افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 9 October , 2024
1

تصمیم مهم کارلوس کی روش در 71 سالگی؛ مسی و رونالدو پادشاهان فوتبال هستند

  • کد خبر : 390212
تصمیم مهم کارلوس کی روش در 71 سالگی؛ مسی و رونالدو پادشاهان فوتبال هستند

به گزارش ساعت 9 صبح؛ کارلوس کی روش، سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران که سابقه نیمکت نشینی تیم های زیادی از جمله رئال مادرید، تیم ملی پرتغال، مصر، کلمبیا و قطر را نیز در کارنامه دارد، اخیرا پس از حضور در این دیدار «به فکر کن فوتبال.” اجلاسی که به همت او برگزار شد، […]

به گزارش ساعت 9 صبح؛ کارلوس کی روش، سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران که سابقه نیمکت نشینی تیم های زیادی از جمله رئال مادرید، تیم ملی پرتغال، مصر، کلمبیا و قطر را نیز در کارنامه دارد، اخیرا پس از حضور در این دیدار «به فکر کن فوتبال.” اجلاسی که به همت او برگزار شد، دکترای افتخاری فدراسیون فوتبال پرتغال اعطا کرد و البته کی روش که در سه جام جهانی متوالی به عنوان مربی توانست تیم ایران را هدایت کند، پس از نتایج تلخی که در آن کسب کرد، بدون تیم ماند. جام جهانی 2022 قطر و حالا در 71 سالگی در خانه خود گفت و گوی ویژه ای انجام داده و در این گفتگو درباره موضوعات مختلفی صحبت کرده است.

-چه زمانی تیم جدید خود را معرفی می کنید؟

هنوز تصمیمی نگرفتم البته جذابیت زمین فوتبال و احساسات بازی هرگز از بین نمی رود. باید بگم از اواخر مهرماه دوباره شروع میشه. من ممتاز و خوش شانس بودم که تلفنم همیشه زنگ می زند و ممکن است در اکتبر امسال تصمیم بزرگی بگیرم.

– شما 71 ساله هستید. شما 40 سال مربی بودید و قبل از آن فوتبالیست بودید. در این 71 سال چه زمانی احساس غرور کردید؟

به یک دلیل خاص باید بگویم که این حس را در فوتبال پرتغال تجربه کردم. در سال‌های 1989 و 1991 با پرتغال قهرمان جام جهانی زیر 20 سال شدم و پس از آن، قهرمانی در جام جهانی به من احساس غرور و افتخار داد. شرایطی که ما داشتیم خیلی بهتر از تیم هایی مثل فرانسه، ایتالیا و هلند بود و به ساختار مناسبی دست پیدا کردیم. این سه کشور در بدترین روزهای خود یک میلیون فوتبالیست داشتند و در ابتدای آن سال متوجه شدیم که تنها 100000 نفر در پرتغال می‌خواهند فوتبالیست شوند. به همین دلیل در تیم زیر 20 سال پرتغال کار بزرگی انجام دادیم و چالش جام جهانی به کشورمان جسارت بیشتری داد. هرگز مثل آن روزها احساس غرور نکردم، هرگز!

– تو سخت ترین سال رئال مادرید مربی بودی. فیگو، رونالدو، بکام، زیدان و کلی ستاره های شاگرد او بودند. حالا با اینکه کارلو آنچلوتی بازیکنان زیادی دارد، مشکل اصلی او همکاری با امباپه است. راه حل چیست؟

آنچلوتی تجربه و دانش کافی برای یافتن بهترین راه حل برای امباپه در زمان مناسب دارد. وضعیت امباپه در فوتبال منحصر به فرد نیست. امباپه به زمان نیاز دارد، اما در مادرید زمان وجود ندارد، حقیقت این است که در آنجا باید خیلی سریع خود را تطبیق دهید. فوتبال پر از زیبایی، پیچیدگی و اتفاقات غیرقابل پیش بینی است. آنچه منطقی به نظر می رسد همیشه بهترین راه حل نیست. این را می گویم چون تجربه حضور در مادرید را دارم. بیایید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا جذب یکی از بهترین بازیکنان جهان امروز تصمیم درستی بوده است یا خیر.

