افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 9 October , 2024
1

ما خبرهای خوبی در مورد نشت داریم. بسته های اینترنتی از نظر صحت بررسی می شوند.

  • کد خبر : 390694
ما خبرهای خوبی در مورد نشت داریم. بسته های اینترنتی از نظر صحت بررسی می شوند.

به گزارش بازار، ستار هاشمی امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات دولت از دریافت اولین دستور جدی رئیس جمهور برای تامین منابع برای توسعه صنعت فضایی خبر داد و افزود: ارتقای اینترنت و رفع محدودیت هایی از قبیل به عنوان یک تقاضا مردم جدی هستند و طبق صحبت ها و وعده های دولت در دستور […]

به گزارش بازار، ستار هاشمی امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات دولت از دریافت اولین دستور جدی رئیس جمهور برای تامین منابع برای توسعه صنعت فضایی خبر داد و افزود: ارتقای اینترنت و رفع محدودیت هایی از قبیل به عنوان یک تقاضا مردم جدی هستند و طبق صحبت ها و وعده های دولت در دستور کار وزارت ارتباطات به عنوان بازوی فنی فضای مجازی قرار دارد و با تمام توان و انرژی برای تحقق آن در این راستا گام برمی داریم. آن را باز کن

وی گفت: کارگروه های ویژه بررسی فنی در این زمینه تشکیل دادیم. من شخصا جلساتی را در سطوح مختلف برگزار کردم. در آینده نزدیک بر اساس برنامه ای که از سوی وزارت ارتباطات ارائه شده، در مرکز ملی به جمع بندی مناسبی خواهیم رسید و به مردم مژده خواهیم داد.

وی افزود: ما نیز نسبت به وضعیت فعلی اینترنت انتقاد داریم، معتقدیم باید در نگرش و دیدگاه در محدوده تغییر کرد و به روز شود.

هاشمی افزود: یکی از دلایل آن مربوط به امنیت سایبری است. طبق آمار گزارش‌های منتشر شده، حدود دو سوم کاربران از سوئیچ‌های فیلتر استفاده می‌کنند که بسیاری از آنها کانال‌های غیررسمی هستند و این تلفن‌ها و سیستم‌ها را به پلتفرمی برای حمله به زیرساخت‌ها تبدیل می‌کنند. کشوری که آسیب جدی به امنیت سایبری وارد می کند.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: نکته بعدی این است که بحث استفاده از فیلترشکن هزینه مالی دارد و گردش مالی غیرشفاف دارد، بررسی ها نشان می دهد بخشی از این اقتصاد غیرشفاف از جیب دولت بیرون آمده و به جای استفاده برای توسعه زیرساخت ها، وارد بازار غیر شفاف شده است.

هاشمی افزود: فرزندان ما از نظر فرهنگی با انواع محتوا مواجه شده اند که نگرانی هایی را ایجاد می کند و از نظر فرهنگی نیز کارکرد این بحث زیر سوال می رود. علاوه بر این، کیفیت شبکه نیز تحت تأثیر فیلتر و استفاده قرار گرفته است. سوئیچ های فیلتر و افراد نیز تحت تاثیر قرار گرفته اند. آنها شکایت هایی دارند که درست است، ما باید زیرساخت های ارتباطی را بهبود بخشیم و با اجماع و توافق می توانیم این فضای باز را ایجاد کنیم و کیفیت اینترنت را به وضوح بالا ببریم.

وزیر ارتباطات درباره فروشندگان فیلترشکن تاکید کرد: کارهای امنیتی و اطلاعاتی در این زمینه انجام شده است اما به دلایل فنی ممکن است این بررسی ها مفید نباشد و در کوتاه مدت موثر واقع نشود. مبالغ به ارزهای دیجیتال و. پیگیری آن امکان پذیر نیست، اگر در بحث فیلترینگ اصرار به عدم عجولانه اقدام کنیم، به همین دلیل ممکن است اقدامات عجولانه ما را به اهداف خاصی برساند.

تیمی مسئول بررسی صحت بسته های اینترنتی بوده است

هاشمی درباره بررسی میزان مصرف مردم و اینکه برخی معتقدند بسته ها قبل از موعد مقرر تمام می شود، گفت. ما دو ماموریت مشخص را برای بررسی میزان مصرف اینترنت تعیین کرده ایم تا مشخص شود تعداد بسته های افراد واقعی است یا خیر.

وی ادامه داد: بحث های دیگر مربوط به پوشش اینترنتی و کیفیت در روستاها است، گزارش های اولیه ترسیم شده و امیدواریم در مدت زمان کوتاهی نشست رسانه ای با حضور رسانه ها داشته باشیم.

هاشمی درباره صنعت فضایی اظهار کرد: در بحث صنعت فضا و ماهواره و توسعه ماهواره با جدیت بیشتری به این موضوع خواهیم پرداخت.

به گفته وزیر ارتباطات، وی از نظر تجربه و دانش یکی از مهم ترین چهره های کشور است و به همین دلیل در راه مانده است. خبر خوبی که برای مردم داریم این است که اولین درخواست جدی مطرح شده است. ما منابعی را از رئیس جمهور برای توسعه صنعت فضایی دریافت کرده ایم تا بتوانیم موقعیت خود را در مدار لئو تثبیت کنیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=390694

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.