افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 9 October , 2024
1

اقدام اجتماعی در شهر تهران با طرح ریحان شهر – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 390331
اقدام اجتماعی در شهر تهران با طرح ریحان شهر – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست رسمی افتتاحیه چهارمین دوره رویداد ریحان شهر با حضور مریم اردبیلی مدیرکل امور بانوان و خانواده شهرداری تهران برگزار شد. مریم اردبیلی، مدیرکل امور بانوان و خانواده شهرداری تهران با اشاره به اینکه مراسم ریحان شهر در پایان ساعت 14 برگزار شد، اظهار داشت: ما از طرح های مشارکتی و […]

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست رسمی افتتاحیه چهارمین دوره رویداد ریحان شهر با حضور مریم اردبیلی مدیرکل امور بانوان و خانواده شهرداری تهران برگزار شد.

مریم اردبیلی، مدیرکل امور بانوان و خانواده شهرداری تهران با اشاره به اینکه مراسم ریحان شهر در پایان ساعت 14 برگزار شد، اظهار داشت: ما از طرح های مشارکتی و آن هایی که با جلب مشارکت شهروندان انجام می شود کم نداریم . و مردمی شدن بیش از 20 سال از شکل گیری تاریخ فعالیت در کشور و شهر تهران می گذرد.

وی بیان کرد: طرح ریحان شهر شکل گیری جریان مشارکت و کنش اجتماعی در شهر تهران با یک سری نکات است. ظریف تر با وضعیت محلات سازگار است.

اردبیلی با اشاره به اینکه دبیرخانه رویداد ریحانشهر در دوره اول حدود 197 ایده اولیه را دریافت کرد، اظهار داشت: از این 197 طرح، 58 طرح مهم شد و مقرر شد فعالیت آنها آغاز شود. در جلسه بررسی و داوری با 19 طرح از این 58 طرح موافقت کردیم و از اجرای طرح های مورد توافق حمایت کردیم. در فاز دوم ریحان شهر 148 طرح دریافت کردیم که 40 طرح توسط هیئت داوران انتخاب و مورد حمایت قرار گرفتند.

وی افزود: اردیبهشت ماه سال جاری جلسات بررسی برگزار شد و 275 طرح به دست ما رسید. در سیستم ارزیابی انتخاب این طرح ها با کمک. دونده ها اجرا در سطح مناطق و مدیران بانوان و خانواده و … انجام شد و در نهایت 185 طرح از این تعداد توسط دانشکده برای حمایت از آنها به مرحله بررسی نهایی رسید. در نهایت 147 طرح برای اجرا در سال جاری تدوین شد.

وی ادامه داد: آرزوی همه ما این است که بتوانیم الگوی اصیل اقدام اجتماعی را حول مشکلات و نیازهای واقعی که زنان در شهر احساس می کنند، انجام دهیم.

مریم اردبیلی گفت: در مرحله سوم رویداد ریحانشهر، 47 طرح نمونه ریحان شهر با 47 رویکرد و راهکار مختلف در نقاط مختلف شهر تکمیل و محقق شد. نزدیک به 8850 فعال میدانی برای تحقق این 47 پروژه تلاش و کار کردند. این یک افتخار است.

وی تاکید کرد: در فضای جهانی پر از آشوب و آشوب، نقطه سکون و لنگر سکون ما نقطه مشارکت مردم است.

اردبیلی همچنین گفت: شاید تحقق بیش از 70 تا 80 درصدی طرح های ریحان شهر; چون ارزشمند و اصیل بودند تکمیل نشدند و فاز بعدی طرح توسعه آغاز شد.

وی گفت: امیدوارم روزی در هر خیابان، مجتمع و… طرح هایی مانند ریحان شهر اجرا شود و شاهد باشیم که شهر پر از نقاط روشن و امیدوارکننده برای آینده است.

مدیرکل امور بانوان در پایان خاطرنشان کرد: وظیفه ما به عنوان شهرداری تهران ایجاد بستر، تسهیل و هموارسازی این مسیر برای آنها در بالاترین سطح است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=390331

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.