نیمکت است، سه بازیکن دیگر ما در لیست فعلی سابقه گلزنی مقابل ازبکستان را دارند. اتفاقاً هر سه در بازی بیش از یک بار دروازه این حریف را باز کرده اند و سابقه گلزنی در بیش از یک بازی مقابل ازبک ها را دارند!

«علی دایی»، «سردار آزمون» و «مهدی طارمی» سه بازیکنی هستند که در طول تاریخ هر کدام 3 بار دروازه ازبکستان را باز کرده اند. علی دایی تنها بازیکنی است که در اولین دیدار دو کشور مقابل ازبک ها هت تریک کرد اما سردار و طارمی در دیدارهای مختلف سه بار دروازه حریف را باز کردند.

جالب اینجاست که سردار و طارمی به عنوان زوج خط مقدم تیم ملی در سال های اخیر در دو دیدار جداگانه برای ایران مقابل ازبکستان گلزنی کردند که اولین بار در سال 2017 بود که ایران با نتیجه 2 بر صفر پیروز شد و به جام جهانی 2018 صعود کرد جام جهانی.

رقابت سردار و طارمی در جمع برترین گلزنان تاریخ فوتبال ایران به اوج خود رسیده و آنها در گلزنی مقابل ازبکستان نیز با یکدیگر رقابت می کنند. اما جالب اینجاست که در این صورت رقیب دیگری نیز در روز پنجشنبه 28 مهر 1403 فرصت دارد تا رکورد خود را افزایش دهد.

در طول تاریخ، «سیدجلال حسینی» و «مهدی ترابی» دو بازیکنی هستند که هر کدام 2 گل برای ازبکستان به ثمر رساندند. جالب اینکه ترابی در دو بازی مختلف تنها گل سه امتیازی بازی را برای ما به ثمر رساند! سیدجلال همچنین برای اولین بار در جام ملت ها و در تنها بازی دو کشور در این سطح مقابل ازبکستان گلزنی کرد و بار دوم در همین تاشکند و در مقدماتی جام جهانی 2014 نویسنده هدف . تنها گل سه امتیازی ایران.

5 بازیکن هم هستند که یک بار مقابل ازبکستان گلزنی کردند. در این گروه بازیکنان بخش تهاجمی تیم ملی «علی موسوی»، «جواد کاظمیان» و «محمدرضا خلطبری» و بازیکنان بخش دفاعی «روزبه چشمی» و «رامین رضاییان» بودند.

و جالب اینجاست که در بین این پنج نفر دو ستاره این فصل استقلال نیز حضور دارند که به دلیل دعوت نشدن به تیم ملی مورد انتقاد قرار گرفتند. یعنی روزبه چشمی و رامین رضاییان که البته در صورت دعوت هم نمی توانستند برای ایران در این دیدار به میدان بروند. چشمی مصدوم و رضاییان نیز پس از دربی سخت ترین روزهای زندگی ورزشی خود را در استقلال سپری می کنند…

منبع: اخبار ورزشی


لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=391802

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.