افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 9 October , 2024
1

لزوم برنامه ریزی صادرات 2 میلیارد دلاری در بخش سنگ

  • کد خبر : 389886
لزوم برنامه ریزی صادرات 2 میلیارد دلاری در بخش سنگ

به گزارش بازار، دهقان دهنوی 26 اسفندماه در مراسم افتتاحیه شانزدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ ایران که در شهرک نیم ور شهرستان محلات برگزار شد، با تاکید بر اینکه ثروت ما در بخش معدن کمتر از بخش نفت نیست، گفت: وی افزود: برای فعالیت در حوزه معدن باید بسیار بیشتر از میزان موجود باشد. وی […]

به گزارش بازار، دهقان دهنوی 26 اسفندماه در مراسم افتتاحیه شانزدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ ایران که در شهرک نیم ور شهرستان محلات برگزار شد، با تاکید بر اینکه ثروت ما در بخش معدن کمتر از بخش نفت نیست، گفت: وی افزود: برای فعالیت در حوزه معدن باید بسیار بیشتر از میزان موجود باشد.

وی با بیان اینکه بازنگری در برخی مفاهیم در حوزه معدن ضروری است، گفت: باید محصولی با ارزش افزوده بیشتری تولید کنیم و از خام فروشی فاصله بگیریم. ما نباید به این بهانه که روزی بتوانیم از آن ثروت بهتر استفاده کنیم، ثروت معادن را رها کنیم یا محدود کنیم. فناوری روز به روز پیشرفت می کند و شاید روزی این معادن ارزش امروز را نداشته باشند.

دهنوی با بیان اینکه موضوع تعرفه صادرات سنگ ضربه سنگینی به حوزه سنگ وارد کرده است افزود: باید فناوری و نوآوری را در حوزه سنگ وارد کنیم. سرعت تغییر افزایش یافته است و با وضعیت فعلی ما در حال از دست دادن قدرت رقابتی خود هستیم.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران بر ضرورت تولید رقابتی بین المللی تاکید کرد و تصریح کرد: برای تحقق این امر باید نوآور و فناورانه باشیم.

وی با تاکید بر ایجاد کنسرسیوم صادراتی افزود: ما در سازمان توسعه تجارت تمام تلاش خود را برای دستیابی به کنسرسیوم صادراتی خوب انجام خواهیم داد.

دهنوی با بیان اینکه 5 درصد تولید سنگ دنیا را داریم اما سهم ما در بازار جهانی بسیار کمتر است، تصریح کرد: در حال حاضر 200 میلیون دلار صادرات سنگ داریم در حالی که هدفمان رسیدن به 2 میلیارد دلار است.

وی بیان کرد: معدن کاران باید برنامه ریزی لازم را برای رسیدن به 2 میلیارد دلار صادرات سنگ در اختیار ما قرار دهند تا بتوانیم در زمان معین به این هدف برسیم.

دهنوی با بیان اینکه باید سند توسعه مشخصی در صنعت سنگ داشته باشیم، تصریح کرد: ایران توانایی دسترسی به آب های آزاد را دارد و باید از بندر چابهار به عنوان یک نقطه استراتژیک استفاده لازم را کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=389886

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.