افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 9 October , 2024
1

دومین تسامح چین فقط خارج از دالگان، قطب حنای سیستان و بلوچستان است.

  • کد خبر : 390573

مدیر جهاد کشاورزی دلگان گفت: تولید حنا در استان از شهریور ماه آغاز شده و تا اواسط مهرماه ادامه دارد. به گزارش خبرنگار اقتصادی ایونا به نقل از صدا وسیما، قنبر نارویی افزود: جمع آوری حنا در شهرستان در خرداد، شهریور و آبان انجام می شود. نارویی تصریح کرد: در سه چین به طور میانگین […]

مدیر جهاد کشاورزی دلگان گفت: تولید حنا در استان از شهریور ماه آغاز شده و تا اواسط مهرماه ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایونا به نقل از صدا وسیما، قنبر نارویی افزود: جمع آوری حنا در شهرستان در خرداد، شهریور و آبان انجام می شود. نارویی تصریح کرد: در سه چین به طور میانگین از هر هکتار 3 هزار و 500 کیلوگرم حنا برداشت می شود و پیش بینی می شود از مجموع سه چینی ها 13 هزار و 536 تن حنا برداشت شود. بازاربرای مصرف عرضه شود.

مدیر جهاد کشاورزی دلگان گفت: کشت حنا زمینه اشتغال بیش از 4 میلیون و 500 هزار نفر در این شهرستان را فراهم کرده است. قنبر نارویی تصریح کرد: حنای دلگان به صورت عمده، خام و فرآوری نشده توسط تجار سایر استان ها خریداری و با نام و برند همان شهرها و همچنین بازارهای یزد، اصفهان، نیشابور و مشهد به امارات عرضه می شود. کویت و قطر و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود.

مدیر جهادکشاورزی دلگان گفت: یک کارخانه کوچک حنا نیز در شهرستان وجود دارد که پاسخگوی نیاز شهرستان نیست و برای ارتقای ارزش افزوده، نیاز به تاسیس کارخانه و واحد بسته بندی صنعتی حنا است. ، تا کشاورزان حنای تولیدی مزارع خود را به صورت خام و فله عرضه کنند.

کارشناس حفظ نباتات جهاد کشاورزی دلگان نیز گفت: حنا خواص دارویی و درمانی زیادی دارد و به آن گیاهی با هزار و یک خاصیت نیز می گویند. عبدالباسط آذین افزود: حنا در صنایع پزشکی، آرایشی و بهداشتی و در صنعت رنگرزی برای مراسم و اعیاد کاربرد دارد. آذین افزود: از خواص درمانی حنا می توان به خواص ضد میکروبی و ضد التهابی، خاصیت ضد پیری، تنظیم کننده فشار خون و درمان سردرد و بیماری های پوستی اشاره کرد.

بامری یکی از هنرمندان حنای دلگانی نیز می گوید: حنای دلگانی رنگارنگ و مرغوب است اما تجار آن را به یک سوم قیمت واقعی می خرند و به نام شهر خود به بازار عرضه می کنند و به بازارهای داخلی و خارجی صادر می کنند. . ، و شما سود اصلی را دریافت می کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=390573

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.