افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 9 October , 2024
0

چشم انداز سازمان بازرسی پیشگیرانه و اصلاح امور است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 391369
چشم انداز سازمان بازرسی پیشگیرانه و اصلاح امور است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد آقایی در گفت و گوی ویژه با گیلان نیوز با بیان اینکه در نظام اجتماعی کشور و بر اساس قانون اساسی سازمان بازرسی بالاترین مرجع نظارتی در دستگاه قضایی محسوب می شود، اظهار داشت: بر اساس این قانون، سازمان بازرسی به عنوان بالاترین مرجع نظارتی در دستگاه قضایی شناخته می […]

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد آقایی در گفت و گوی ویژه با گیلان نیوز با بیان اینکه در نظام اجتماعی کشور و بر اساس قانون اساسی سازمان بازرسی بالاترین مرجع نظارتی در دستگاه قضایی محسوب می شود، اظهار داشت: بر اساس این قانون، سازمان بازرسی به عنوان بالاترین مرجع نظارتی در دستگاه قضایی شناخته می شود. و به منظور حفظ حقوق شهروندی و حفظ حقوق عمومی و مبارزه با فساد، وظیفه خود را در حمایت از حقوق مردم و حمایت از مدیران با رعایت قانون و اخلاق انجام می دهیم.

وی با اشاره به اولویت های قانونی سازمان بازرسی افزود: اولین اولویت قانونی سازمان بازرسی در استان گیلان ایجاد بستر مناسب برای اشتغال است. آنچه امروز خانواده ها را نگران کرده بحث اشتغال و بیکاری است، بنابراین ما موظفیم بر اساس قانون و در راستای رفع دغدغه های رهبر انقلاب از سرمایه گذاران صاحب نام حمایت کرده و بستر مناسبی برای فعالیت آنها ایجاد کنیم. که حمایت از بخش تولیدی است.

بازرس کل گیلان اشتغال را یکی از موضوعات مهم در نظام اجتماعی دانست و تصریح کرد: برای ایجاد بسترهای اشتغال باید از بخش خصوصی حمایت کنیم. سرمایه گذار ابتدا به دنبال امنیت است تا بتواند در آنجا فعالیت اقتصادی داشته باشد و سپس به دنبال سود احتمالی است که برای او حاصل می شود.

وی ادامه داد: در این راستا در نظر داریم با کمک سایر نهادها همراه با بخش خصوصی پنجره سرمایه گذاری در استان گیلان ایجاد کنیم تا بستر مناسبی برای فعالیت اقتصادی سرمایه گذاران ایجاد شود و با کمک آن بتوانیم مشکلات را حل کنیم. مشکل بیکاری تا حدی

آقای آقایی بر اساس قانون راهبرد سازمان بازرسی را حمایت از مدیران دانست و گفت: تمرکز سازمان بازرسی بررسی مسائل پیشگیری و اصلاح است و از این رو از مدیران معتبر حمایت می کنیم.

وی با اشاره به ابلاغ طرح های کلان قوه قضائیه به سازمان بازرسی در سطح کشور، ادامه داد: طرح های غیر کلان سازمان بازرسی در سطح استان نیز رصد می شود؛ در این راستا طرح های کلان سازمان بازرسی در سطح استان نیز رصد می شود. به این معنا، از طریق برنامه های موردی و موارد دیگر شگفت انگیزپیشنهاد می کنیم مشکلات دستگاه را اصلاح کنید.

بازرس کل گیلان از ارائه 535 اصلاحیه و پیشنهاد از ابتدای سال تا کنون خبر داد و بیان کرد: این گزارش های اصلاحی برای اصلاح موارد به بالاترین مقام دستگاه ارائه می شود. بخشی از گزارشات شامل شکایات مردمی و بخشی دیگر شامل اطلاعیه هایی است که به صورت ناشناس در سامانه 136 ارسال می شود.

انجام 48 مورد بازدید سرزده از دستگاه ها در سال جاری

وی با اشاره به اظهارات شهروندان طی 6 ماه گذشته، خاطرنشان کرد: حدود 6 مورد تعقیب کیفری داشتیم و 13 مورد را به دادسرا ارائه کردیم. در این راستا 11 پرونده محکوم و دو پرونده تبرئه شدند.

آقایی تذکرات و گزارش های اخطاری بازرسی را باعث بهتر شدن اوضاع دانست و افزود: در صورت عدم توجه به این تذکرات برخورد ما سختگیرانه و واکنش قانونگذار تعقیب قضایی خواهد بود.

بازرس کل گیلان با بیان اینکه در هر جرمی اعم از فعل یا ترک تخلف صورت می گیرد، گفت: 31 دستگاه در استان فعالیت می کنند بنابراین در بازدیدهای میدانی و سرزده به تخلفات در این دستگاه ها رسیدگی می شود. . مثلاً در حوزه بهداشت و درمان، عدم حضور پزشک و مسئول مرکز درمانی در صورت بروز مشکل برای بیمار، هم تخلف است و هم جرم و موجبات پیگرد کیفری را فراهم می کند.

وی مدیر دستگاه را موظف به نظارت مستقیم دیگران دانست و افزود: هرگونه کوتاهی مدیر تضییع حقوق بیت است. پول و مدیر همزمان مرتکب تخلف و جرم شده است.

آقایی با بیان اینکه در همه دستگاه ها تخلف وجود دارد، از جمله این تخلفات اعلام عنوان سرپرست برای مدیران ادارات را قابل تمدید دانست. پول در نظر گرفته شده است

وی یکی از محورهای قانونی سازمان بازرسی را نظارت سرزده بر دستگاه ها دانست و با اشاره به 48 مورد بازدید سرزده از دستگاه ها طی سال جاری، تاکید کرد: برخی دستگاه ها به خوبی کار می کنند و خدمات مناسبی را به مشتریان ارائه می دهند. بی نظمی در نهادها حاکم است به همین دلیل ابتدا تذکرات و پیشنهاداتی برای اصلاح امور می دهیم و در صورت عدم رسیدگی به قانون عمل می کنیم.

بازرس کل گیلان با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی جمعیت از سوی رهبر انقلاب در سال 93 و ابلاغ قانون حمایت از خانواده و جوانان در سال 1400، تصریح کرد: جمعیت جوان در اقتدار دولت ها نقش مهمی ایفا می کنند؛ در این راستا جمعیت جوان نقش مهمی در اقتدار دولت ها دارد. این در حالی است که جمعیت کشورمان رو به پیری است و باید با توجه به راهبرد پیش گفته برای جایگزینی سالمندان پیش برویم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=391369

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.