افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 9 October , 2024
1

اوکراین قرارداد انتقال گاز با روسیه را تمدید نمی کند

  • کد خبر : 389869
اوکراین قرارداد انتقال گاز با روسیه را تمدید نمی کند

به گزارش بازار به نقل از رویترز، دنیس اشمیهال روز دوشنبه (16 اکتبر) در جریان دیدار با رابرت فیتزو، نخست وزیر اسلواکی در اوژهرود، اعلام کرد که اوکراین قرارداد انتقال گاز خود با روسیه را که در پایان سال 2024 به پایان می رسد، تمدید نخواهد کرد. نخست وزیران اوکراین و اسلواکی در شهر اوزهرود […]

به گزارش بازار به نقل از رویترز، دنیس اشمیهال روز دوشنبه (16 اکتبر) در جریان دیدار با رابرت فیتزو، نخست وزیر اسلواکی در اوژهرود، اعلام کرد که اوکراین قرارداد انتقال گاز خود با روسیه را که در پایان سال 2024 به پایان می رسد، تمدید نخواهد کرد.

نخست وزیران اوکراین و اسلواکی در شهر اوزهرود واقع در غرب اوکراین دیدار کردند و به گفته یک مقام اوکراینی، آنها در مورد همکاری در زمینه زیرساخت ها، امنیت انرژی و حمایت از طرح صلح کی یف گفتگو کردند.

شمیحال همچنین در نشست خبری با فیتسو اعلام کرد: اوکراین بار دیگر اعلام می کند که قرارداد ترانزیت گاز با روسیه را پس از پایان مدت آن تمدید نخواهد کرد.

وی افزود: هدف استراتژیک اوکراین محروم کردن روسیه از سود فروش منابع هیدروکربنی است که این کشور برای تامین مالی درگیری های نظامی استفاده می کند.

اسلواکی یکی از اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و اتحادیه اروپا است و با اوکراین مرز مشترک دارد. این کشور مخالف پیوستن کیف به ناتو است، اما بسیار مایل است که انتقال نفت و گاز از روسیه به غرب از طریق اوکراین را ادامه دهد.

شرکت انرژی دولتی اسلواکی SPP که خریدار گاز نیز می باشد، در این ماه اعلام کرد که پس از پایان قرارداد این کشور با گازپروم روسیه، به مذاکرات خود برای اطمینان از تداوم انتقال گاز از طریق اوکراین ادامه خواهد داد.

به گفته اشمیهال، کیف “وابستگی شدید” برخی کشورها، از جمله اسلواکی، به گاز روسیه را درک می کند، اما امیدوار است که به تدریج عرضه گاز را متنوع کند.

نخست وزیر اوکراین همچنین گفت که دو کشور برای ایجاد یک هاب انرژی در شرق اروپا با هدف استفاده از تاسیسات بزرگ ذخیره گاز اوکراین توافق کردند.

فیسو همراه با نخست‌وزیر مجارستان، ویکتور اوربان، از منتقدان اصلی کمک‌های نظامی غرب به اوکراین است و از تعلیق کمک‌های نظامی دولت به اوکراین و در عین حال اجازه ادامه کمک‌های تجاری به این کشور را حمایت کرده است.

فیتسو تصریح کرد: من از این مذاکره استقبال می کنم زیرا نشان می دهد که شما نیز مانند ما آماده ادامه استفاده از سیستم حمل و نقل نفت و گاز خود در خاک اوکراین هستید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=389869

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.