افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 9 October , 2024
1

حل 60 درصد پرونده ها در کلانتری – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 390267
حل 60 درصد پرونده ها در کلانتری – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی مویدی رئیس پلیس پیشگیری فراجا گفت: به عنوان یک نیروی اجرایی و عملیاتی از کلانتری ها و پاسگاه ها بازدید می کند و با خانواده ها و مستمری بگیران ارتباط نزدیک دارد. وی افزود: این برنامه ها یکی از ثابت های فعالیت وی به عنوان فرمانده میدانی است. سردار […]

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی مویدی رئیس پلیس پیشگیری فراجا گفت: به عنوان یک نیروی اجرایی و عملیاتی از کلانتری ها و پاسگاه ها بازدید می کند و با خانواده ها و مستمری بگیران ارتباط نزدیک دارد. وی افزود: این برنامه ها یکی از ثابت های فعالیت وی به عنوان فرمانده میدانی است.

سردار مویدی گفت: پلیس باید به تجهیزات لازم مجهز شود تا بتواند به خواسته های مردم پاسخ دهد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 2200 نوع جرم تعریف شده است و بسیاری از مسائلی که در کشورهای دیگر حرام تلقی نمی شود به دغدغه پلیس ما تبدیل شده است.

سردار ماویدی به اهمیت تعلیم و تربیت دانش آموزان اشاره کرد و گفت: برای رسیدن به دانش آموز آگاه باید معلم، خانواده و خود دانش آموز را سه رکن اصلی دانست.

رئیس پلیس پیشگیری فراجا بر آموزش دانش آموزان تا سن 18 سالگی تاکید کرد و گفت: باید به گونه ای تربیت شوند که در آینده با مشکلات اجتماعی مواجه نشوند. وی افزود: اولین قدم ما باید کاهش انواع جرایم تعریف شده باشد.

وی بر لزوم ترویج فرهنگ صحیح در بین دانش آموزان تاکید کرد و گفت: آینده کشور در دستان نسل جوان است و باید به گونه ای تربیت شوند که شاهد کاهش جرایم در جامعه باشیم.

سردار ماویدی همچنین به آسیب های اجتماعی اشاره کرد و اظهار داشت: باید به موضوعاتی مانند حاشیه نشینی و سرقت به طور جدی رسیدگی شود. وی گفت: کلانتری ها در این کمپ ها پرونده سازی کنند.

رئیس پلیس پیشگیری فرجا نیز به تعداد کلانتری ها و کلانتری ها در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: نزدیک به سه هزار کلانتری و کلانتری در کشور فعال است و رایزنی های لازم در تمامی کلانتری ها انجام شده است.

سردار مویدی خاطرنشان کرد: در سال جاری تعداد پرونده های وارده و در حال انجام در مراجع قضایی از مرز 2 میلیون نفر گذشت که 60 درصد آن در کلانتری ها و 40 درصد توسط مراجع قضایی پیگیری می شود.

وی همچنین افزود: پلیس به عنوان یکی از نهادهای اجتماعی گام های خوبی در این زمینه برداشته است و باید برای رسیدن به شرایط ایده آل تلاش کند.

سردار ماویدی در بیانیه خود تاکید کرد: پلیس ادعای پیشگیری کامل از جرائم اجتماعی را ندارد بلکه تمام تلاش خود را برای پاسخگویی به مطالبات مردم به کار می گیرد. وی گفت: امروز پلیس و فرماندهی فراجا در تلاش هستند تا با تجهیز به فناوری های روز به پلیس هوشمند تبدیل شوند و بخشی از نگرانی های آنان را کاهش دهند.

وی افزود: سردار رادان با حضور خود بیش از 30 طرح پروژه هوشمندسازی پلیس را افتتاح کرده است. به عنوان مثال با اپلیکیشن پلیس من به راحتی بیش از یک میلیون گذرنامه صادر شده است و مردم می توانند درخواست های خود را به پلیس گزارش دهند.

رئیس پلیس پیشگیری فرجا ادامه داد: تلاش می کنیم با اقدامات آتی حداکثر خدمات را به صورت غیرحضوری به شهروندان ارائه کنیم اما تا رسیدن به شرایط قابل قبول راه زیادی در پیش داریم.

سردار مویدی همچنین با اشاره به اینکه بخشی از امنیت به نهادهای انتظامی و حفاظتی واگذار می شود، گفت: حدود 800 نهاد در کشور داریم که بیش از 80 هزار نفر در آن ها فعالیت می کنند. این نهادها وظیفه نظارت بر امنیت محلات و مجتمع های اقتصادی را بر عهده دارند.

وی اعلام کرد: کشف اموال توسط این موسسات نسبت به سال گذشته حدود 40 درصد افزایش داشته که نشان از همکاری موثر آنها در تامین امنیت بدون ورود مستقیم نیروی انتظامی است.

رئیس پلیس پیشگیری آگاهی افسران پلیس را مهم برشمرد و گفت: باید از آخرین تحولات علمی و قانونی به روز و مطلع شوند.

وی تصریح کرد: مهم این است که پلیس در مواجهه با مردم به گونه ای عمل کند که تسلط خود را بر مسائل نشان دهد.

