افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 10 October , 2024
1

دولت آمریکا تاکنون شرکت‌های ارز دیجیتال را چقدر جریمه کرده است؟

  • کد خبر : 391296
دولت آمریکا تاکنون شرکت‌های ارز دیجیتال را چقدر جریمه کرده است؟

هر از چند گاهی اخباری مبنی بر جریمه شدن شرکت های رمزنگاری مختلف توسط آژانس های مرتبط با دولت آمریکا به تیتر اول رسانه ها تبدیل می شود. بر اساس گزارش دهید اخیرا کوین گکو، دولت ایالات متحده به تنهایی در سال 2024 بیش از 19.45 میلیارد دلار او جریمه هایی از شرکت های رمزنگاری […]

هر از چند گاهی اخباری مبنی بر جریمه شدن شرکت های رمزنگاری مختلف توسط آژانس های مرتبط با دولت آمریکا به تیتر اول رسانه ها تبدیل می شود. بر اساس گزارش دهید اخیرا کوین گکو، دولت ایالات متحده به تنهایی در سال 2024 بیش از 19.45 میلیارد دلار او جریمه هایی از شرکت های رمزنگاری دریافت کرده است که مبلغ قابل توجهی است.

بر اساس گزارش Blockchain Homeland و بر اساس آخرین گزارش کوین گکو، دولت آمریکا از ابتدای سال 2024 تاکنون 8 توافق با شرکت های کریپتو کار کرده و بیش از 19.45 میلیارد دلار از آنها دریافت کرده است ۷۸٫۹٪ از میزان جریمه ها در سال 2023 بیشتر است.

نگاهی به جریمه های ارز دیجیتال دولت ایالات متحده در سال 2024

بیشترین میزان جریمه در سال 2024 به صرافی ورشکسته FTX و Alameda Research تعلق می گیرد. این دو شرکت در ماه اوت به کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) در کل 12.7 میلیارد دلار جریمه پرداخت کردند. البته طبق متن توافقنامه قرار است 11.20 میلیارد دلار از این پول به طلبکاران FTX پرداخت شود.

پس از FTX پلت فرم وام دهی درجه سانتیگراد با 4.7 میلیارد دلار جریمه دوم است. بعد از درجه سانتیگراد، Traform Labs و Binance به ترتیب ۴.۵۰ و 4.30 میلیارد دلار در رده های بعدی قرار دارند.

تسویه حساب با صرافی Binance و جریمه آن یک پیروزی بزرگ برای قانونگذاران ایالات متحده است زیرا این تنها جریمه چند میلیارد دلاری است که توسط شرکتی پرداخت شده است که هنوز در فضای ارزهای دیجیتال فعال است و ورشکست نشده است. همانطور که گزارش دادیم، بایننس در نوامبر 2023 به توافقی دست یافت تا مسائل حقوقی خود را با تنظیم کننده های ایالات متحده، از جمله وزارت دادگستری، وزارت خزانه داری، و کمیسیون معاملات آتی کالا حل کند.

تصویر زیر بزرگترین جریمه های دریافتی از شرکت های رمزنگاری را در سال نشان می دهد:

بزرگترین جریمه هایی که دولت ایالات متحده برای شرکت های رمزنگاری وضع کرده است - منبع: CoinGeckoبزرگترین جریمه هایی که دولت ایالات متحده برای شرکت های رمزنگاری وضع کرده است - منبع: CoinGecko
بزرگترین جریمه هایی که دولت ایالات متحده علیه شرکت های رمزنگاری وضع کرده است – منبع: CoinGecko

دولت ایالات متحده تا کنون چقدر از جریمه شرکت های رمزنگاری درآمد داشته است؟

بر اساس این گزارش دولت آمریکا تا کنون بیش از 31.92 میلیارد دلار دریافت شده از جریمه شرکت های فعال در فضای ارز دیجیتال. در سال 2019، دولت تسویه حساب کامل با شرکت‌های رمزنگاری انجام داد و 24 میلیون دلار جریمه از Block.one، توسعه‌دهنده بلاک چین IAS دریافت کرد. اما با گذشت زمان بر تعداد قراردادها و میزان جریمه ها نیز افزوده شد به طوری که در دو سال اخیر این دولت در مجموع 16 قرارداد با شرکت های رمزنگاری منعقد کرده و بیش از 30 میلیارد دلار دریافت کرده است.

تفکیک تعداد تسویه حساب ها و جریمه های شرکت های رمزنگاری از سال 2019 - منبع: Coingeckoتفکیک تعداد تسویه حساب ها و جریمه های شرکت های رمزنگاری از سال 2019 - منبع: Coingecko
تفکیک تعداد تسویه حساب ها و جریمه های شرکت های رمزنگاری از سال 2019 – منبع: CoinGecko

با توجه به اینکه رگولاتورهای ایالات متحده هیچ نشانه ای از نرم شدن صنعت کریپتو نشان نمی دهند، احتمالاً جریمه ها در سال 2024 حتی بیشتر افزایش می یابد.

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-10-09 23:00:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=391296

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.