افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 10 October , 2024
0

اختلافات نتانیاهو و بایدن در رسانه ها نادرست است

  • کد خبر : 391400
اختلافات نتانیاهو و بایدن در رسانه ها نادرست است

آفتاب نیوز: با شروع جنگ غزه، دولت بایدن به بزرگترین حامی رژیم صهیونیستی و دولت نتانیاهو تبدیل شده است. اما در پی افزایش جنایات رژیم صهیونیستی از جمله انفجار پیجرها در لبنان و ترور «سید حسن نصرالله» دبیرکل مقاومت لبنان، رسانه های غربی با انتشار گزارش هایی مدعی شدند که آمریکا به عنوان بزرگترین حامی […]

آفتاب نیوز:

با شروع جنگ غزه، دولت بایدن به بزرگترین حامی رژیم صهیونیستی و دولت نتانیاهو تبدیل شده است. اما در پی افزایش جنایات رژیم صهیونیستی از جمله انفجار پیجرها در لبنان و ترور «سید حسن نصرالله» دبیرکل مقاومت لبنان، رسانه های غربی با انتشار گزارش هایی مدعی شدند که آمریکا به عنوان بزرگترین حامی رژیم صهیونیستی از برنامه های این رژیم آگاه نبود و نوشت که بایدن و نتانیاهو اختلافات فزاینده ای دارند.

اکنون این موضوع مورد توجه واشنگتن پست و تحلیلگر آن، پری بیکن جونیور قرار گرفت و برخلاف گفته های دیگر رسانه های آمریکایی ثابت شد.

واشنگتن پست در مقاله ای با عنوان «جنجال ها و جنجال های نتانیاهو را باور نکنید!» وی با بیان اینکه همه اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان با تایید آمریکا انجام می شود، گفت: آمریکا تا حد زیادی با او موافق است.

این روزنامه آمریکایی می نویسد: “رسانه ها سیاست های دولت بایدن در خاورمیانه را طی یک سال گذشته با نیت خوب اما ناکارآمد توصیف کرده اند. همانطور که مشاوران رئیس جمهور به خبرنگاران می گویند، بایدن و تیمش در تلاش هستند تا راه حلی برای پایان دادن به درگیری ها بیابند. و هر بار که بایدن با نتانیاهو صحبت می کند، هدف انتقادات گسترده قرار می گیرد.

واشنگتن پست افزود: شاید گفته فوق درست باشد، اما با توجه به گسترش درگیری ها در یک سال گذشته و دخالت کرانه باختری، ایران، لبنان، سوریه و یمن در اقدامات اسرائیل، تنها می توان نتیجه گرفت که بایدن موافق است. با نتانیاهو و سیاست‌هایش». سیاست های نتانیاهو سیاست های مورد تایید آمریکاست.

این روزنامه می افزاید: آمریکا آنقدر که تصور می کند در خارج از مرزهای خود قدرتمند نیست، اما این تصور که آمریکا نمی تواند یکی از نزدیک ترین متحدان خود را که میلیاردها دلار تسلیحات می دهد، کنترل کند، باورنکردنی است. کشورهای خارجی همیشه در برابر اراده آمریکا سر تعظیم فرود آورده اند.

واشنگتن پست اعلام کرد: از سوی دیگر، زمانی که آمریکا به خواسته خود نمی رسد، واکنش تندی نشان می دهد، اما در طول یک سال گذشته، علیرغم انتشار گزارش های متعدد در مورد اختلافات ادعایی بایدن و نتانیاهو، ایالات متحده آمریکا دولت هیچ اقدامی برای مهار اسرائیل انجام نداده است، مانند شرطی کردن بسته های تسلیحاتی خود به کاهش تلفات غیرنظامیان.