وی همچنین به وضعیت تجهیزات پلیس با دوربین های مداربسته اشاره کرد و گفت: بر اساس تکالیف قانونی برنامه هفتم نزدیک به 9 هزار دوربین تشخیص هویت برای کلانتری ها و پاسگاه ها در نظر گرفته شده است که حدود یک سوم نیازهای ما را پوشش می دهد و از نظر مالی نیز می باشد. برای تامین بقیه ما نیاز است.

سردار مویدی خاطرنشان کرد: امروز کلانتری ها دارای مراکز تبدیلی هستند که همه نمایندگان فرجا در آن نقش دارند و با نظارت فرماندهی طرح ها طراحی و ابلاغ می شود.

وی تاکید کرد: اگرچه مشکلات به طور کامل حل نشده است، اما نسبت به سال های گذشته بیشترین توجه، منابع مالی و تجهیزات فناورانه به کلانتری ها و کلانتری ها معطوف شده است. امروز می توانم تأیید کنم که تجهیزات، امکانات و آموزش ها نسبت به سه سال قبل بیش از 180 درجه تغییر کرده است، اما ما همچنان به منابع بیشتری نیاز داریم.

50 درصد نیازهای پلیس برآورده شده است و تلاش ها برای توسعه بیشتر ادامه دارد.

وی به تامین نیازهای پلیس اشاره کرد و گفت: 50 درصد از مجموع 35 هزار نیاز هم اکنون تامین شده است. بخشی از این پیش بینی در برنامه بودجه سال آینده پیش بینی می شود، زیرا دولت وعده آن را داده و مجلس نیز آن را تصویب کرده است.

مویدی گفت: برخی نیازها در برنامه هفتم توسعه رصد می شود. ما می دانیم که منابع کشور محدود است، اما هدف ما این است که توسعه پلیس را چشمگیرتر و به روزتر از سایر کشورها کنیم.

رئیس پلیس پیشگیری فراجا بر اهمیت امنیت به عنوان زیربنای هر دولت و جامعه تاکید کرد و گفت: بیشترین مسئولیت تامین امنیت بر عهده پلیس است و لازم است کارگزاران نظام توجه ویژه ای به این نهاد داشته باشند. تا از تامین امنیت شهروندان خجالت نکشند.

تلاش برای کاهش حجم کاری پلیس و پیشگیری از وقوع جرم

سردار مویدی به چالش های موجود در رابطه پلیس و مردم اشاره کرد و گفت: همیشه از نظر قضاوت بین این دو گروه فاصله وجود دارد.

وی با اشاره به نسبت تعداد افسران پلیس به جمعیت گفت: در دنیا به طور متوسط ​​به ازای هر 100 هزار نفر باید 5 پلیس وجود داشته باشد اما در کشور ما این نسبت تنها 2.5 است. این بدان معناست که بار بزرگی بر دوش پلیس است که باید تحت فشار این بار وارد عمل شود.

وی گفت: در صدد پیشگیری از وقوع جرم به ویژه توسط مجرمان مکرر و سارقان هستیم. این نشان می دهد که پلیس به طور فعال و پس از وقوع جرم عمل می کند.

رئیس پلیس پیشگیری فراجا به برنامه استفاده از مهار الکترونیکی برای متخلفان تکراری اشاره کرد و گفت: این طرح برای افرادی که بیش از 10 بار مرتکب جرم سرقت شده اند اجرا می شود. ما افرادی را که قبلا مرتکب جنایت شده اند و آزاد شده اند زیر نظر داریم.

سردار مویدی بر همکاری شهروندان با پلیس در هنگام وقوع جرایم تاکید کرد و گفت: در بسیاری از مواقع شاکی مجبور است خودش اطلاعات میدانی را جمع آوری کند. این موضوع نیز جزو استانداردهای جهانی است و انتظار نمی رود پلیس بدون همکاری شهروندان از صفر به صد پرونده برسد.

وی تاکید کرد: پلیس برای پیگیری و رسیدگی به سرقت ها باید اطلاعات کافی را در اختیار شاکی قرار دهد. بخش مهمی از اقدامات پلیس در گرو همکاری و رفاقت شهروندان است و این همکاری می تواند سرعت و کیفیت رسیدگی به پرونده ها را بهبود بخشد.

برخورد جدی با سارقان یونیفرم پوش پلیس

سردار مویدی با تاکید بر برخورد جدی با سارقان و عوامل غیرمجاز شاغل در لباس پلیس، گفت: شاید توجه شود که برخی افراد که در واقع پلیس نیستند، با لباس پلیس دست به سرقت و تجاوز جنسی می زنند.

وی افزود: شهروندان در مواجهه با افراد ملبس به لباس پلیس هویت خود را به دقت بررسی کنند. اگر فردی هویت پلیسی ندارد مردم نباید با او همکاری کنند.

سردار مویدی با اشاره به تخلفات اخیر مقامات انتظامی و قضایی گفت: متأسفانه کلاهبرداران در این زمینه فعال هستند و باید با قاطعیت برخورد شود. از مردم می خواهیم در صورت مشاهده هرگونه تخلف به ما اطلاع دهند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=390267

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.