افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 10 October , 2024
1

آمریکا با ارز دیجیتال، FBI چهار بازارساز را به دام انداخت

  • کد خبر : 391702
آمریکا با ارز دیجیتال، FBI چهار بازارساز را به دام انداخت

دادستان های ایالات متحده روز چهارشنبه چهار شرکت رمزنگاری و 14 فرد را به کلاهبرداری متهم کردند. به گزارش رویترز، دادستان های فدرال در بوستون، Gotbit، ZM Quant، CLS Global و MyTrade و همچنین مدیران و کارمندان آنها را متهم کردند که در میان آنها چندین نفر دستگیر شدند. به گزارش رویترز، دادستان ها می […]

دادستان های ایالات متحده روز چهارشنبه چهار شرکت رمزنگاری و 14 فرد را به کلاهبرداری متهم کردند. به گزارش رویترز، دادستان های فدرال در بوستون، Gotbit، ZM Quant، CLS Global و MyTrade و همچنین مدیران و کارمندان آنها را متهم کردند که در میان آنها چندین نفر دستگیر شدند. به گزارش رویترز، دادستان ها می گویند که این «اولین پیگرد کیفری شرکت های خدمات مالی» مربوط به دستکاری بازار و تجارت ساختگی در صنعت کریپتو است. بر اساس بیانیه ای که از سوی دادستانی منطقه ماساچوست آمریکا منتشر شد، چهار متهم با اعتراف به گناه موافقت کرده اند و بیش از 25 میلیون دلار ارز دیجیتال کشف و ضبط شده است.

به گزارش اسمارتک نیوز، این شکایت ها علیه Gotbit Consulting، ZM Quant Investment و CLS Global در تاریخ 9 اکتبر مطرح شد و علاوه بر آن دو پرونده قضایی دیگر نیز علیه افراد مرتبط با این پرونده ها تشکیل شد. کمیسیون SEC اعلام کرد که در مجموع 9 نفر در این پرونده متهم شده اند. کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، وزارت دادگستری ایالات متحده (DOJ) و اداره تحقیقات فدرال (FBI) در این فرآیند مشارکت داشتند.

شبکه پیچیده ای از تخلفات

به گفته دادستان، متهمان شرکت‌های رمزنگاری را ایجاد کردند، در مورد ارزهای دیجیتال خود دروغ گفتند و سپس برای ایجاد توهم فعالیت تجاری، معاملات شستشو را انجام دادند به طوری که سرمایه‌گذاران فکر می‌کردند توکن‌ها سرمایه‌گذاری خوبی هستند و قیمت توکن‌ها را بالا می‌برد. آنها افزایش یافتند، دادستان ها افزودند که متهمان سپس توکن های خود را با قیمت های متورم مصنوعی فروختند.

همچنین، این شرکت‌های رمزنگاری، سازندگان بازار را استخدام کردند تا توکن‌های خود را در ازای پول بشویید. بر اساس بیانیه ای، این بازارسازان ظاهرا ZM Quant، Gotbit، CLS Global و MyTrade بودند. این 4 بازارساز به طور مخفیانه خدمات دستکاری بازار را به این پروژه ها ارائه می کردند تا به طور مصنوعی حجم معاملات خود را افزایش دهند.

لازم به ذکر است که FBI که در تحقیقات نیز نقش داشته است، ارز دیجیتال خود را به نام معرفی کرده است NexFundAI (بر اساس شبکه اتریوم) برای شناسایی تخلفات. معامله این توکن اکنون به حالت تعلیق درآمده است.

جودی کوهن، مامور ویژه مسئول بخش بوستون اف بی آی، در مصاحبه ای گفت.

اف‌بی‌آی گامی بی‌سابقه برای ایجاد شرکت رمزنگاری و رمزنگاری خود برای شناسایی، مختل کردن و محاکمه این کلاهبرداران برداشت.

Gotbit و مدیر بازاریابی آن، فدور کدروف، متهم به دستکاری بازار از طریق معاملات شستشو به نفع افرادی بودند که ارزهای دیجیتال Saitama و Robo Inu را تبلیغ می کردند.

این پروژه های ارز دیجیتال توسط Vy Pham، یک شهروند ویتنامی ساکن کالیفرنیا سازماندهی شد. وی به طور جداگانه به ارائه اوراق بهادار بدون مجوز، تقلب در خرید یا فروش اوراق بهادار و دستکاری بازار متهم شد.

چهار نفر دیگر مرتبط با فام نیز به اتهامات مشابه به طور جداگانه تحت تعقیب قرار گرفتند. فام و دو تن از همفکرانش با یک توافق دو بخشی موافقت کردند که به آنها اجازه می دهد بخش های مختلف اتهامات علیه خود را به طور جداگانه حل و فصل کنند.

دو شرکت دیگر، ZM Quant Investment و CLS Global، با اتهامات تقریباً مشابهی در رابطه با یک ارز دیجیتال به نام NexFundAI روبرو هستند. این ارز دیجیتال توسط FBI ایجاد شده است. علاوه بر این، ZM Quant و چهار نفر مرتبط با فام به اتهامات مربوط به یک دارایی دیجیتال دیگر، SaitaRealty متهم شدند.

برخی از خدمات ارائه شده توسط شرکت Gotbit - منبع: Gotbit
برخی از خدمات ارائه شده توسط شرکت Gotbit – منبع: Gotbit

تحقیقات گسترده برای مقابله با تخلفات

فدور کدروف احتمالاً در روسیه زندگی می کند. مدیران ZM Quant که در این شکایت نام برده شده است در لندن، انگلیس و هنگ کنگ مستقر هستند. یکی از چهار متهم در دادخواست پنجم نیز در هند زندگی می کند.

در این دادخواست ها آمده است:

این شکایات خواستار صدور قرارهای دائمی، دستور رفتاری، بازپرداخت سود احتمالی به همراه سود و جریمه های مدنی برای تمامی متهمان و همچنین عزل برخی متهمان از سمت های مدیریتی و هیات مدیره است.

در بیانیه ای جداگانه، FBI فهرستی از ارزهای رمزپایه تحت بررسی را منتشر کرد که شامل Saitama، SaitaRealty، SaitaChain، Robo Inu، VZZN، Lillian Finance می شود. و NexFundAI هستند

همچنین وزارت دادگستری مجموع متهمان این پرونده های ترکیبی را ۱۸ نفر اعلام کرد و شرکت دیگری به نام MyTrade MM را که به NexFundAI خدمات ارائه می کرد، به این فهرست اضافه کرد.

به گفته وزارت دادگستری، بنیانگذاران دارایی های VZZN و Lillian Finance نیز تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند. بنیانگذار VZZN با ارز دیجیتال سایتما مرتبط بود، اما به نظر می رسد این تنها ارتباط بین این دو ارز دیجیتال در این تحقیق باشد.

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-10-10 11:00:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=391702

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.