افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 9 October , 2024
1

توضیح علت مرگ کارگر در تزاره

  • کد خبر : 390299
توضیح علت مرگ کارگر در تزاره

بازار، گروه استان ها: حادثه ای که در معدن طزره دامغان از جمله معادن البرز شرق به دست پیمانکار رخ داد، منجر به فوت کارگر 53 ساله با شش سال و سه ماه سابقه کار شد. مسئولان معدن می گویند که این حادثه به دلیل. به واژگونی واگن زغال سنگ در گفت و گو با […]

بازار، گروه استان ها: حادثه ای که در معدن طزره دامغان از جمله معادن البرز شرق به دست پیمانکار رخ داد، منجر به فوت کارگر 53 ساله با شش سال و سه ماه سابقه کار شد. مسئولان معدن می گویند که این حادثه به دلیل. به واژگونی واگن زغال سنگ

در گفت و گو با سید احمد ابوالقاسمی فرد، مدیرعامل البرز شرق به چرایی این اتفاق می پردازیم و همچنین به کشته شدن 6 معدنچی چی در تذرا در حادثه سال قبل می پردازیم. گفتنی است مسئولان شرق البرز با حضور در خانواده این کارگر فقید از آنان دلجویی کردند که البته این حادثه در معادن به سرپرستی پیمانکار رخ داد.

*درباره واقعه مهر 1403 صحبت می کند.

این حادثه در راه آهن حمل و نقل زغال سنگ رخ داد، راه آهنی که روی آن ماشین هایی هستند که زغال سنگ را از معدن خارج می کنند، اصلاً نباید فردی در این خط باشد و شخصی به نام «پازنگ» مسئول گزارش آن است. شرایط امن برای حرکت واگن ها و در واقع کارگر متوفی شرکت نیز همین مسئولیت را داشت.

قرار بود کارگر متوفی وقتی از وضعیت امن کالسکه ها مطمئن شد زنگ را به صدا درآورد و خودش پناه بگیرد اما به دلایل نامعلومی در آن روز پناه نگرفت و دچار حادثه شد.

ما توانسته ایم مجوز دو مشاور امنیتی معروف به HSE را از ذوب آهن اصفهان بگیریم.

معلوم نیست این فرد با وجود اینکه می‌دانست وقتی زنگ در را فشار می‌دهد قرار نبود آنجا باشد، از طرفی این کارگران آموزش دیده‌اند و می‌دانند باید چه کار کنند. اصلاً اجازه ورود به معدن را ندارند و حتی ما. کارگرانی که می خواهند به کارگاه معدن بروند باید آموزش ببینند، تا کارگر با فضا و محیط بیگانه نباشد.

* ممکن است مشکلی برای این کارگر پیش آمده باشد؟

در مورد احتمال سرگیجه یا مثلا ایست قلبی و آن مواردی که باعث شده کارگر متوفی در آن مکان باشد و در پناهگاه نباشد، پزشکی قانونی باید حکمی بدهد که هنوز توسط پزشکی قانونی اعلام نشده است. ، توسط دیگران بازرسان کار، صمت و نظام مهندسی معدن در حال تهیه گزارش حادثه هستند و هر آنچه اعلام می کنند برای ما قانونی و لازم الاجرا است.

* در مورد ایمنی در معادن صحبت کنید.

در پی حادثه ای که سال گذشته در رزجه غربی داشتیم و منجر به فوت 6 نفر شد، البرز اورینتال ارتقای تجهیزات و ایمنی را در اولویت قرار داده است و اعلام کرده ایم هر معدنی که امنیت نداشته باشد و یا پیمانکار نمی تواند امنیت آن را تضمین کند باید تعطیل شود. دو معدن را بستیم.

ما توانسته ایم مجوز دو مشاور امنیتی موسوم به HSA را از ذوب آهن اصفهان بگیریم در حالی که هیچ مجوزی جز موارد مالی و حقوقی به ما ندادند اما به دلیل اهمیت امنیت برای ما توانستیم این مجوز را دریافت کنید و انجام می شود مدت زیادی طول می کشد تا یک کارشناس خارجی کار ما را بررسی کند تا اگر مشکلی وجود داشت، آنها را برطرف کنیم.

