افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
1

عفو رهبری شامل دانشجویان اخلالگر می شود

  • کد خبر : 390955
عفو رهبری شامل دانشجویان اخلالگر می شود

به گزارش رکنا، سعید حبیبه در دومین گردهمایی معلمان رشته ابتدایی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور اظهار کرد: واحدهای زیادی در دانشگاه وجود دارد اما یکی از مظلوم ترین واحدهای دانشگاه کمیته انضباطی است. وی ادامه داد: کمیته های انضباطی وظیفه بسیار حساسی دارند و در سرنوشت دانشگاه و دانشجویان موثر هستند […]

به گزارش رکنا، سعید حبیبه در دومین گردهمایی معلمان رشته ابتدایی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور اظهار کرد: واحدهای زیادی در دانشگاه وجود دارد اما یکی از مظلوم ترین واحدهای دانشگاه کمیته انضباطی است.

وی ادامه داد: کمیته های انضباطی وظیفه بسیار حساسی دارند و در سرنوشت دانشگاه و دانشجویان موثر هستند که به همین دلیل از تمامی زحمات شما معلمان نظم و انضباط تشکر و قدردانی می کنم.

معاون وزیر علوم با تاکید بر اینکه شوراهای انضباطی باید پدرانه عمل کنند و با نگاه آموزشی و حمایتی با دانشجویان برخورد کنند، تصریح کرد: باید بپذیریم که تمامی دانشجویانی که به کمیته انضباطی مراجعه می کنند آینده سازان کشور هستند و قطعاً خواهند بود. be در مسئولیت های مختلف ایفای نقش می کند.

رئیس سازمان امور دانشجویی با اشاره به اینکه دانشگاه محل شکل گیری و هویت بخشی دانشجویی است، تصریح کرد: باید ابتدا دانشجویان را به نسل و تفکر خود نزدیک کنیم زیرا دانشجویان این دوران با چالش هایی روبرو هستند و پرشور هستند. خوشحالیم که در بسیاری از موارد علاقه مند به اظهار نظر و اصلاح هستید.

حبیبه با اشاره به فرموده حضرت آقا مبنی بر اینکه «دانشجویان در مورد مسائل ملی و بین المللی حتی اگر تحلیل غلطی داشته باشند، اظهار نظر کنند» تصریح کرد: باید نگاه پدرانه، پرورش دهنده و دلسوزانه نسبت به دانش آموزانی که مرتکب اشتباه شده اند داشته باشیم و به نوعی با آنها برخورد کنیم . طوری با آنها رفتار کنیم که انگار بچه های واقعی ما هستند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شما در کمیته های انضباطی دانشگاه ها مسئول هستید و به بسیاری از مسائل واقف هستید، بنابراین مهم ترین ویژگی شما باید حفظ اسرار باشد تا دانشجو در برخورد با شما دچار استرس و ترس نشود.

حبیبه با بیان اینکه باید گوش فرا دهیم و به مسائل و مشکلات دانش آموزان توجه کنیم و برای رفع آنها تلاش کنیم. ما قصد تنبیه آنها را نداریم، اما نقش ما آموزشی است.

معاون وزیر علوم خاطرنشان کرد: روسای کمیته های انضباطی باید توجه داشته باشند و تمام تلاش خود را برای جلوگیری از ارائه پرونده های انضباطی تا حد امکان انجام دهند و این نیز منوط به اجرای سیاست های مختلف در دانشگاه است.

رئیس سازمان امور دانشجویان ادامه داد: شما دبیران کمیته‌های انضباطی دانشگاه‌ها نقش امیدوارکننده‌ای در کشور دارید زیرا با جلوگیری از تشکیل پرونده‌های انضباطی، چالش‌ها و هجمه‌هایی را که دشمن علیه ما ایجاد می‌کند کاهش می‌دهید. فضای مجازی.

وی با اشاره به اینکه فضای دانشگاه باید با طراوت و امید به آینده پر شود تا از مهاجرت متخصصان کاسته شود، گفت: با توجه به فضایی که پس از تشکیل دولت وحدت در کشور ایجاد شده است، باید توجه داشت. به اینکه عفو عمومی برای اغتشاشگران از جمله دانشجویان در رده های بالای کشور حضرت آقا در نظر گرفته شده است. از این نظر رئیس جمهور و وزیر علوم این نکته را برجسته کرده اند.

حبیبه افزود: باید با هر خطایی که دانش آموزان مرتکب شده اند به جز اشتباهات خاص تربیتی، پژوهشی و اخلاقی که قابل چشم پوشی نیست برخورد کنیم و صفت ستاره ای عیب های خداوند را در خود تقویت کنیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان تصریح کرد: به همین منظور هفته گذشته بخشنامه ای را به همه دانشگاه ها ارسال کردیم تا همه دانشجویانی که پرونده انضباطی دارند در دانشگاه پذیرفته شده و واحد انتخاب کنند، اما متاسفانه برخی از دانشگاه ها را ندارند. انجامش نداد هنوز کار را انجام داده‌ایم، و امیدواریم سرعت بیشتری پیدا کند

وی در پایان گفت: امیدوارم با کمک شما عزیزان در ایجاد امید و فضای نشاط آور که لازمه محیط های آموزشی است نقش داشته باشیم و کمک کنیم دانش آموزان کمترین آسیب روحی و روانی بهترین باشند. . آینده سازان کشور

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=390955

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.