افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 10 October , 2024
0

آگاهی مخاطب یک نکته کلیدی و مهم در حوزه داستان گویی رسانه ای است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 391407
آگاهی مخاطب یک نکته کلیدی و مهم در حوزه داستان گویی رسانه ای است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرنگار مهر اله خوانساری، بعدازظهر چهارشنبه در کارگاه مجازی با موضوع به دنبال و قصه گویی «با محوریت ارتقای مهارت های کلیدی خبرنگار» که به همت بسیج رسانه گیلان در راستای سومین جشنواره رسانه ای بانوان حریم رسالت انجام شد، تصریح کرد: قصه گویی در واقع پخش خبر و پیام نیست، بلکه قدرت […]

به گزارش خبرنگار مهر اله خوانساری، بعدازظهر چهارشنبه در کارگاه مجازی با موضوع به دنبال و قصه گویی «با محوریت ارتقای مهارت های کلیدی خبرنگار» که به همت بسیج رسانه گیلان در راستای سومین جشنواره رسانه ای بانوان حریم رسالت انجام شد، تصریح کرد: قصه گویی در واقع پخش خبر و پیام نیست، بلکه قدرت داستان سرایی در جذب مخاطب که مهم است

مشاور، مدرس و پژوهشگر رسانه به تشریح روش ها و کلیدواژه های قصه گویی در حوزه رسانه پرداخت و اظهار داشت: شناخت مخاطب نکته کلیدی و مهم در حوزه قصه گویی رسانه ای است.

به اعتقاد خوانساری، شیوه نگارش در حوزه رسانه در قالب روایت باید با نیازها، افکار و اندیشه های مخاطبان همخوانی داشته باشد تا تأثیرگذار باشد.

وی با اشاره به طبقه بندی مخاطبان در حوزه رسانه افزود: مخاطب خاکستری در جامعه قابل مدیریت است و رسانه ها باید روی این افراد تمرکز کنند.

این پژوهشگر رسانه با اشاره به اهمیت هدف گذاری در ادبیات رسانه تصریح کرد: هر خبر، روایت و مطلبی باید هدف خاصی را دنبال کند و روایت بدون هدف اثرگذار نخواهد بود.

خوانساری با اشاره به اینکه سطح آگاهی و دانش مخاطبان امروزی افزایش یافته است، گفت: روایت پیچ خورده رسانه و نگاه از بالا به پایین مخاطب در روایت باعث ایجاد رنجش می شود.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از عناصر داستانی در روایت، افزود: شخصیت سازی در روایت عنصر بسیار مهمی برای جلب رضایت مخاطب است که باید در روایت به آن توجه شود.

این گوینده رسانه با اشاره به اهمیت تجسم و استفاده از تصاویر جذاب در روایت گفت: عکس اصلی، تیتر و … را انتخاب کنید. مشاهده کنید جذاب سه عنصر مهم در ارتباطات. دریافت کنید این مخاطب با روایت است که باید مورد توجه قرار گیرد.

خوانساری با تاکید بر لزوم صداقت محوری و اطلاع رسانی صحیح در روایت، افزود: اغراق در توصیف، تحریف تاریخ و دروغ در روایت به اعتبار رسانه آسیب می زند و باید از آن پرهیز شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=391407

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.