در حوزه پیگیری، سه شرکت اعلام تمایل کرده اند، حتی یک شرکت هفته گذشته کار خود را ارائه کرده و شرکتی از سمنان نیز در این زمینه مشارکت داشته است، اما مشکل این بود که تجربه کار در زغال سنگ را نداشت. معادن و قبول نکرد ما شرکتی را که هفته گذشته آمد و کارش را ارائه کرد قبول کردیم، اما در حال بررسی هستیم و در صورت امکان حداقل در یکی از معادنمان نظارت داشته باشیم، البته در زغال سنگی که داریم این نظارت اجباری نیست. . . زغال سنگ ما درجه دو است، اما زغال سنگ درجه سه و چهار است، اما از نظر ایمنی، خودمان داوطلب شده ایم تا شاهد بهبود ایمنی باشیم.

* و در مورد تجهیزات.

از نظر تجهیزات باید گفت که دستگاه هایی مانند کنتور گاز ما در نوع خود بهترین هستند، اما اعلام کرده ایم که 40 کنتور گاز جدید خریداری می شود، با وجود اینکه کنتورهای گاز در حال حاضر در معادن ما بین بهترین و قادر به شناسایی چهار نوع گاز هستند، اما ما اعلام کرده ایم که تجهیزات باید به روز شوند.

از زمان فوت شش کارگر تا به امروز، آموزش دوره ای برای همه کارگران مطرح شده است.

ما معتقدیم که هرچه تجهیزات ما به روزتر باشد، اعتماد ما به محیط بیشتر می شود. از سوی دیگر سازمان صنعت معدن و تجارت استان یک دستگاه آمبولانس جدید به معدن تزره تحویل داده است. یک ایستگاه آتش نشانی نیز در منطقه تزره در نظر گرفته شده است. از طرفی 200 عدد کپسول دفاع شخصی نیز خریداری شد که 100 عدد از آن در هفته گذشته و 100 عدد دیگر نیز به زودی تحویل داده می شود.

* برنامه خود را برای بهبود امنیت توضیح دهید.

دو هفته پیش از پارک علم و فناوری استان سمنان برای توقف دعوت شدیم و یک شرکت ایرانی اعلام کرد که کنتور گاز را از طریق شرکت های دانش بنیان خریداری کرده و می تواند در اختیار ما قرار دهد. ما اعلام کردیم که در صورت ارائه نمونه به ما می دهند. در معادن زغال سنگ استفاده می شود و در صورت قبولی تست مشکلی برای خرید این دستگاه ها نداریم و از محصولات کشور با قیمت کمتر استفاده می کنیم و بحثی در مورد تحریم نداریم.

تلاش ما این است که ابتدا به ایمنی برسیم و سپس در شرکت البرز شرقی کار کنیم، بنابراین از آن زمان تاکنون 6 کارگر فوت کرده اند، آموزش های دوره ای برای همه کارگران انجام شده است تا اخیراً از نظر امداد و نجات به روز باشند. علاوه بر آمبولانس، تا دو هفته آینده ماشین آتش نشانی و یک خودروی سربی را نیز به ما تحویل خواهند داد. صنعت معدن و تجارت استان سمنان تعدادی تجهیزات حفاظت فردی داشت و بر اساس صحبت هایی که با مدیرعامل سمنان داشتیم، اعلام شد که در اختیار ما قرار می دهند.

تشریح علت مرگ کارگر در تزره ارتقای ایمنی در اولویت البرز اورینتال است.

