افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 9 October , 2024
1

معایب ارز چند نوع و نیاز به حرکت به سمت ارز تک نوع

  • کد خبر : 389907
معایب ارز چند نوع و نیاز به حرکت به سمت ارز تک نوع

مسلم صالحی نماینده اقلیدس در شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیموی در خصوص موضوع چندنوع بودن ارز و تبعات آن تصریح کرد: ارز چندنوعی یکی از چالش های اصلی اقتصاد کشور است که زمینه ساز فساد و سوء استفاده های مالی شده است. در شرایط فعلی ارزهای مختلفی مانند ارز […]

مسلم صالحی نماینده اقلیدس در شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیموی در خصوص موضوع چندنوع بودن ارز و تبعات آن تصریح کرد: ارز چندنوعی یکی از چالش های اصلی اقتصاد کشور است که زمینه ساز فساد و سوء استفاده های مالی شده است. در شرایط فعلی ارزهای مختلفی مانند ارز نیمه ارزی و آزاد داریم که باعث اختلاف قیمتی جدی در بازار شده و فرصتی برای سفته بازی و فساد ایجاد کرده است.

وی با اشاره به مفاسد ناشی از نظام پولی چندنوعی ادامه داد: مردم و فعالان اقتصادی به دلیل این نظام پولی چند نوع با مشکلات زیادی مواجه شده اند. سوء استفاده های زیادی در بخش تخصیص ارز ترجیحی رخ داده است که نیاز به اصلاحات اساسی در این زمینه دارد.

صالحی ادامه داد: برای کاهش فساد و ایجاد شفافیت در بازار ارز باید به سمت تک نرخی شدن ارز حرکت کنیم. چه زمانی نرخ ارز اگر فقط یک عدد معقول بر اساس عرضه و تقاضا باشد، بسیاری از مشکلات اقتصادی حل می شود. دولت در موارد خاصی باید نظارت کند اما در کل اقتصاد باید به سمت نرخ واحد حرکت کنیم.

وی افزود: همچنین در شرایطی که دولت نیاز به نظارت ویژه بر برخی دارایی ها دارد، ممکن است مداخلات محدودی داشته باشد، اما این امر نباید منجر به بازگشت به نظام تعرفه های چندگانه شود که فساد به دنبال دارد.

نماینده اقلیدس در مجلس بر اهمیت اصلاح نظام پولی کشور تاکید کرد و گفت: برای انجام اصلاحات اساسی در نظام پولی دولت باید اقدامات جدی انجام دهد. یکی از مهمترین اصلاحات در این زمینه حذف نظام چند نرخی و حرکت به سمت ارز تک نرخی است. این امر به ثبات بازار ارز و کاهش فساد و سوء استفاده های اقتصادی کمک می کند.

صالحی در پایان تصریح کرد: با انجام اصلاحات لازم در نظام پولی کشور می توان به بهبود وضعیت اقتصادی و افزایش شفافیت در بازارهای مالی امیدوار بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=389907

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.