افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 9 October , 2024
0

غذاهایی که باعث افسردگی می شوند!

  • کد خبر : 391044
غذاهایی که باعث افسردگی می شوند!

آفتاب نیوز: هافینگتون پست به نقل از متخصصان تغذیه و روانشناسی، فهرستی از غذاهایی که باعث افسردگی و علائم روانی می شوند را فهرست کرده است. ما به ندرت به غذا در رابطه با سلامت روان خود فکر می کنیم، اما آیا می دانستید که غذاها و نوشیدنی های مختلف می توانند حملات اضطرابی و […]

آفتاب نیوز:

هافینگتون پست به نقل از متخصصان تغذیه و روانشناسی، فهرستی از غذاهایی که باعث افسردگی و علائم روانی می شوند را فهرست کرده است.

ما به ندرت به غذا در رابطه با سلامت روان خود فکر می کنیم، اما آیا می دانستید که غذاها و نوشیدنی های مختلف می توانند حملات اضطرابی و حتی افسردگی را تشدید کنند؟ در واقع، غذاها و نوشیدنی هایی وجود دارد که درمانگران و روانپزشکان که حرفه خود را وقف مشاوره افراد در مورد سلامت روانشان کرده اند، اغلب به خاطر سلامت روان خود از مصرف آن ها اجتناب می کنند یا در حد اعتدال مصرف می کنند.

مصرف زیاد قهوه به خصوص اسپرسو.

برای برخی افراد، کافئین بیش از حد می تواند تأثیر منفی بر اضطراب داشته باشد. روانشناس بالینی دکتر بریتنی جونز می گوید: اگر فردی مستعد اضطراب یا استرس های متعدد است، بدانید که مصرف بیش از حد کافئین پاسخ کورتیزول و استرس مداوم و مشکلات خواب را افزایش می دهد.

نوشابه رژیمی

دکتر ژاک ژسپتر جونیور، روانپزشک دارای گواهی هیئت مدیره و یکی از بنیانگذاران SohoMD می گوید: «همه عاشق یک نوشابه رژیمی سرد در یک روز گرم تابستان هستند، اما مشکلات سلامتی بیشتر از مزایای آن است. در حالی که می دانیم نوشابه های حاوی قند بالا برای سلامتی ما مفید نیستند، نوشابه های رژیمی بدتر هستند. بسیاری از آنها حاوی فنیل آلانین هستند، یک ماده شیمیایی اضافه شده که با متوقف کردن تولید مناسب سروتونین و دوپامین، دو مولکولی که برای داشتن روحیه خوب به آن نیاز داریم، شیمی عصبی مغز را تغییر می دهد.

الکل

دانیل توچی، مشاور حرفه‌ای دارای مجوز و موسس Therapy Solutions، می‌گوید که برخلاف تصور اینکه الکل معمولاً برای لذت مصرف می‌شود، الکل افسرده‌کننده است و می‌تواند با ترشح هورمون‌های استرس و کورتیزول در بدن باعث خلق و خوی منفی یا اضطراب شدید شود. .

غذاهای فرآوری شده

غذاهای بسیار فرآوری شده می توانند باکتری های روده را مختل کنند. این باکتری با سیستم ایمنی بدن ما تعامل می کند و در نهایت منجر به التهاب و تورم مزمن می شود. در نهایت، افسردگی یکی از علائم جزئی این تغییرات فیزیکی است.

آب نبات و شیرینی

بسیاری از مطالعات نشان داده اند که افرادی که میان وعده میوه می خورند در واقع کمتر به علائم افسردگی مبتلا می شوند. بنابراین در حالی که شیرینی ها و سایر منابع کربوهیدرات های تصفیه شده می توانند برای سلامت روان شما مضر باشند، اما همه منابع قندی اینگونه نیستند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=391044

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.