* برای جلوگیری از تکرار حوادثی مانند رزمجه چه کرده اید؟

برای انجام بررسی های فنی و ایمنی دقیق در مجتمع معدنی رزمجغربی، تونل و محل انفجار و برای آرام کردن جو روانی معدنچیان و جلوگیری از بروز حوادث بعدی به دلیل هیجانات روحی پس از حادثه، عملیات معدن به طور موقت تعطیل شد. به مدت یک هفته

تجهیزات معدنی بویژه لکوموتیوهای برقی مجتمع معدنی رزمجغربی و سایر معادن تعمیر و بازنگری فنی، دوره های آموزشی و بازآموزی ایمنی و معدن برای کلیه کارگران شاغل در منطقه تزره و سایر معادن شرکت و در نهایت بازرسی انجام شد. و بازدیدهای ایمنی این معدن توسط بازرسان ایمنی، کارکنان ارشد و مسئولان و سرپرستان احزاب مختلف از جمله امنیتی و اجرایی به ویژه در معدن رزمجغربی تشدید شد.

برای نوسازی تجهیزات تهویه محلی در معادن این شرکت، با وجود خرید 25 فن داخلی در دو سال گذشته، سفارش 20 واحد جدید به شرکت ساختمانی دانش بانیان انجام شد.

برای نوسازی تجهیزات تهویه محلی در معادن این شرکت، با وجود خرید 25 فن داخلی در دو سال گذشته، سفارش 20 واحد جدید به شرکت ساختمانی دانش بانیان در حال ساخت و خرید حدوداً سه هزار متر انجام شد. کانال های تهویه و کنترل بازرسی مستمر تجهیزات و کانال های تهویه در سطح معدن شرکت نصب شده است.

اقداماتی برای ساخت و پیاده سازی این سیستم ها در داخل انجام شده است. لازم به ذکر است که قبل از انفجار معدن رزمجغربی، معدن مذکور و یکی از معادن استان گلستان به عنوان مطالعات اولیه انتخاب شدند. پس از اخذ این مصوبات و آخرین مذاکرات، قرارداد اجرای این سامانه در غرب منعقد شد. معدن رزمجا در مرحله مناقصه است.

* تغییراتی هم داشتی؟

به منظور تزریق انرژی جدید به بدنه اجرایی و امنیت شرکت، تغییراتی در مدیریت میانی این شرکت ایجاد شده است. مسئولیت مدیر فنی معادن به عنوان رئیس معدن یا یکی از کارشناسان شاغل در همان معدن و همچنین جذب نیروی جوان در بخش تهویه و بازرسی معادن منطقه طذره و معدن رازی. . .

کنترل و اندازه گیری منظم دبی تهویه در معادن و بازرسی و تعمیرات دوره ای تجهیزات تهویه و فن های اصلی در معادن مختلف شرکت در صورت بروز مشکل جدید بلافاصله و با آموزش قسمت آسیب دیده معدن به طور موقت بسته می شود. کارگروه بررسی تهویه شامل مدیر دفتر فنی و کارشناس وی، ناظر تهویه منطقه ای و گروه مدیریت HSE شرکت و منطقه و گروه مدیریت منطقه و معادن در خصوص تصمیم گیری و هماهنگی با طرح تهویه معدن، مشکل ایجاد شده حل شده و تهویه کامل برقرار می شود.

برنامه جمع آوری منظم گرد و غبار زغال سنگ در مسیر آکلان نوار رزمجغربی و جمع آوری گرد و غبار زغال سنگ در سایر جاده های شیب دار منطقه تزره با استفاده از خدمات مشاورین HSE در بازرسی و کلیه امور HSE، مقاوم سازی و تجهیز امدادی. پایگاه در منطقه تزره و انعقاد تفاهم نامه با سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان و انجام مراحل قانونی دریافت آمبولانس و ماشین آتش نشانی جدید و مجهز به منظور ارتقاء تجهیزات پایگاه امداد و نجات در طزره. منطقه و برگزاری سه دوره آموزشی تخصصی امداد و نجات و اورژانس توسط مرکز بهداشت و پایگاه 115 شهرستان دامغان، 17 بازدید و استفاده از کارشناسان خارجی از ترکیه برای مهار خودسوزی زغال سنگ معدن مسطح از دیگر اقدامات است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=390299

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.