افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 9 October , 2024
0

فرزند آیت الله طالقانی در تظاهرات مقابل منزل طالقانی: اگر کاری از دستشان برنمی آید پروژه را به خانواده طالقانی بسپارند/ میراث فرهنگی قول همکاری داد/ شهرداری به آنها خیانت کرد

  • کد خبر : 391027
فرزند آیت الله طالقانی در تظاهرات مقابل منزل طالقانی: اگر کاری از دستشان برنمی آید پروژه را به خانواده طالقانی بسپارند/ میراث فرهنگی قول همکاری داد/ شهرداری به آنها خیانت کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir): ایلنا: ظهر امروز از ساعت 14 چند تن از اعضای جامعه زنان به همراه طاهره طالقانی (دختر مرحوم آیت الله طالقانی، قرآن پژوه و دبیر کل جامعه زنان انقلاب اسلامی) مقابل منزل طالقانی تجمع کردند. . که تا همین اواخر کتابخانه و مرکز فرهنگی بود. این تظاهرات در اعتراض به […]

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir):

ایلنا: ظهر امروز از ساعت 14 چند تن از اعضای جامعه زنان به همراه طاهره طالقانی (دختر مرحوم آیت الله طالقانی، قرآن پژوه و دبیر کل جامعه زنان انقلاب اسلامی) مقابل منزل طالقانی تجمع کردند. . که تا همین اواخر کتابخانه و مرکز فرهنگی بود.

این تظاهرات در اعتراض به اقدام شهرداری در بستن منزل طالقانی صورت گرفت. یک حادثه دیگر؛ سرقت چندین کتاب امانی آیت الله طالقانی که برخی از آنها در دو هفته اخیر در بازار دست دوم دیده شده است. گفتنی است منزل و کتابخانه آیت الله طالقانی در محله پیچشمران و در خیابان پورمحمدی واقع شده است.

طاهره طالقانی فرزند آیت الله سیدمحمود طالقانی با حضور در منزل پدری خود گفت: اخیرا متوجه شدیم که در رابطه با منزل پدرم اتفاقی افتاده است. ماجرا از این قرار بود که چندی پیش تعدادی از کتاب هایی که در این مکان بود، یعنی خانه پدری من در گذشته و کتابخانه فعلی که به نام او بود، به سرقت رفت. متوجه شدیم که تعدادی کتاب توسط دستفروشان خیابانی با مهر کتابخانه فروخته شده است! بعد دوستان دیگر و چند خبرنگار با ما تماس گرفتند.

و افزود: خودمان نظارت بیشتری انجام دادیم و متوجه شدیم از آنچه به شهرداری وام داده بودیم سوء استفاده شده است. این خانه را به شهرداری دادیم تا هم کتابخانه و هم موزه باشد و هم خانه را نگهداری کند.

طاهره طالقانی گفت: فکر می کنم شهرداری در امانت خیانت کرده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این اتفاقات دو ماه پیش رخ داده است، تصریح کرد: موضوع این است که همه این اتفاقات بدون اطلاع خانواده رخ داده است. این در حالی است که دو ماه پیش این خانه را بستند و گفتند می خواهیم آن را بازسازی کنیم و بعد از رنگ آمیزی دیوارها و انجام کارهای دیگر، آن را باز می کنیم. اما متوجه شدیم که در این خانه باز هیچ اتفاقی نیفتاده است! اما شیشه ها هم شکسته و اثری از کتاب ها نیست.

دختر مرحوم طالقانی ادامه داد: الان می بینید که بازسازی انجام نشده و بعد شنیدیم شهرداری می خواهد این مکان را تخریب کند! بعد با میراث فرهنگی تماس می گیریم.

وی گفت: آنچه ما می خواهیم این است که خانه پدری من که اکنون یک مکان فرهنگی است به ثبت میراث فرهنگی برسد. شنیدم که آقای صالحی امیری وزیر میراث فرهنگی و گردشگری گفته است موضوع را پیگیری می کنیم. او هفته آینده در این رابطه با خانواده ما ملاقات خواهد کرد.

وی اذعان داشت: ما راهکارها و پیشنهادات خود را ارائه می کنیم و اگر کاری از دستشان برنمی آید من و سایر اعضای خانواده قدم پیش خواهیم گذاشت. به هر حال خانواده؛ خودش ضعیف نیست و می تواند این میراث را حفظ کند و از آن مراقبت کند. با این حال این خانه بیش از هفتاد سال قدمت دارد.

وی با اشاره به اینکه این خانه مایه امید و آرامش مردمی بود که از آن بازدید کردند، گفت: از شهردار می خواهیم پاسخگو باشد.

طاهره طالقانی گفت: باید یادآور شوم که در طالقان نیز خانه پدری داریم که این خانه نیز زیر نظر میراث فرهنگی است و توسط برادرانم مرمت شده و به مکان گردشگری تبدیل شده است. چندین کتاب نیز به آنجا منتقل شده است. خدا را شکر از زمانی که خانواده و برادرانم آمدند کارهای خوبی انجام شد.

در ادامه طاهره طالقانی با اجازه پیمانکار که در را به روی معترضان بسته بود وارد خانه شد و از مراحل بازسازی بازدید کرد. او پس از بازدید به ایلانا گفت: فعلاً زباله های حیاط را جمع آوری کرده ایم. کف برداشته شده و دیوارها باید ضخیم شوند، کاری که در حال حاضر انجام شده است.

گفت: همانطور که به من گفته شد تا سه چهار ماه آینده کار باید تمام شود.

طاهر طالقانی در پایان گفت: این کارها باید انجام شود اما مشکل اینجاست که من و اعضای خانواده ام بیشترین حقوق را داریم و اولاً قبل از هر کاری باید به ما اطلاع داده شود که اینطور نبوده است. . نکته اینجاست که شهرداری برای خودش نگیرد و بدوزد.

به گفته یکی از همسایگان این خانه تا سال 1411; یک کتابخانه فعال بود و تعداد زیادی عضو داشت. وی افزود: از آنجایی که این خانه به نام بازسازی تعطیل شد، تخریب آغاز شد. به گفته این شاهد، پیمانکار قبلی به دلیل عدم احتساب دفاتر شهرداری و عدم دریافت حقوق در را بست و رفت. پس از مدتی در باز می شود و معتادان وارد می شوند و در را می بندند. سپس همسایه ها معتادان را بیرون می کنند و در را می بندند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=391027

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.