افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 8 October , 2024
0

به مناسبت هشتادمین سالگرد تاسیس کیا؛ پراید برقی با شتاب 8 ثانیه رسید

  • کد خبر : 389805
به مناسبت هشتادمین سالگرد تاسیس کیا؛ پراید برقی با شتاب 8 ثانیه رسید

به گزارش بازار، کیا پراید خودرویی خاطره انگیز برای ایرانیان و البته شرکت خودروسازی سایپا است. این خودرو حدود سه دهه در سایپا تولید می شد و البته خودروهایی مانند اطلس، سهند و کوئیک همچنان بر اساس پلت فرم و موتور آن ساخته می شوند. جالب است بدانید که این خودرو در انگلستان نیز عرضه […]

به گزارش بازار، کیا پراید خودرویی خاطره انگیز برای ایرانیان و البته شرکت خودروسازی سایپا است. این خودرو حدود سه دهه در سایپا تولید می شد و البته خودروهایی مانند اطلس، سهند و کوئیک همچنان بر اساس پلت فرم و موتور آن ساخته می شوند. جالب است بدانید که این خودرو در انگلستان نیز عرضه شد و حالا یک شرکت انگلیسی یک پراید برقی روانه بازار کرده است.

کیا پراید برقی با همکاری مشترک زیرمجموعه بریتانیایی کیا موتورز و الکتروژنیکس ساخته شده است. این شرکت در زمینه بازسازی خودروهای کلاسیک و تبدیل موتور آنها به موتور الکتریکی فعالیت می کند. خودروی الکتریکی انتخاب شده یک پراید ال ایکس هاچ بک 1993 است که به مناسبت 80 سالگی کیا موتورز به بازار عرضه شده است.

الکتروژنیک در بازسازی کیا پراید مذکور، موتور 1.3 لیتری معروف این خودرو را با دو موتور الکتریکی جایگزین کرده است. در عین حال گیربکس پنج سرعته دستی این خودرو همچنان وظیفه انتقال نیرو را بر عهده دارد. نیروی موتور الکتریکی توسط دو باتری با ظرفیت 10 کیلووات ساعت تامین می شود. یک بسته باتری زیر کاپوت و دیگری زیر صندوق عقب قرار دارد. وزن نسخه برقی پراید حدود 20 کیلوگرم بیشتر از نمونه اصلی است. اما نصب دو بسته باتری در جلو و عقب این خودرو، توزیع وزن خودرو را ثابت کرده است.

برای اینکه گیربکس پنج سرعته دستی قابل استفاده باشد، Electrogenic کیت کلاچ خودرو را از پایه طراحی کرده است تا قدرت بیشتری را در خود جای دهد. حداکثر بازده موتور برقی پراید جدید 107 اسب بخار قدرت و 234 نیوتن متر گشتاور است.

حالت های رانندگی پراید برقی

Electrogenic سه حالت رانندگی برای پراید برقی تعریف کرده است: Eco (اقتصادی)، Auto (اتوماتیک) و Sport. در حالت اکو بازدهی پراید برقی معادل نسخه احتراق داخلی آن است که معادل 60 اسب بخار قدرت و 118 نیوتن متر گشتاور است. شتاب 0 تا 100 این خودرو در حالت Eco در 11.8 ثانیه است. در حالت اتوماتیک، قدرت و گشتاور بیشتری را تجربه خواهید کرد. با فعال کردن حالت اسپرت، تمام قدرت و گشتاور موتور الکتریکی در اختیار شما قرار می گیرد. در این حالت شتاب 0 تا 100 درصد پراید برقی 8 ثانیه است.

شعبه کیا در انگلستان رنگ بدنه خودرو را از کینگ فیشر آبی اصلی به مروارید سفید تغییر داد. این رنگ در خودروهای برقی کیا EV3 و EV6 استفاده می شود. چراغ های جلو و عقب هم تغییر کرده اند اما کابین خودرو تغییرات زیادی نکرده است. اکنون نشانگر سوخت نشان می دهد که چه مقدار شارژ در باتری باقی مانده است. روکش های صندلی و کفپوش نیز متناسب با مدت زمان رهاسازی بازسازی شده اند. کیا انگلستان قصد دارد در آینده نسخه برقی پراید را با نسخه اصلی آن مقایسه کند تا ببیند خودرو چقدر پیشرفت کرده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=389805

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.