افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 9 October , 2024
1

پیام روشن پزشکان به افراط گرایان

  • کد خبر : 390216
پیام روشن پزشکان به افراط گرایان

ایده آل امروز – عرفان بویوک نژاد: تندروهایی که در این برهه با مخالفت های گسترده مانعی بر سر راه دولت چهاردهم ایجاد کرده بودند، این روزها یکی از جریان های اصولگرای تندرو با رئیس جمهور دیدار کرده است. جبهه پایداری که در حال حاضر به عنوان تندروترین نیروهای جناح اصولگرا شناخته می شود، به […]

ایده آل امروز – عرفان بویوک نژاد: تندروهایی که در این برهه با مخالفت های گسترده مانعی بر سر راه دولت چهاردهم ایجاد کرده بودند، این روزها یکی از جریان های اصولگرای تندرو با رئیس جمهور دیدار کرده است. جبهه پایداری که در حال حاضر به عنوان تندروترین نیروهای جناح اصولگرا شناخته می شود، به دیدار رئیس جمهور رفت و هر دو برای رسیدن به توافق مورد نظر گفتگو کردند. اظهارات دو طرف حاضر در این نشست جداگانه منتشر شده است. با عنایت به مسائل مطرح شده از ثبات و سخنان رئیس جمهور، می توان گفت که هر دو طرف نظرات خود را به وضوح بیان کرده اند.
متخصصان و خبرنگاران بر این باورند که این صراحت مسعود بیزیکیان است که اگرچه سخنان چهره های شاخص رقیب انتخاباتی خود را شنیده بود، اما به یاد مرحوم مصباح یزدی نیامد، اما با لحنی ملایم بر مواضع او فشار آورد. و تعاونی است، اما به کما نرسیده است. وی گفت: جذب حداکثری همه افراد جامعه با سلایق مختلف از اصول اساسی انقلاب است و ما باید سهم خود را سهیم کنیم. جامعه ای که ناراحت هستند و یا از ما شکایت دارند که درست و اصولی عمل کنیم و آنها را از افزایش روز به روز نظام و حاکمیت دور نکنیم.
رئیس جمهور در این دیدار اظهار داشت: ما معتقدیم آنچه که کشور را در برابر هر گونه تهدید خارجی حفظ می کند و قدرت ما را برای مقابله با دشمنان تقویت می کند، تحقق وحدت و انسجام در کشور است. هدف و تلاش ما این است که با عمل و عمل صحیح و اصولی به بخشی از جامعه که ناراحت هستند و از خود گلایه دارند نزدیک شویم نه اینکه روز به روز فاصله آنها را از نظام و حکومت بیشتر کنیم.
رئیس جمهور در ادامه جذابیت حداکثری همه افراد جامعه با سلایق مختلف را یکی از اصول اساسی انقلاب اسلامی برشمرد و تصریح کرد: هدف و تلاش ما این است که با مردم با رفتار و کردار صحیح و اصولی برخورد کنیم جامعه ای که گلایه و گلایه دارد به جای اینکه روز به روز فاصله شان را از نظام و حکومت بیشتر کنیم باید آنها را به سمت ما هم بیاورد.
پزشکان نارضایتی مشروع مردم را ناشی از مشکلات اقتصادی، تبعیض و بی عدالتی ناشی از انباشت بدرفتاری ها دانستند و افزودند: امروز جامعه ما در نظام بهداشتی، اقتصادی و آموزشی دچار بی عدالتی می شود، زیرا برنامه هایی که ما متولی امر آن هستیم عدالت است. -محور نبوده و تلاش می کنیم در جهت اصلاح این روند حرکت کنیم. اگرچه این فرآیند زمان بر است و نیازمند بازنگری در روش ها و شیوه های مدیریتی است.
رئیس جمهور اتخاذ رویکردهای تنگ نظرانه و رفتارهای منفی را موجب ناامیدی و دلسردی جامعه به ویژه نسل جوان و هزینه آن برای نظام دانست و گفت: معتقدیم اگر عده ای اشتباه کنند ناآگاهی نباید طرد یا از محل کار یا دانشگاه اخراج شوند، بلکه باید آنها را روشن کرد و آگاه کرد. بیشتر سخنان مسعود متوجه همه جناح های تندرو بود، بخشی که رئیس جمهور عدم وجود افراط گرایی برای حل مشکلات کشور را برجسته کرد، باید خطاب به همه تندروها باشد.
محمد عطریانفر، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران به روزنامه آرمان امروز گفت: افراط گرایان هرگز نمی توانند در یک سبد تئوری اجماع باشند. منطقی است که اگر سیاست های همفکری، همدلی و هماهنگی به ترتیب ذکر شود، هر گونه افراط گرایی از جناح چپ و راست محکوم می شود و طبیعتاً نمی توان آن را تحت سخنرانی و پیشنهاد فدرال که رئیس جمهور ذکر کرد، مورد توجه قرار داد.
وی همچنین افزود: اگر قرار است به توافق اعتبار و ارزش بدهیم; نیروهای افراطی و کسانی که به دنبال افراط گرایی هستند باید به سیاست های افراطی خود پایان دهند و به سمت نوعی اعتدال، همدلی و همسویی با حکومتی که از وحدت ملی صحبت می کند، حرکت کنند.
عطریانفر دلیل عدم اجماع تندروها را نداشتن صلاحیت آنها دانست و گفت: دلیل عدم توافق تندروها این است که اکثر آنها خودخواه هستند و صلاحیت کافی را ندارند و با سازندگی به اهداف خود نمی رسند. بیانیه ها سپس دست به فرافکنی می زنند و تندرو می شوند و با ادبیاتی که رقیب را از صحنه بیرون می کند و می خواهند با صحبت های افراطی و زننده و مخرب به منافع خود برسند و به جای اینکه برای تامین منافع فردی خود به فکر منافع ملی باشند، منافع خود را تامین کنند. علایق با مکالمات افراطی

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=390216

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.