افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 9 October , 2024
1

ظرفیت انرژی های تجدیدپذیر در پایان سال جاری افزایش می یابد

  • کد خبر : 390673
ظرفیت انرژی های تجدیدپذیر در پایان سال جاری افزایش می یابد

به گزارش بازار وزارت نیرو، عباس علی آبادی در نشست مشترک اعضای کمیسیون انرژی شورای اسلامی ادامه داد: پیش بینی می شود در دو سال آینده در مجموع حدود شش هزار مگاوات افزایش ظرفیت محقق شود. در صنعت برق به دلیل صرفه جویی و غیره حاصل شود. وی با بیان اینکه رفع بی تعادلی برق […]

به گزارش بازار وزارت نیرو، عباس علی آبادی در نشست مشترک اعضای کمیسیون انرژی شورای اسلامی ادامه داد: پیش بینی می شود در دو سال آینده در مجموع حدود شش هزار مگاوات افزایش ظرفیت محقق شود. در صنعت برق به دلیل صرفه جویی و غیره حاصل شود.

وی با بیان اینکه رفع بی تعادلی برق در کشور در کنار پیشبرد بسیاری از مشکلات، نیازمند همکاری و همکاری شورای اسلامی با مجموعه دولت است، افزود: امروز پذیرفتم که در سال گذشته وارد عرصه خدمات رسانی شده ام. حوزه صنعت آب و برق و امیدوارم نمایندگان اتاق ملت راه حل چالش ها و مشکلات پیش روی این صنعت با وزارت نیرو باشد.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: برنامه های ارائه شده برای صنعت آب و برق در ابتدای دولت چهاردهم به شورای اسلامی شهر ارائه شد و 100 درصد آن به تصویب نمایندگان رسید.

علی آبادی به درخواست خود از رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: ما مدیون فعالان صنعت برق هستیم و لازم است بدهی دولت به بخش خصوصی تسویه شود تا بتوانیم انتظار ادامه همکاری را داشته باشیم. در حال حاضر بدهی حسابرسی شده با بخش خصوصی 100 همات است.

وی تسریع در اجرای امور اداری را یکی دیگر از درخواست های رئیس جمهور دانست و ادامه داد: طبق قانون باید ساخت و ساز داخلی رعایت شود. در حوزه انرژی های تجدیدپذیر در حال حاضر ظرفیت قابل توجهی در زمینه تولید برق وجود ندارد و باید سازوکار توسعه برای این امر فراهم شود.

به گزارش ایرنا، عباس علی آبادی در دفاع از برنامه های خود برای تصدی وزارت نیرو در مجلس شورای اسلامی، درباره برنامه های خود در حوزه انرژی های تجدیدپذیر و هسته ای گفت: چاره ای جز نگاه راهبردی به انرژی های تجدیدپذیر و هسته ای نداریم. برای تولید برق و دارای کلید.

علی آبادی ادامه داد: کشور ما اساسا کشوری آفتابی است یعنی ظرفیتی که بسیاری از کشورها از آن استفاده نمی کنند. از طرفی حداکثر مصرف ما در ظهر تابستان است که مصادف با حداکثر تولید نیروگاه های خورشیدی است. بنابراین تردیدی نیست که نسبت تولید برق خورشیدی در دولت چهاردهم افزایش خواهد یافت.

وی افزود: وزارت نیرو علاوه بر استفاده از توانمندی‌های مذکور، با برنامه‌ریزی‌های لازم از الگوهای اقتصادی برای جذب حداکثری سرمایه‌گذاران در این حوزه پیروی خواهد کرد و این رمز کاهش وابستگی به سوخت‌های فسیلی و کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی است. به خواست خدا قوی ادامه خواهم داد.”

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=390673

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.