افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 10 October , 2024
1

آیا وعده رفع فیلترینگ فقط برای انتخابات بود؟

  • کد خبر : 391692
آیا وعده رفع فیلترینگ فقط برای انتخابات بود؟

| ۱۴۰۳/۰۷/۱۹ ۱۰:۳۰:۱۸ نماینده مجلس ادور پرسید آیا وعده رفع فیلترینگ فقط برای انتخابات است؟ به گزارش خبرآنلاین، معین الدین سعیدی نماینده مجلس نوشت: آنچه جامعه از آقای مدشکیان انتظار دارد، تحقق وعده ایشان برای رفع فیلترینگ است و با توجه به شناختی که از ایشان دارم، فکر می کنم ایشان قطعاً به شعار خود […]



|

۱۴۰۳/۰۷/۱۹ ۱۰:۳۰:۱۸

نماینده مجلس ادور پرسید آیا وعده رفع فیلترینگ فقط برای انتخابات است؟

به گزارش خبرآنلاین، معین الدین سعیدی نماینده مجلس نوشت:

آنچه جامعه از آقای مدشکیان انتظار دارد، تحقق وعده ایشان برای رفع فیلترینگ است و با توجه به شناختی که از ایشان دارم، فکر می کنم ایشان قطعاً به شعار خود پایبند بوده و صرفاً به عنوان یک راهبرد انتخاباتی این موضوع را مطرح نخواهد کرد.

خود آنها معتقدند که این روش فیلترینگ نه تنها با شأن مردم ایران همخوانی ندارد، بلکه نگرانی های امنیتی برای کشور ایجاد می کند و راه را برای فیلتر شدن بازرگانان هموار می کند. مثل گردش مالی حدود 50 میلیارد فیلترشکن.

علاوه بر این، حتی در حال حاضر که مردم از فضای مجازی استفاده می کنند، هزینه ها افزایش یافته است و این در واقع مطلوب نیست.

آنچه در سخنان وزیر محترم ارتباطات و در بحث های شورای عالی فضای مجازی مطرح می شود، این نگرانی را ایجاد می کند که همان برنامه های دولت قبل می تواند به شکل های مختلف ادامه یابد، مثلاً در شرایط خاص امنیتی بسیاری. کشورها ، محدودیت هایی ایجاد می کند اما بسته به تفکیک آن شرایط، البته محدودیت های اعمال شده نیز باید برطرف شوند.

اما مهم این است که اخیرا بحث هایی درباره مدیریت هوشمند فضای مجازی مطرح شده است، به گونه ای که دسترسی به افراد خاصی داده شود که در واقع با شأن مردم ایران منافات دارد. فکر می‌کنم با این روش فیلترینگ و مسدود کردن پلتفرم‌های فضای مجازی مانند اینستاگرام، تلگرام، واتس‌اپ و سایر برنامه‌ها، بسیاری از افرادی که در زمینه کسب‌وکارهای آنلاین یا مشاغل خانگی فعالیت می‌کنند، دچار چالش شده‌اند و اگر بخواهیم با عناوینی مانند اسمارت مواجه شده‌اند. مدیریت، ما به برخی افراد دسترسی ویژه ای می دهیم، عملاً همان روال را دنبال می کند.

اینکه دولت بخواهد فیلترشکن ها را به غیر قانونی و قانونی تقسیم کند مشکل جدیدی ایجاد نمی کند و ربطی به شعارهای آقای مزیکیان در زمان انتخابات ندارد. این رویکرد تنها راه را برای فیلتر کردن معامله گران و افرادی که از این گردش مالی 50 میلیاردی سود می برند، هموار می کند.

در هیچ جای دنیا دسترسی به محتوای مستهجن بلامانع است و همه قبول دارند که چنین دسترسی می تواند پایه های اخلاقی را از بین ببرد. اما اینکه بدون محدودیت در بسترهای فضای مجازی حضور داشته باشیم، اما مردم برای این دسترسی محدودیت داشته باشند، تخلف از نیت است و حتی اخلاقی نیست و دور از شأن مردم ایران است.

این نحوه رفع فیلترینگ باید طبق شعار مطرح شده توسط آقای بیزیکیان انجام شود و انتظار می رود وزیر ارتباطات و شورای عالی فضای مجازی در این زمینه اقدام موثری را دنبال کنند. البته این بحث هایی که اخیرا مطرح شده و به بخشی از آن اشاره کردم به نوعی ادامه نشت را توجیه می کند که مردم ایران به هیچ وجه نخواهند پذیرفت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=391692

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.