افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 9 October , 2024
1

20 سال تئاتر ایران روی صحنه اوستا و عبدلی به صحنه بازگشتند

  • کد خبر : 390227
20 سال تئاتر ایران روی صحنه اوستا و عبدلی به صحنه بازگشتند

اطلاع رسانی کند شهروندی آنلایندر دهه 1960 اوستا و عبدلی شخصیت های نمایشی بر اساس سیاه بازی، نوعی نمایش ایرانی بودند. اوستا تاجر بازار بود و ابدالی شاگرد او بود که مثل یک نمایش سیاه خرابکاری می کرد. بازیگران این دو نقش جواد انصافی و امیر پارسی بودند که نمایش هایشان در آن سال ها […]

اطلاع رسانی کند شهروندی آنلایندر دهه 1960 اوستا و عبدلی شخصیت های نمایشی بر اساس سیاه بازی، نوعی نمایش ایرانی بودند. اوستا تاجر بازار بود و ابدالی شاگرد او بود که مثل یک نمایش سیاه خرابکاری می کرد.

بازیگران این دو نقش جواد انصافی و امیر پارسی بودند که نمایش هایشان در آن سال ها طرفداران زیادی داشت و شوخی هایشان خنده های زیادی را به همراه داشت. جواد انصافی در گفت وگو با همشهری درباره شکل گیری این نمایش و این دو شخصیت و رابطه آنها با سیاهبازی گفت: سال ها پیش که محدودیت های زیادی برای شبکه های تلویزیونی و نقش سیاهبازی، مبارک و ارباب وجود داشت، اندکی بود. من و پارسی با هم در حاشیه صحبت کردیم و به این نتیجه رسیدیم که رنگ صورت دلیلی برای پخش نشدن برنامه نخواهد بود بنابراین فقط آمدیم و رنگ مشکی چهره مبارک را به سفید تغییر دادیم و بقیه حركات و صدا و فرم و موسيقي ماند اوستا و مبارك شد كلاه و كت و شلوار مثل لباس ورزشي و ابدالي هم شد محل وقایعی بود که اتفاق افتاد و به این ترتیب زوج ابدالی و اوستا به دنیا آمدند.

این دو اکنون در نمایشی با عنوان «بمان، بخوان و بخند» که از 3 مهر تا 30 آبان در تماشاخانه سنگلج اجرا می شود، همبازی شده اند. نویسنده و کارگردان این نمایش که البته ربطی به اوستا و عبدلی ندارد سمیه مهری است و همانطور که گفته شد مستندی است از اتفاقاتی که در تئاتر ایران از دهه 20 تا به امروز رخ داده است. مهری در گفت و گو با خبرنگار سینمایی ایران درباره این نمایش گفت: ما توجه زیادی می کنیم که نمایش ما به تئاتر آزاد نزدیک نشود و فاصله این دو از زمین تا آسمان است. ما اشک‌ها، آه‌ها و داستان‌هایی داریم که در برنامه ما شوخی‌های بدی وجود ندارد و سعی می‌کنیم به چیزی دست نزنیم تا از خنده بمیریم. بخوانید، بخند.”

این نمایش داستان دو بازیگر تئاتر را روایت می کند که قصد مهاجرت دارند، اما رازهای زندگی پدرشان را درک می کنند و تصمیمات جدیدی برای زندگی خود می گیرند.

جواد انصافی، امیر پارسی، حسن اسدی، سامان شکیبا، امیرحسین انصافی، مرجان آقانوری، میترا قلاپور، مریم شریف زاده، مهدی مزدارانی، سامان ترده، حامد مظفری، بابک جدی، محسن رحمانی، بهنام زورستونیا، حویر کاوانفر، بهنام زورستونیا. ، نسیم ولیخانی و سمیه مهری بازیگران این نمایش هستند. فرهاد ناظرزاده کرمانی سوم مهرماه زنگ افتتاحیه این نمایش را به صدا در می آورد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=390227

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.