این روزنامه آمریکایی همچنین به جنایات گسترده رژیم صهیونیستی در غزه از جمله کشتار بی رویه غیرنظامیان، ممانعت از ارسال کمک های بشردوستانه به غزه، ترور عمدی رهبر حماس مسئول مذاکرات آتش بس و انفجار پیجر لبنان اشاره کرده است. و سهل انگاری آن توسط دولت آمریکا. وی نوشت: بایدن و مشاوران ارشد او همواره اقدامات اسرائیل را نادیده گرفته یا صراحتاً تکذیب کرده‌اند که موضوع انتقادات گسترده جامعه بین‌المللی، گروه‌های حقوق بشر و حتی مقامات آمریکایی است.

اسرائیل محدود به اراده آمریکا نیست.

واشنگتن پست اعلام کرد: اگر آمریکا بخواهد می‌تواند اسرائیل را مجبور کند از رنجی که بر فلسطینی‌ها وارد می‌شود بکاهد. با حمایت آمریکا و عدم اقدام جدی و حمایت بی‌قید و شرط بایدن، اسرائیلی‌ها جسورتر شده‌اند.

این روزنامه آمریکایی ادامه داد: پاسخ به این سوال که چرا اسرائیل محدود نیست ساده است، اسرائیل هیچ محدودیتی ندارد زیرا آمریکا آنها را نمی خواهد. بایدن از مرگ زنان و کودکان فلسطینی ناراحت است، اما اقدامات او نشان می دهد. که “دولت او با نتانیاهو کاملا موافق است.”

واشنگتن پست نوشت: رهبران اسرائیل و آمریکا از اسرائیل به عنوان کشوری دموکراتیک و اخلاقی یاد می کنند که در محاصره کشورهای متخاصم که تهدیدی جدی برای موجودیت اسرائیل هستند، اما با بیان اینکه ایران به دنبال کسب قدرت و نفوذ در منطقه است. ، اقدام اسرائیل را پذیرفته اند.

این روزنامه آمریکایی همچنین نوشت: این وضعیت نمی تواند ادامه پیدا کند، اسرائیل نمی تواند با حمایت آمریکا به کشتار غیرنظامیان ادامه دهد، هرگونه تلاش برای آتش بس را مختل کند یا تنش ها را فراتر از غزه تشدید کند، آمریکا به سیاست جدیدی در اطراف اسرائیل نیاز دارد.

آمریکا نباید بر سر اسرائیل وارد جنگ شود

واشنگتن پست در ادامه مقاله خود به تحلیل های فراوان درباره درخواست نتانیاهو مبنی بر ورود آمریکا به منطقه و رهبری جنگ علیه محور مقاومت یا حتی علیه ایران اشاره کرد و نوشت: آمریکا نباید شروع به جنگ سرد یا گرم کردن علیه ایران کند. ایران، چین یا حتی روسیه و فقط باید تدابیری اتخاذ شود». موارد خاص مانند حمله روسیه به اوکراین را محکوم کنید. متحدان آمریکا، هم بریتانیا و هم اسرائیل، باید به خاطر اقدامات ناعادلانه خود محکوم شوند.

این روزنامه آمریکایی همچنین به وضعیت بحرانی شهروندان آمریکایی اشاره کرد و نوشت: آمریکا نباید کشور خارجی را به شهروندان آمریکایی ترجیح دهد که دولت آن حتی نماینده مردم آن هم نباشد. هیچ یک از اقدامات حماس کشتار بی رویه غیرنظامیان را توجیه نمی کند. بایدن و مقامات دولت او به سادگی نمی گفتند که اسرائیل حق دفاع از خود را دارد، بلکه باید می گفتند که جان فلسطینی ها و اسرائیلی ها ارزشمند است.

واشنگتن پست در پایان نوشت: دولت بایدن یا منتقدان اقدامات اسرائیل نباید نتانیاهو را به تنهایی هدف قرار دهند. او در ایجاد این بحران تنها نیست. اقدامات جدی و واقعی برای محدود کردن اقدامات نتانیاهو.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=391400

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.