افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 8 October , 2024
0

توضیحاتی درباره حادثه معدن زغال سنگ طزره از زبان کارگران

  • کد خبر : 389933
توضیحاتی درباره حادثه معدن زغال سنگ طزره از زبان کارگران

آفتاب نیوز: در جریان حادثه مرگ کارگر معدن زغال سنگ طزره که حوالی ساعت 13 روز گذشته (25 مهرماه) رخ داد. منابع کارگری این واحد معدنی جزئیات این حادثه را تشریح کردند. یک منبع کارگری در معدن زغال سنگ طزره به خبرنگار ایلنا گفت: در حادثه روز گذشته چند کارگر از جمله دو نفر به […]

آفتاب نیوز:

در جریان حادثه مرگ کارگر معدن زغال سنگ طزره که حوالی ساعت 13 روز گذشته (25 مهرماه) رخ داد. منابع کارگری این واحد معدنی جزئیات این حادثه را تشریح کردند.

یک منبع کارگری در معدن زغال سنگ طزره به خبرنگار ایلنا گفت: در حادثه روز گذشته چند کارگر از جمله دو نفر به عنوان کارگر سرویس تونل در قسمت خودروهای حمل و نقل داخل تونل مشغول به کار بودند که بر اثر آن یکی رخ داد. یکی از کارگران به نام “محمد مهدی پاکدل” 51 ساله و با 18 سال سابقه کار فوت کرد.

وی با بیان اینکه ایمنی در معادن زغال سنگ به ویژه در معادنی که با مسئولیت پیمانکاران فعالیت می کنند رعایت نمی شود، افزود: مرحوم پاکدل یکی از کارگران پیمانکار معدن بوده که قبلا در حوزه معدن فعالیت می کرد اما به دلیل مشکلات ریوی. سنگ به دلیل استنشاق گرد و غبار زغال سنگ، چندین سال مسئول خدمات واگن حمل و نقل بود.

وی در تکمیل اظهارات خود در خصوص علت این حادثه گفت: مرحوم پاکدل به همراه یکی از همکارانش در وینچ اکلان (کشیدن کابل های فلزی در معادن شیب دار) در حال پرتاب قلاب وینچ به پشت غلتک ریل بودند. واگن . مهم بود که ناگهان یکی از واگن های متحرک از مسیر خارج شد و به دیواره تونل به پاکدل اصابت کرد و در نتیجه از نواحی مختلف بدن از جمله قفسه سینه به شدت مجروح شد.

بنا به اظهارات یکی دیگر از کارگران، پس از وقوع این حادثه بلافاصله نیروهای امدادی و امدادی مطلع شدند و به سرعت در محل حادثه حاضر شدند اما امکانات آنها برای این نوع حوادث بسیار محدود بود و وی در بیمارستانی در دامغان جان باخت.

این کارگر در پایان گفت: در کنار کمبود تجهیزات معدن، امکانات خاصی برای انتقال مصدومان حوادث احتمالی از داخل معادن زغال سنگ به بیرون تونل و عموماً کارگرانی که در داخل دچار فوت و جراحت می شوند، نداریم به هر حال تونل، همکاران، آنها را با انداختن آنها در واگن های زغال سنگ از تونل خارج می کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=389933

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.