-ژوائو فلیکس زمانی برای او 127 میلیون یورو هزینه داشت و اکنون کاهش یافته است. کی به فرم خوبش برمیگرده؟

این مبالغ مسائل بازاری است که دنیایی متفاوت از دنیای امروزی دارد. خدا را شکر ما مربیان از بازار خارج شده ایم و این دغدغه اقتصاددانان است. اینکه برای بازیکنی 127 میلیون، 17 میلیون یا 38 میلیون می دهند سوالی است که اقتصاددانان و مدیران باید به آن پاسخ دهند. فکر می کنم ژائو بازیکن بزرگ و فوق العاده ای است، او فقط به زمان نیاز دارد و شاید مانند امباپه روزی دوباره خود را در بهترین مکان ممکن بیابد.

-کریستیانو رونالدو می خواهد به رکورد 1000 گل برسد و به نظر نمی رسد تسلیم شود…

کریستیانو ورزشکار بزرگی است. فوتبالیست ها را از هم جدا کنید چون آنها فقط فوتبالیست هستند و فراموش کرده اند که فوتبال یک ورزش است. هر رشته ورزشی چالش های متفاوتی دارد و این چالش ها از یک ورزشکار چهره ای موفق می سازد. این سوابق نام او را زنده نگه می دارد. بدیهی است که هدف رونالدو پول یا جام نیست. او هدف خودش است. او در حال رقابت با خودش است و کاملا طبیعی است که کار کریستیانو گلزنی است. البته او ستاره بزرگی است که همه چیز را عادی می کند در حالی که اینطور نیست.

– فقط 2 بازیکن پرتغالی در لیست توپ طلا هستند آیا بحران استعدادیابی به کشور بازگشته است؟

در زمان‌های دیگر، اسپانیایی‌ها بیشترین نمایندگی را داشتند و سال‌هایی هم بودند که در آن حضور داشتند. من فکر می کنم این بخشی از رقابت و نوسانات موفقیت است. هیچ تضمینی وجود ندارد و هرگز تضمینی برای موفقیت در هیچ کشور یا ملیتی وجود ندارد. ما باید از داشتن روبن دیاز و ویتنیا خوشحال باشیم، زیرا گاهی اوقات رونالدو به تنهایی به ما کمک نمی کند. ما سال‌هایی را در پرتغال داشتیم که هیچ گزینه جایگزینی برای ترکیب 11 نفره نداشتیم و امروز که فهرست اعلام می‌شود، 3 بازیکن در هر پست حضور دارند.

چه کسی برنده توپ طلا می شود؟

ما در دوره ای هستیم که در آن پادشاهان فوتبال به رقابت ادامه می دهند. اکنون پادشاهان به جنگ ادامه می دهند و شاهزاده هایی در کنار آنها هستند. ما مسی و رونالدو را دیده ایم و فکر می کنم باید کمی صبر کنیم تا این شاهزاده ها کمی بیشتر به ما نشان دهند و از این فرصت باقی مانده برای دیدن پادشاهان فوتبال لذت ببریم.

– کارلوس کی روش را در یک جمله توصیف کنید.

سخت است، خیلی سخت است (می خندد). به نظر من او یک سفر بسیار ساده اما با فراز و نشیب داشت. فکر می کنم آن شورشی که در ابتدای کار با من بود کمک زیادی به من کرد تا درهای زیادی را باز کنم و داستان های زیادی خلق کنم که در شرایط عادی نمی توانستم داشته باشم. مهمتر از همه، او عاشق فوتبال بود و من عاشق فوتبال هستم. این جمله ای است که می توانم خودم را با آن توصیف کنم و فکر می کنم آن را تکرار کنم و اینطور تمام کنم: من فوتبال را دوست دارم.

منبع: ورزش سه


لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=390212

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.