افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 9 October , 2024
1

نگاهی متفاوت به دفاع مقدس در فیلم «باغ کیانوش»

  • کد خبر : 390253
نگاهی متفاوت به دفاع مقدس در فیلم «باغ کیانوش»

ایسنا/اصفهان نشست پرسش و پاسخ درباره فیلم «باغ کیانوش» به کارگردانی «رضا کشاورز» در چهارمین روز سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان با حضور خبرنگاران نوجوان برای پرسش و پاسخ برگزار شد. داستان فیلم «باغ کیانوش» در زمان جنگ تحمیلی ایران و عراق در یکی از روستاهای شهر همدان […]

ایسنا/اصفهان نشست پرسش و پاسخ درباره فیلم «باغ کیانوش» به کارگردانی «رضا کشاورز» در چهارمین روز سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان با حضور خبرنگاران نوجوان برای پرسش و پاسخ برگزار شد.

داستان فیلم «باغ کیانوش» در زمان جنگ تحمیلی ایران و عراق در یکی از روستاهای شهر همدان می گذرد. حمزه و عباس تصمیم می گیرند در روز عروسی به باغ پسر کیانوش هجوم ببرند. این حادثه مصادف است با سقوط هواپیمای بمب افکن عراقی در حوالی باغ. سقوط هواپیما و ورود خلبان آن به باغ کیانوش ماجراهای جالبی را رقم می زند.

نشست با اصحاب رسانه فیلم «باغ کیانوش» به کارگردانی رضا کشاورز (۲۶ مهر) با حضور بازیگران کودک و کارگردان این اثر و همچنین حضور نوجوانان خبرنگار در پردیس سینمایی ساحل برگزار شد.

این نشست از ابتدا با سوالات خبرنگاران جوان جشنواره آغاز شد. یکی از خبرنگاران جوان سوال خود را مطرح کرد: اگر فیلم «باغ کیانوش» اولین تجربه کارگردانی شما بود، چرا این مسیر سخت را انتخاب کردید، علاوه بر این، فیلم شما حتی برای بزرگسالان هم جذاب است؛ راز موفقیت آن چیست؟ در مورد این جاذبه؟”

رضا کشاورز کارگردان فیلم باغ کیانوش در پاسخ به سوال این خبرنگار جوان اظهار کرد: قبل از فیلم باغ کیانوش فیلم های کوتاه زیادی کار کرده بودم. من واقعاً کار با کودکان را دوست دارم زیرا از صداقت کودکان در محل کار لذت می برم. اتفاقاً اگر کار به این سمت برود کار سختی نیست و وقتی تعداد بیشتری از بچه ها را در صحنه دیدم احساس خوشحالی بیشتری کردم. همچنین با فرزند درونم می‌دانستم که فیلمی که ساخته‌ام حداقل مورد علاقه حداکثر هم سن و سال‌های او خواهد بود.

در ادامه این نشست یکی دیگر از خبرنگاران جوان سوال خود را اینگونه بیان کرد: آیا این فیلم را در جشنواره های بین المللی خارجی ارائه کرده اید و به طور کلی به آینده این فیلم نگاه کرده اید؟

این کارگردان در پاسخ به این خبرنگار گفت: البته برای من مهم است که فیلم را فراتر از جشنواره ببینم و جشنواره قطعاً در دنیا راه دیده شدن دارد. دوستان برنامه هایی برای پخش فیلم دارند اما گفتیم اولویت با مخاطب ملی است. هر فیلم در یک بخش اکران می شود و بررسی جشنواره ها و ارائه آن فیلم به جشنواره با توجه به قابلیت های فیلم وظیفه مهمی است.

سپس خبرنگار جوان دیگری سوال خود را مطرح کرد: از آنجایی که فیلم شما بر اساس کتاب «باغ کیانوش» ساخته شده، آیا به متن اصلی کتاب وفادار مانده اید یا در آن تغییر ایجاد کرده اید؟

رضا کشاورز در پاسخ تصریح کرد: وقتی کتاب را خواندم لحظه ای بود که عراقی در باغی فرود آمد که چند کودک در آنجا بودند. این بخش منبع الهام من بود و با قابلیت هایی که داشتم آن را گسترش دادم. نمی توانم بگویم چقدر وفادار بودم، اما می دانم که به ایده اصلی آن وفادار بودم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=390253

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.