افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 9 October , 2024
1

آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست

  • کد خبر : 390262
آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست

آفتاب نیوز: سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده بعدازظهر سه شنبه گفت که ایالات متحده “به وضوح اعلام کرده است که به دنبال جنگ با ایران نیست” و “از اسرائیل می خواهد تا برنامه های خود را برای پاسخ نظامی به حمله موشکی تهران روشن کند.” سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی درباره ماهیت […]

آفتاب نیوز:

سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده بعدازظهر سه شنبه گفت که ایالات متحده “به وضوح اعلام کرده است که به دنبال جنگ با ایران نیست” و “از اسرائیل می خواهد تا برنامه های خود را برای پاسخ نظامی به حمله موشکی تهران روشن کند.”

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی درباره ماهیت واکنش احتمالی رژیم صهیونیستی به حمله موشکی مشروع ایران گفت: ما در این مورد گمانه زنی نمی کنیم.

وی همچنین از پاسخ به سوالی مبنی بر حمایت احتمالی آمریکا از حمله رژیم صهیونیستی به خاک ایران خودداری کرد.

ایران در 10 اکتبر (اول مهر) در جریان عملیات “عصیده صادق 2” به اقدامات تجاوزکارانه و تروریستی رژیم صهیونیستی در ترور و شهادت “اسماعیل هنیه” رئیس سابق دفتر سیاسی حماس در تهران، مورد توجه قرار گرفت. توسط ایران به عنوان نقض حاکمیت ملی ایران و تروریسم فرامرزی. وی با ترور و شهادت سید حسن نصرالله، دبیرکل سابق حزب الله لبنان و ژنرال عباس نیل فروشان، مستشار ارشد نظامی ایران در لبنان در جریان جنگ، به شهادت رسید. حملات در جنوب این کشور

در پی عملیات ایران، سران رژیم صهیونیستی وعده پاسخ نظامی به عملیات مشروع موشکی ایران را دادند و رهبران آمریکایی و رژیم صهیونیستی هم اکنون در حال رایزنی برای تعیین نحوه و شکل این پاسخ هستند.

اما اخیرا مقامات آمریکایی از احتمال وقوع یک جنگ تمام عیار ابراز نگرانی کرده و خواستار شفاف سازی دقیق رژیم صهیونیستی در مورد برنامه های این رژیم شدند.

پیش از این در گزارشی که در پایگاه تحلیلی خبری اکسیوس منتشر شده بود، آمده بود: دو مقام آمریکایی به آکسیوس گفته اند که «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید به «ران درمر» وزیر امور استراتژیک دولت صهیونیستی گفته است. . رژيم، آمريكا از اسرائيل انتظار «صراحت» و شفافيت» در مورد طرح هاي تلافي جويانه خود در قبال حمله ايران دارد، زيرا اين موضوع عواقبي براي نيروهاي آمريكايي در منطقه خواهد داشت.

یکی از مقامات گفت منظور سالیوان از این اظهارات این است که اگر ایالات متحده نداند تل آویو چه برنامه ای دارد، به طور خودکار آماده کمک به دفع حمله موشکی دیگر به سرزمین های اشغالی نخواهد بود.

آکسیوس ادامه داد: مقامات آمریکایی اعتراف می کنند که آمریکا در هر صورت به اسرائیل کمک می کند تا از خود دفاع کند.

به گفته آنها، درمر در گفتگو با سالیوان تاکید کرد که رژیم صهیونیستی می خواهد با آمریکا هماهنگ باشد اما دولت بایدن در تحقق آن تردید دارد.

یکی دیگر از مقامات آمریکایی نیز اعلام کرد که مذاکرات با کابینه رژیم صهیونیستی درباره ایران «سازنده» بوده است.

این در حالی است که سران رژیم صهیونیستی و آمریکا در حال رایزنی در مورد ایران هستند در حالی که مقامات ایرانی همواره تاکید کرده اند که در صورت هرگونه اقدام تجاوزکارانه بعدی رژیم صهیونیستی و متحدانش علیه ایران، زیرساخت های این رژیم و منافع متحدانش در منطقه هدف مشروع حملات نظامی ایران هستند.

سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران امروز تاکید کرد که «هرگونه حمله رژیم صهیونیستی به تأسیسات زیرساختی ایران پاسخ قوی تری دریافت خواهد کرد».

وی تصریح کرد: هرگونه حمله رژیم صهیونیستی به زیرساخت های ایران پاسخ قوی تری دریافت خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=390262

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.