افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 10 October , 2024
1

خبر مهم برای متقاضیان وام مسکن

  • کد خبر : 391726
خبر مهم برای متقاضیان وام مسکن

ˈمجید جودیˈ امروز (پنجشنبه) در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: بر اساس قانون ساخت 200 هزار مسکن در روستاها باید توسط بنیاد مسکن مدیریت شود. سال گذشته ساخت 350 هزار واحد در مناطق روستایی تصویب شد که متقاضیان تسهیلاتی به ارزش 350 میلیون توکن در نظر گرفته شدند. به گفته این مقام […]

ˈمجید جودیˈ امروز (پنجشنبه) در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: بر اساس قانون ساخت 200 هزار مسکن در روستاها باید توسط بنیاد مسکن مدیریت شود. سال گذشته ساخت 350 هزار واحد در مناطق روستایی تصویب شد که متقاضیان تسهیلاتی به ارزش 350 میلیون توکن در نظر گرفته شدند.

به گفته این مقام مسئول، از رقم مذکور تا پایان شهریور ماه سال جاری، 340 هزار متقاضی به بانک ها معرفی و برای 245 هزار واحد قرارداد منعقد و شروع به کار کردند.

وی تصریح کرد: در این راستا شاهد همکاری بسیار خوبی از سوی بانک ها بوده ایم و بیش از 35 میلیارد تومبه به مردم پرداخت شده است.

جودی خاطرنشان کرد: برای سهمیه 1403 اقدام شده و پیشنهاد فعلی ساخت 350 هزار واحد مسکونی دیگر است که حدود یک ماه دیگر مشخص می شود.

پیشنهاد افزایش ظرفیت ساخت مسکن به 400 میلیون تومان

وی با بیان اینکه احتمال افزایش سقف وام وجود دارد، ادامه داد: پیشنهاد بنیاد مسکن در این زمینه 400 میلیون توکن است و باید دید تایید می شود یا خیر. همچنین در مصوبه پیشنهاد دادیم افرادی که قرار بود 350 میلیون تومان دریافت کنند، در صورت افزایش مبلغ وام، 400 میلیون تومان وام دریافت کنند.

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تصریح کرد: در سال گذشته بیش از 95 درصد سهمیه برای دریافت تسهیلات به بانک ها ارائه شد و از این نظر بانک ها نیز بین 2 درصد عملکرد بسیار خوبی داشته اند و هر هفته 3 هزار نفر قرارداد امضا می کنند، در این زمینه جمع می شود.

54 درصد مقاوم سازی منازل روستایی

وی یادآور شد: در سال 84 و در زمان شروع این طرح، نسبت مسکن بادوام از مجموع 5.6 میلیون خانوار روستایی تنها 7 درصد بوده و امروز این رقم به 54 درصد افزایش یافته است.

جودی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه در تلاش هستیم تا پایان برنامه هفتم توسعه این رقم را به 70 تا 75 درصد برسانیم.

وی همچنین بیان کرد: در اختیار مردمی که زمین روستایی ندارند هیچ مشکلی وجود ندارد مگر در مناطق استان تهران و استان های شمالی که اراضی دولتی وجود دارد.

این مسئول گفت: در این زمینه اولویت تحویل به مردم محلی مناطقی است که زمین در قالب اجاره نامه ۹۹ ساله به آنها واگذار می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=391726

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.