افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 9 October , 2024
0

بلومبرگ: رهبران اوکراین به دنبال پایان دادن به جنگ هستند

  • کد خبر : 391015
بلومبرگ: رهبران اوکراین به دنبال پایان دادن به جنگ هستند

این نشریه آمریکایی به نقل از مقامات ناتو از انعطاف پذیری بیشتر کیف برای دستیابی به صلح خبر داد. به گزارش ایسنا، با نزدیک شدن به سومین زمستان جنگ در اوکراین و دورنمای پایان جنگ، متحدان نزدیک ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین معتقدند که او رویکرد ملایم تری برای پایان دادن به جنگ در پیش […]

این نشریه آمریکایی به نقل از مقامات ناتو از انعطاف پذیری بیشتر کیف برای دستیابی به صلح خبر داد.

به گزارش ایسنا، با نزدیک شدن به سومین زمستان جنگ در اوکراین و دورنمای پایان جنگ، متحدان نزدیک ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین معتقدند که او رویکرد ملایم تری برای پایان دادن به جنگ در پیش گرفته است.

نشریه آمریکایی «بلومبرگ» به نقل از مقامات ناتو گزارش داد که با وجود برخورد سختگیرانه مقامات اوکراینی در ملاء عام و درخواست آنها برای پایان دادن به جنگ پس از خروج کامل نیروهای روسیه از تمام مناطق اوکراین و عضویت کی‌یف در ناتو، رهبران اوکراین در پشت درهای بسته تحقیق می شود. راه های احتمالی دیگر شامل پیشنهاد مالکیت مسکو بر زمین های تحت کنترل روسیه برای پایان دادن به جنگ است.

بر اساس اطلاعات این نشریه آمریکایی، قرار بود در نشست از پیش برنامه ریزی شده متحدان اوکراین در پایگاه هوایی رامشتاین در آلمان، تغییر اساسی در رویکرد مقامات اوکراینی مورد بحث قرار گیرد.

اما بر اساس گزارش اخیر نشریه آلمانی “اشپیگل”، نشست گروه تماس دفاعی اوکراین که قرار بود روز 12 اکتبر در پایگاه هوایی رامشتاین آلمان برگزار شود، به دلیل “جو بایدن” به زمان دیگری موکول شد. رئیس جمهور آمریکا سفر خود به آلمان را به تعویق انداخت.

در زمان نگارش این مقاله، تاریخ جدیدی برای نشست هواداران کیو در پایگاه رامشتاین اعلام نشده است.

با این حال، طبق گزارش بلومبرگ، زلنسکی به دنبال حمایت متحدان غربی اوکراین برای “طرح صلح” خود بود. اما این طرح با استقبال گرم متحدان اوکراین مواجه نشد. پیش از این، در دیدار ماه گذشته روسای جمهور اوکراین و ایالات متحده و دیگر متحدان اوکراین، استقبال چندانی از طرح صلح زلنسکی نداشتند، اما بایدن به مشاوران ارشد خود دستور داد تا جزئیات این طرح را بررسی کنند.

از سوی دیگر، بر اساس گزارش بلومبرگ، مقامات آمریکایی از همتایان اوکراینی خود خواسته اند تا نیازهای خود از جمله تجهیزات نظامی را در سال جاری برای آنها فراهم کنند، اما تاکنون زلنسکی جزئیاتی را ارائه نکرده و به مقامات آمریکایی گفته است که پس از گفتگو با … متحدان»، این جزئیات ارائه خواهد شد.

در چنین شرایطی، این نشریه آمریکایی گزارش داد که علیرغم مخالفت مداوم زلنسکی با ارائه مناطق سرزمینی به روسیه، متحدانش به طور فزاینده ای او را برای پایان دادن به جنگ تحت فشار قرار می دهند.

بلومبرگ فشار فزاینده را ناشی از “عدم پیشرفت در اوکراین، بودجه تحت فشار غرب و انتخابات آمریکا در نوامبر” دانست و نوشت که همه این مسائل در کنار هم قرار گرفته اند تا بسیاری را به گفتگو برای پایان دادن به جنگ در اوکراین دعوت کنند.

یکی از مقامات ارشد ناتو که هویت او فاش نشده است، دلیل عدم تمایل اوکراین به شفاف سازی طرح صلح خود را «آزادی عمل در آینده» عنوان کرد و گفت: «احتمالاً مقامات اوکراینی «جزئیات این موضوع را فاش نکرده اند». طرح آنها برای آزادی عمل در آینده.” »

عضویت اوکراین در ناتو قابل بحث نیست

بلومبرگ همچنین به درخواست اوکراین برای پیوستن به ناتو اشاره کرد و نوشت که بعید است این درخواست اجرایی شود، اما کی‌یف احتمالاً از آن برای کسب امتیاز از مسکو در هر گفتگو استفاده خواهد کرد.

روسیه همواره با عضویت اوکراین در ناتو و حضور نیروهای غربی در کشور همسایه خود مخالف بوده و به گفته بلومبرگ، یکی از دلایل اصلی آغاز جنگ در اوکراین، درخواست کی‌یف برای پیوستن به ناتو بوده است.

مقامات روسیه همیشه جنگ در اوکراین را جنگ نیابتی ناتو علیه خود توصیف کرده اند.

این در حالی است که به گفته تحلیلگر بلومبرگ، عضویت کامل اوکراین در ناتو می تواند به اهرمی علیه مسکو در هر مذاکره ای تبدیل شود و در صورت عدم عضویت اوکراین در ناتو، این کشور در مذاکرات «تضعیف» خواهد شد.

از سوی دیگر، یکی از مقامات ناتو به این نشریه آمریکایی گفته است که به دلیل مخالفت روسیه با عضویت اوکراین در این اتحاد دفاعی، مکانیسم خاصی وجود ندارد.

کشورهای غربی و مقامات ارشد اوکراین پشت درهای بسته برای پایان دادن به جنگ در اوکراین می‌جنگند، در حالی که در ماه ژوئن، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد که اگر کی‌یف رسما از خواسته‌های خود برای عضویت در ناتو و جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوگانسک صرف نظر کند. خرسون و زاپوریژیا، مسکو آماده پایان دادن به درگیری‌ها و شروع فوری مذاکرات با اوکراین است.

زلنسکی این پیشنهاد را رد کرد و آن را “اولتیماتوم” خواند. به طور جداگانه، کرملین گفت که پس از حمله اوکراین به منطقه کورسک روسیه در اوایل ماه اوت، این شرایط دیگر روی میز نیست.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=391015

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.